پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

باید با مسئله قلیان برخورد اجتماعی شود

هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل ار روابط عمومی فرمانداری شهرستان رفسنجان ، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان پیرامون مسئله قلیان اظهار داشت: زمینه پیشگیری و اصلاح رفتار در مورد قلیان با مشارکت عرضه کنندگان میسر می‌شود.

وی بیان داشت: ورود تنباکوهای جدید با طعم‌ها و بوهای مختلف و حتی بنا بر اعلام برخی آمارها وجود مواد مخدر صنعتی در این تنباکوها و خسارت به نسل جوان و نوجوان، زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه برای مدیریت عقلایی این مسئله زمان زیادی باید صرف شود و همه پای کار باشند، تصریح کرد: مسئله قلیان پدیده‌ای است که باید نسبت به آن برخورد اجتماعی شود و با راهکارهای فرهنگی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مواد دخانی، مواد مخدر صنعتی، ناس، مشروبات الکلی و… در جامعه شکل جدی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: پایه‌های خانواده با مواد مخدر فرو می‌ریزد.

ملانوری عنوان کرد: نقطه انحراف از جایی آغاز می‌شود که برای رفع معضلات کلمه «نمی شود» را بیان کنیم و اگر همه با هم متحد و یکپارچه باشیم، می‌توانیم جلوی معضلات را بگیریم.

قلیان و سیگار دروازه ورود به انواع بزهکاری‌ها

حسین رئیسی دادستان رفسنجان با تاکید بر اینکه نباید در عمل کوتاهی کنیم، اظهار داشت: تا زمانی که وقت و هزینه صرف نکنیم، نمی‌توانیم جلوی معضلات را بگیریم.

وی تصریح کرد: باید با برنامه درست پیش برویم و برای رفع مشکلات شهرمان منتظر دستور یا قانون از بالا نباشیم.

رئیسی بیان داشت: سوپری‌هایی که در زمینه عدم عرضه مواد دخانی همکاری داشته باشند و این مواد را از مغازه خود جمع‌آوری کنند شامل تخفیف مالیاتی می‌شوند.

وی متذکر شد: برای آینده فرزندان باید هر کدام به وسع خود گامی در راستای رفع معضلات اجتماعی به ویژه قلیان و سیگار که دروازه ورود به انواع بزهکاری‌ها هستند برداریم.

خروج از نسخه موبایل