پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تبلیغات منفی علیه بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زیاد است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“،با حضور فرماندار، بخشداران و ائمه جمعه بخش های کشکوئیه، فردوس و نوق رفسنجان وضعیت مسائل بهداشتی درمانی شهرستان بررسی شد.

در این نشست فرماندار رفسنجان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، آن را یکی از بزرگترین طرح های در حال اجرای بعد از انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و گفت: صحت و سلامت از نیازهای اصلی جامعه است و دولت نیز در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام داده و کار به سرعت در حال پیگیری می باشد.

حمید ملانوری با بیان اینکه گلایه و انتظاراتی بر وضعیت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان وجود دارد، افزود: ائمه جمعه و بخشداران به عنوان افرادی که با مردم در ارتباط اند توقعات و انتظارات مردم را انعکاس می دهند.

وی ادامه داد: همه ما مأمور و کارگزار نظام هستیم و بحث سلامت نیز شوخی بردار نیست؛ دولت نیز انتظار دارد در ازای ارائه خدمات، رضایت مردم را جلب نماید.

اسماعیلی ندیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز با ارائه گزارش عملکرد هفته سلامت، به چگونگی اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان پرداخت و گفت: در سال ۹۳ بیش از ۱۹ هزار بیمار در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) بستری شده است که از این تعداد ۶۲۰ مورد به مرگ انجامیده است.

علی اسماعیلی ندیمی میانگین مرگ و میر در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) را ۳ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان کمترین آمار مرگ و میر می باشد که شاید به ندرت بتوان نمونه آن را یافت.

وی تعداد پذیرش بیماران به بیمارستان مرادی را بیش از ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: زایشگاه نیک نفس نیز بیش از ۹ هزار بستری داشته است که  ۳ هزار و ۲۰۰ نفر تحت درمان و جراحی خاص قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان با تأکید بر بهبود وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان، اظهار کرد: مکلف به اجرای وظایف هستیم و به سرعت موارد را پیگیری می کنیم.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: خروج متخصصین و نامناسب بودن برخورد کادر درمانی از شکایات مردمی است که ما نیز به آن واقف هستیم  و دستمان در این مورد بالاست؛ اما نمی توان جلوی متخصصین را گرفت که از شهر نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: تمامی آزمایشات مراکز بهداشتی درمانی روستایی باید انجام شود و مکلف به انجام آن هستیم و شبکه های دندانپزشکی روستایی باید در روستاها راه اندازی شود؛ اگر انجام نشود، تخلف است.

اسماعیلی ندیمی با تأکید بر اینکه تبلیغات منفی علیه بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زیاد است، سال جدید را سال تجهیز بیمارستان های دولتی بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم بین یزد و کرمان باقی بمانیم، باید غیر قابل انکار باشیم.

در ادامه ائمه جمعه بخش های نوق و کشکوئیه به بیان مشکلات اورژانس و مراکز درمانی بخش های خود پرداختند.

خروج از نسخه موبایل