رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان عنوان کرد؛

اعتکاف سنت محمدی است/ بانوان رفسنجانی در امر اعتکاف پیشتاز هستند

  • شناسه خبر: 63116
اعتکاف سنت محمدی است/ بانوان رفسنجانی در امر اعتکاف پیشتاز هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان اعتکاف را سنت محمدی بیان کرد و گفت: همه اولیای خدا از این فرصت برای افزایش ارتباط با خالق هستی استفاده می کنند.

خانه » آخرین اخبار » اعتکاف سنت محمدی است/ بانوان رفسنجانی در امر اعتکاف پیشتاز هستند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام سید محمود حسینی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ظهر امروز به فضیلت ماه های نیایش رجب، شعبان و رمضان اشاره کرد و گفت: این ایام از قداست و شرافت ویژه ای برخوردارند و باید آن ها را مغتنم بشماریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در ادامه استفاده از این فرصت را بهره گیری از نسیم معنوی بیان کرد و با اشاره به آیات و روایات، دعا و مناجات را موجب نزدیکی انسان به خداوند دانست و اظهار کرد: دعا و مناجات نباید به زبان و شعار لفظی باشد، بلکه باید با دل شکسته و نیت خالص و از روی معرفت باشد.

وی دعا به درگاه خداوند را در رشد و پیشرفت انسان مؤثر خواند و افزود: دعا نوعی خودآگاهی، بیداری دل، اندیشه و پیوند با مبدأ عالم و مبدأ همه نیکی ها و خوبی هاست و از ناامیدی ها جلوگیری می کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان اعتکاف را سنت محمدی بیان کرد و گفت: همه اولیای خدا از این فرصت برای افزایش ارتباط با خالق هستی استفاده می کنند.

حجت الاسلام حسینی اعتکاف را توقف در مسجد به مدت سه روز برای انجام عبادت و خودسازی با توجه به رعایت شرایط عنوان کرد و گفت: این توقف به معنای این است که انسان پس از روزمرگی ها و دور از هیاهو، به مدت سه روز با خداوند خلوت کند و وجودش را مجدداً شارژ کند.

وی از آماده سازی ۱۰ مسجد سطح شهر رفسنجان برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و از پیشتازی بانوان در امور معنوی و امر به معروف نهی از منکر ابراز خرسندی کرد و افزود: مساجد جامع، حضرت ابوالفضل (ع)، سیدالشهداء (س)، قبا، امام حسین (ع)، خیراندیش و الزهرا (س) برای خانم ها در نظر گرفته شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مسجدالنبی (ص) و مسجد امام خمینی (ره) برای آقایان آماده شده است، گفت: هزینه شرکت در مراسم اعتکاف ۲۰ هزار تومان می باشد که به ازای آن چهار وعده غذایی گرم ارائه خواهد شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اداره تبلیغات اعتکاف خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان