پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

پرورش ماهی خاویار در شهرستان رفسنجان آغاز شد

به گزارش “خانه خشتی”، رضا بمانی مدیر جهاد کشارزی شهرستان رفسنجان با اعلام این خبر اظهار داشت: در عصر حاضر، به دلیل محدودیت برداشت آبزیان از دریاها ، آبزی پروری در آب های داخلی مورد توجه ویژه اکثر کشورها قرار گرفته است و جامعه جهانی، از بعد دیگری نیز به اهمیت تولید و مصرف آبزیان پی برده است، و آن موضوع کیفیت مناسب و ارزش غذایی گوشت ماهی نسبت به سایر فرآورده های غذایی است.

وی در ادامه به مزایای پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره بخش کشاورزی اشاره نمود و افزود: پرورش ماهی در این استخرها، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و درنتیجه افزایش تولید محصولات کشاورزی – با کیفیت بهتر- را در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان خاطر نشان کرد: با کاهش میزان مصرف کود که از نظر زیست محیطی نکته ای قابل توجه است و همچنین پرورش ماهی، برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می تواند بسیاری از هزینه های جنبی او را به آسانی جبران کند.

وی مزیت مهم دیگر را تولید و ورود گوشت ماهی – به عنوان غذای سلامتی- در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری عنوان کرد و گفت: امروزه، مصرف سرانه آبزیان، یکی از شاخص های مهم جهانی در توسعه کشورها به شمار می رود.

بمانی در ادامه افزود: در ۹ استخر و به میزان ۴۳۰۰۰ قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است که پیش بینی می شود ۲۰ تن تولید گوشت ماهی داشته باشیم و در سال ۹۴ نیز توزیع ۱۰۰ هزار بچه ماهی بر اساس درخواست متقاضیان آبزی پروری پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: به دلیل امکان پرورش ماهی خاویار در استخر مستعد پرورش این ماهیان که از قبل شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته بود، ۱۱۳۰ قطعه بچه ماهی رها سازی شده و امید می رود که در سال ۹۶ به مرحله برداشت و صید برسیم.

خروج از نسخه موبایل