پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اگر اختلافی در بحث هسته ای در کشور وجود دارد،علیه آمریکایی هاست/ملت ما زیر بار حرف زور نمی رود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، دکتر حسینی وزیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، اظهار داشت: این تشکل باعث رونق فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه می شود و دیگر تشکل ها نیز با حمایت مسئولین دانشگاه و مشارکت دانشجویان اجرا می گردد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر دانشجو بخواهد عنصر مفیدی در جامعه باشد ، با شرکت در این تشکل ها می تواند بصورت گروهی فعالیت نماید و از آرا و نظرات یکدیگر استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران دانشگاه را مکان منطق و استدلال دانست و افزود: برهان و دلیل باید در مقابل موضع و بحث های مختلف قرار گیرد و یکی از آفت های کشور و دانشگاه که بی تفاوتی دانشجویان به جامعه و سطح بین الملل است برطرف گردد.

وی خاطر نشان کرد: دانشجو بعنوان جوان پرانگیزه و عدالت خواه باید نقش بی بدیلی ایفا کند ؛ که این از طریق برگزاری تشکل ها باعث رونق و نوآوری می شود.

دکتر حسینی با اشاره به فعالیت و حضور شخصیتی همانند دکتر لنکرانی وزیر سابق بهداشت در این تشکل ها، تصریح کرد: متأسفانه در کشور احزاب قوی وجود ندارد و در همین تشکل هاست که افراد سیاست گذاری، فعالیت و تجربه می کنند.

وی گفت: فعالیت در تشکل ها بمعنای این نیست که به مسائل علمی توجه نشود؛ بلکه در کنار علم یک دانشجوی بصیر و آگاه باید وجود داشته باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیداری نسل جوان را باعث عبور از موانع مختلف عنوان کرد و افزود: همه ما این نظام ، دیدگاه رهبری و آرمان های امام راحل (ره) را قبول داریم و می خواهیم کشورمان جایگاه بالایی داشته باشد ؛ لذا باید اختلافات را با گفت و گو حل نمائیم.

وی با اشاره به سخن رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند دولت و مسئولین در بحث هسته ای دیدگاه مخالفین را نیز بشنود ؛ در ادامه گفت: همه باید از نظام اسلامی حمایت نمائیم و نقد نیز در جای خود مطرح شود.

وی حساسیت نسبت به مسائل پیرامون و احساس مسئولیت و اظهار نظر را وظیفه تشکلات اسلامی و دانشگاهی دانست و افزود: حفظ نظام اسلامی با در نظر گرفتن اولویت ها و تلاش در جهت حفظ نظام مقرر می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: اگر نظام ، نظامی ضعیف باشد از اطراف مورد تهاجم قرار گرفته و با کمترین آسیب ضربه می خورد.

وی حفظ آبروی ملت را از جمله وظایف این تشکلات دانست و گفت: حادثه ای که در فرودگاه جده برای دو نوجوان پیش آمد، ما نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم.

دکتر محمد حسینی اعتلای فرهنگ در تشکل را مهم دانست و افزود: تشکل های دانشجویی با دعوت افراد صاحب نظر از تجربیات آنان استفاده کنند که چه اقداماتی باید در این خصوص انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: اساس نامه این تشکل اساس نامه ی محکمی است و باید به آن عمل شود و کسانی که این تشکل را بنیان گذاری می کنند باید تعمق فرهنگ و معارف اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری را در نظر بگیرند.

وی از برگزاری این تشکل در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان که منشأ خیر و برکات باشد ابراز امیدواری کرد و گفت: بحث هسته ای محور کار قرار گیرد و اگر اختلافی در این خصوص وجود دارد سخن ما علیه آمریکایی هاست که می خواهند امتیازات بیشتری داشته باشند که ملت ما زیر بار حرف زور نمی رود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: غنی سازی ۲۰ درصدی هسته ای در کشور مرهون زحمات فراوان دانشمندان و شهیدانی از جمله احمدی روشن، شهریاری، رضایی و علیمحمدی است.

دکتر حسینی با اشاره به بحث انتخابات در سال جاری، اظهار کرد: این دانشجویان هستند که می توانند جامعه را با عقلانیت به دور از احساسات و عواطف در پیش گیرند.

خروج از نسخه موبایل