ساعاتی بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان

بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی+ تصاویر

  • شناسه خبر: 62582
بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی+ تصاویر

ساعاتی پس از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل بیت و شاعران، بنگاه های خبرپراکنی غربی تیتر یک خود را به فرمایشات ایشان اختصاص دادند.

خانه » آخرین اخبار » بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی+ تصاویر

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از راه دانا ساعتی بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سایت خود نویس با عنوان: “چه تبریکی! همه مشکل بعد از این است” نوشت:

به گفته رهبر جمهوری اسلامی «ممکن است طرف مقابل که یک طرف لجوج، بدعهد، بدمعامله، اهل دبه درآوردن، اهل چک و چانه کردن، اهل از پشت، خنجر زدن، و اهل این‌جور کارها و سیاه‌کاری‌هاست، ممکن است سر این جزئیات بخواهد کشور و ملت و مذاکره‌کنندگان ما را در یک دایره‌ای محصور کند؛ ما هنوز هیچ چیزی در اختیار نداریم، هیچ چیز الزامی به وجود نیامده است، این‌که حالا تبریک می‌گویند، به بنده تبریک می‌گویند، به دیگران تبریک می‌گویند، بی‌معنی است. چه تبریکی؟!»
kj
رادیو فردا با تیتر “نه موافقم، نه مخالف؛ تبریک بی‌معنی است” نوشت: « آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه بار دیگر طرف مذاکره ایران را «بدعهد» خوانده و هشدار داد که «همه چیز در جزئیات است؛ ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد در جزئیات کشور ما را محصور کند».
آقای خامنه‌ای در توضیح این که چرا تاکنون به این تفاهم واکنشی نشان نداده است نیز گفت که «جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته» و «هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام‌آوری نیست».
رهبر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه در دیدار خود با مداحان بار دیگر تاکید کرد که هرگز به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبوده است.

radخبرگزاری رویترز نیز تیتر اول خود را “بدون تحریم، و یا هیچ معامله” انتخاب کرد و نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران سکوت درباره مذاکرات هسته ای را شکست و گفت: کلید در جزئیات است.
آیت الله خامنه ای در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: نه موافقم و نه مخالف.همه چیز درجزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد درجزئیات، کشور ما را محدود کند.

بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی نیز با تیتر “آیت‌الله خامنه‌ای درباره بیانیه لوزان: اینکه به بنده و دیگران تبریک می‌گویند، بی معنی است” نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال گفت که شرایط و محدودیت‌های مورد نظر طرف مقابل نباید به نظارت در حوزه مسایل نظامی و امنیتی تسری یابد و افزود: “مسئولین نظامی کشور بهیچ وجه ماذون نیستند که به بهانه نظارت، بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه دهند یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند یا حمایت ما از برادران مقاوممان در نقاط مختلف نباید در مذاکرات مورد خدشه قرار گیرد و هیچ نظارت غیرمتعارفی که جمهوری اسلامی را به یک کشور استثنایی از نظر نظارتی تبدیل کند، قابل قبول نیست.”
bbسایت دویچه وله نیز :”با عنوان خامنه‌ای به سکوت درباره بیانیه لوزان خاتمه داد” نوشت: رهبر جمهوری اسلامی با گذشت یک هفته از انتشار بیانیه هسته‌ای لوزان اعلام کرد که با محتوای این بیانیه نه مخالف است نه موافق. او می‌گوید به این علت تا کنون سکوت کرده که “جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته است”.
خامنه‌ای می‌گوید در جزئیات مذاکره دخالتی نکرده ونمی‌کند و تنها “خطوط اصلی و خطوط قرمزها را به مسئولین، بیشتر به رئیس جمهور” گفته است. او در ادامه گفت: «این که گفته بشود جزئیات زیر نظر رهبری است، حرف دقیقی نیست.»
doسایت رادیو فرانسه نیز در پرونده ویژه هسته ای خود با تیتر: “با تفاهم اتمی نه موافقم، نه مخالف” به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نوشت:
نخستین واکنش رهبر جمهوری اسلامی ایران به تفاهم اولیه در لوزان در خصوص چارچوب توافق نهائی با کشورهای قدرتمند جهان، با متهم نمودن طرفهای مذاکره کننده به «بدعهدی و تقلب و انتشار خلاف واقع توافقات» همراه بود.
رهبر جمهوری اسلامی، با بیان اینکه همه چیز در جزئیات است و ممکن است طرف مقابل با بدعهدی بخواهد در جزئیات کشور ما را محصور کند، متذکر شد: “اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک میگویند، بی معنی است، آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و نه محتوای آن را تضمین می کند و نه حتی تضمین می کند که مذاکرات تا به آخر برسد”.
fr

انتهای پیام/

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی+ تصاویر پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان خانه خشتی خانه خشتی رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان