یادداشت/احد امینی

بند یک اساسنامه هسته ای، واس ماس

  • شناسه خبر: 62460
بند یک اساسنامه هسته ای، واس ماس

آنچه که با غیرت ایرانی ما و سیره ی غیورمردان و پهلوانان این سرزمین کهن مغایرت دارد، پذیرفتن زور است؛ اما طبق بیانیه لوزان ما نه تنها بایستی زورگویی را قبول کنیم بلکه بعد از آن هم بایستی التماس کنیم.

خانه » آخرین اخبار » بند یک اساسنامه هسته ای، واس ماس

به گزارش “خانه خشتی“، اگر بجای منافع سیاسی ، منطق و خداوند متعال را در نظر بگیریم باید دانست هرکسی در برابر آنچه می گوید و می کند روزی بازخواست می شود پس کار زیرکانه و درست آنست که آخرت خود را که بهایش بهشت است به دنیای اندک دیگران نفروشیم آنگاه در این صورت است که به هر کسی که منتقد بیانیه لوزان است هم زبان با اسرائیل و نتانیاهو و هم پیوند با اسرائیل گفته نمی شود و هر کسی هم که موافق بیانیه هست سازشکار اطلاق نمی گردد.

۱- قوی ترین نقطه ی اتکا به بیانیه لوزان بندهای بیانیه نیست بلکه تیم پرتلاش و خستگی ناپذیری هست که مذاکرات را دنبال می کنند. تیم مذاکره هدف شان اینست که هر طور شده از ۱+۵ توافقی جامع بگیرند به این نیت که با توافق با غرب ، تمام مشکلات اقتصادی مردم ایران حل می شود و نان رفته به سفره ی خالی بر می گردد و این توافق هست که می تواند گره های معیشتی را باز کند و شاید بخاطر همین موضوع بوده که مهمترین برنامه ی شکل گرفته در دولت مذاکره می باشد اما عطش برای توافق از یک سو ما را کشوری صلح طلب به دنیا معرفی می کند و از سویی هم یک اشتباه استراتژیک می باشد چرا که وقتی ببینند که تمام هم و غم ما توافق شده است طبیعی است که زیاده خواهی غربیان بایستی بیشتر شود دقیقا مانند این است اگر یک فروشنده ای احساس کند که شما حتما فلان کالا را می خواهید و به این راحتی دست بردار نیستید پس طبیعی خواهد بود اگر فروشنده قیمت بالاتر و گزاف تری را طلب کند یا نیاز ما به تاکسی در یک روز بارانی ، اگر تاکسی کم باشد و ما اظهار نیاز کنیم که تنها با سوار تاکسی شدن مشکل ما حل می شود و هیچ راه دومی هم وجود ندارد آن موقع راننده می تواند با زیاده خواهی با ما رفتار کند و اتفاقا عطش دولت ایران به مذاکره را غربی ها هم فهمیده اند (متاسفانه) تا آنجا که جان برنان مدیر سازمان سیا می گوید از میزان همکاری ایران در مذاکرات هسته‌ای شگفت‌زده ام.
پس این اشتباه استراتژیک تا حدودی باعث زیاده خواهی غربیان شده که پا را از منطق فراتر بگذارند و زورگویی کنند تا آنجا که حتی برای نشستن پای میز مذاکره ناز و عشوه هم می کنند این موضوع آنجا به چشم می آید که خود دکتر ظریف با صراحت می گوید اراده سیاسی غربی ها برای توافق کم است.

البته این جا آن دسته از روشنفکرانی که از آمریکا معبد ساخته اند و هر روز دور آن طواف می کنند اگر به اظهارات آمریکایی ها در حین مذاکرات و بعد از بیانیه لوزان نگاهی بیندازند آمریکا را بهتر خواهند شناخت که چگونه دشمن غدار جواب منطق و لحن شیرین دکتر ظریف را با اخموتخم و تهدید به حمله نظامی می دهد! اینجا عقلانی به نظر می رسد که دومین نقطه ی قوی اتکا به مذاکره این است که درس آمریکاشناسی مروری چند باره می شود.

۲- دکتر ظریف در برنامه نگاه یک اعلام کردند که بیانیه لوزان الزام آور نیست و Declaration است نه یک Agreement .

پس اگربیانیه لوزان در حد صرفا یک اظهار نظر می باشد نه یک توافق (سند رسمی) آیا این جای خوشحالی و رقصیدن در خیابان های تهران را دارد؟ اظهاراتی شده تا رسیدن به توافق جامع ، هیچ جایی هم امضا نشده (البته طبق فرموده دکتر ظریف) و دست ما هم هنوز به جایی بند نشده آیا اظهار نظر را می توان دستاورد دانست ؟؟ و جای خوشحالی دارد؟! نمی دانم ولی اگر استقبال جهت خسته نباشید به تیم هسته ای و دادن روحیه به آنان باشد موضوع فرق خواهد کرد!

۳- سوال : دکتر مصدق که بود و چی شد؟ جواب : دکتر مصدق رئیس دولت قانونی ایران بود با آمریکایی ها به مذاکره نشست بنا را بر اعتماد و خوش بینی گذاشت به کمک آیت ا… کاشانی نفت را ملی کرد ولی سرانجام در ۲۸ مرداد ۳۲ همین آمریکایی ها زمینه سقوطش را فراهم کردند یا به قول حضرت آقا (حفظه ا…) مصدق چوب اعتمادش را خورد ، خود سازمان سیا با قاطعیت به این مسئله (کودتا علیه مصدق) نیز اعتراف کرده است.

اما دکتر ظریف ! با لحنی مودبانه دلایلی منصفانه و همراه با لبخند روابط دیپلماتیک را با آمریکایی ها پیش می برد … حال اگر عده ای می گویند ظریف یادآور مصدق است یعنی چی؟ با این شعار آینده دکتر ظریف چگونه پیش بینی شده است ؟ پس دوستان باسواد باید بدانند با دادن شعارهای عجولانه و گمراه کننده امور سامان نمی پذیرد.

۴- پاکستان همسایه بغلی ما ، هسته ای دارد بمبش را هم دارد ، کسی کاری به او ندارد … ایران کشور ما ، هسته ای دارد ، بمب هسته ای ندارد ، ۱+۵ با او کار دارد این یعنی هسته ای و یا اصلا خود بمب هسته ای مشکل نیست آنها با موجودیت و جمهوریت ایران مشکل دارند ۱+۵ می گوید شما باید هسته ای محدود داشته باشید و این زورگویی است ما این موضوع را در ژنو و لوزان قبول کرده ایم و این اسمش پذیرفتن زور است آیا ممکن است مکتب حسینی باشد اما حرف زوری که غیرت ما را در تاریخ لکه دار می کند را بپذیریم؟
۵- آنچه که با غیرت ایرانی ما و سیره ی غیورمردان و پهلوانان این سرزمین کهن مغایرت دارد پذیرفتن زور است اما طبق بیانیه لوزان ما نه تنها بایستی زورگویی را قبول کنیم بلکه بعد از آن هم بایستی التماس کنیم ! و هم بترسیم ! و هم دستمان را دراز کنیم ! اما چگونه و چطور ؟؟

طبق بیانیه لوزان ما بایستی ۹۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ی خود را که با دست خودمان ساخته ایم اکسید کنیم و فقط ۳۰۰ کیلوگرم داشته باشیم و نرخ غنی سازی ۳٫۶۷ درصد باشد (یعنی از ۲۰% بیاییم به ۳٫۶۷ %) این درصد سوخت راکتور بوشهر می باشد ولی با تعداد ۵۱۰۴ سانتریفیوژ فعالی که داریم کلا در یک ماه ۵-۶ تن سوخت می توانیم تولید کنیم اما بوشهر برای یک ماه به ۱۵-۲۰ تن سوخت نیاز دارد پس باید برای جبران مابقی دستمان را دراز کنیم (متاسفانه) !! و این تلخ است چرا که ما تکنولوژی آن را داریم ولی خودمان حق تولید نداریم پس باید دست را دراز کرد !!

۱+۵ می گوید ۵۱۰۴ سانتریفیوژ فعال در نطنز و ۱۰۰۰ عدد غیرفعال در فردو … مهم بودن مکان سانتریفیوژها آیا کمی قابل تامل نیست؟ پر واضح است که تاسیسات فردو ۴۰ متر در طول کوه و ۹۰ متر در عمق زمین ساخته شده و دارای ضریب اطمینان ۱۹۰ هست یعنی ۱۹۰ برابر بار مجاز وارده را می تواند تحمل کند در حالی که نطنز اینگونه نیست پس باید از الان بترسیم که جایی که ما بیشترین سانتریفیوژ فعال را داریم یعنی نطنز اصفهان امنیت کمتری دارد آیا این به نفع ایرانه یا اسرائیل؟ آفرین باید گفت به آمریکا که هوای سگ نحس نجس منطقه را دارد ! (یعنی ریسک خطر برای ایران و رجا برای اسرائیل )

۶- طبق پروتکل الحاقی ، بازرسان آژانس می توانند به سایت نظامی پارچین دسترسی پیدا کنند (یادی از گذشته) … دکتر جلیلی به نقل از کیهان از ۱+۵ می پرسد : که شما ضمانتی بدهید و بندی را مصوب کنید که اسرار نظامی ما ، فاش نمی شود! ۱+۵ : ما چنین کاری نمی کنیم سپس دکتر جلیلی می گوید لااقل جلوی خبرنگاران زبانی اعلام کنید که ما قول می دهیم ویژگی های پارچین به دنیا مخابره نمی شود و محفوظ می ماند.

باز ۱+۵ می گوید : ما چنین کاری را هم نمی کنیم … این جا نکته ای قابل تامل وجود دارد!! که در بیانیه لوزان از دید تیم ما جامانده است … انشاا… در توافق نهایی جبران شود.

۷- ارزش آب سبک بسیار بالاتر از آب سنگین است ما تقریبا ۱۰ سال تا رسیدن به فناوری آب سبک نیاز داریم اگر طبق بیانیه لوزان قلب راکتور اراک (یعنی جای اصلی و مهم) بازطراحی شود یعنی مسیر حرکت آن به کلی عوض شود (تا ۱۰ سال) پس فاصله تا رسیدن به فناوری آب سبک به ۲۰ سال نیاز دارد… آیا بیانیه ای که سرعت پیشرفت ما را در رسید به فناوری های روز دنیا به تاخیر چند دهه ای می اندازد واقعا جای تامل و بازنگری ندارد؟

۸- دعا می کنم که خداوند توفیقات روزافزون خودش را شامل تیم هسته ای کند و روح امام و شهدای گرانقدر هسته ای را از آن ها خوشحال بگرداند و کمک شان کنند که فریب این دشمن مکار، حیله گر و فرومایه را نخورند و بتوانند ایرانی فارغ از مشکلات اقتصادی و بیکاری بسازند.

احد امینی / فعال دانشجویی

برچسب ها:
احد امینی فعال دانشجویی بند یک اساسنامه هسته ای بند یک اساسنامه هسته ای، واس ماس خانه خشتی رفسنجان لوزان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان