مدیر داخلی مجموعه حاج آقا علی رفسنجان خبر داد؛

جشنواره صنایع دستی و موسیقی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 62118
جشنواره صنایع دستی و موسیقی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار می شود

مدیر داخلی مجموعه حاج آقا علی رفسنجان از احتمال برگزاری جشنواره صنایع دستی و موسیقی در تابستان امسال خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » جشنواره صنایع دستی و موسیقی در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، بزرگترین خانه خشتی جهان متعلق به حاج آقا علی زعیم الله در روستای قاسم آباد رفسنجان این روزها مقصد بسیاری از مسافرین نوروزی بوده است.

محمد رزاقی مدیر داخلی مجموعه حاج آقا علی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با بیان اینکه غرفه های صنایع دستی رفسنجان و روستای قاسم آباد در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است، گفت: عکاسخانه، غرفه صنایع دستی عشایری، غذاهای سنتی آش و شربت و مطبخ خانه حاج آقا علی ویژه ارائه چای و شیرینی تا سیزدهم فروردین ماه برپاست.

وی به حضور مسافرانی از اصفهان، تهران، شیراز و تبریز اشاره کرد و گفت: در طول بازدید، راهنمای مجموعه به تشریح فضاهای داخلی بزرگترین خانه خشتی جهان می پردازد.

    خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۵)

رزاقی با تأکید بر اینکه ساعت بازدید مموعه حاج آقا علی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می باشد، افزود: پس از سیزدهم فرزوردین ماه نیز این مجموعه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ۱۵:۳۰ الی ۱۸:۳۰ جهت بازدید عموم دایر است.

مدیر داخلی مجموعه حاج آقا علی رفسنجان هم چنین از احتمال برگزاری جشنواره صنایع دستی و موسیقی با همکاری میراث فرهنگی در این مجموعه در تابستان سال جاری خبر داد.

خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۳)

لازم به ذکر است مسافران نوروزی که در گذر از شهرستان رفسنجان از طریق ورودی های شهر به دیدن این مجموعه آمده بودند، این مجموعه را دارای فضایی دلنشین و زیبا دانستند و از زیبایی آن سخن به میان اوردند.

حفظ میراث فرهنگی و موقعیت مناسب شهرستان رفسنجان از نظر سیاحتی و گردشگری نظر برخی بازدید کنندگان مجموعه بود که بر جلوگیری از تخریب آن ها تأکید داشتند.

مجموعه حاج آقا علی به عنوان بزرگ ترین خانه خشتی جهان از بناهای تاریخی رفسنجان بوده که در روستای قاسم آباد و ۶ کیلومتری رفسنجان واقع شده است.

خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۴) خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۱) خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۲) خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان_خانه خشتی (۶)

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقا علی رفسنجان خانه حشتی نوروز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان