پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تبدیل رفسنجان به مرکز استان موجب ارائه خدمات بهتر به آن می شود/ نقشه طراحی شده اخیر به هیچ وجه صحت ندارد

ملانوری فرماندار رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، در خصوص ابهامات جدید مطرح شده در مورد تقسیمات جدید استان به سه بخش در شبکه های اجتماعی، این تقسیمات را غیر تخصصی و غیر کارشناسی بیان کرد و گفت: در چند سال اخیر بحث تقسیم استان کرمان به دو یا سه استان مطرح شده و شهرستان هایی از جمله رفسنجان، سیرجان و جیرفت تمایل دارند به عنوان مرکز استان قرار بگیرند.

حمید ملانوری نقشه جدید ارائه شده در فضای مجازی را متعلق به گروه های حقیقی و حقوقی دانست و افزود: این نقشه به هیچ وجه صحت ندارد و طراحی آن از طریق دستگاه های اجرایی انجام نشده است و جایگاه رسمی ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع تقسیم استان از طرف نمایندگان در حال پیگیری است و بیشترین پیشنهاد در مورد تقسیم استان به دو بخش شمالی و جنوبی می باشد، اظهار داشت: این پیشنهادات از سوی وزارت کشور و تقسیمات کشوری ابلاغ نشده و طراحی علاقمندان به تقسیم استان است.

فرماندار رفسنجان در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی“، مبنی بر احتمال تبدیل شهرستان رفسنجان به مرکز استان، گفت: تبدیل رفسنجان به مرکز استان باعث ارتقاء سطح منطقه شده و خدمات بهتری به آن ارائه می شود و ما نیز علاقمندیم که این امر صورت پذیرد.

حمید ملانوری ادامه داد: قانون تقسیمات کشوری در حال اصلاح است و تا زمانی که تصویب نشده و یا اصلاح نهایی نشود، متوقف است.

 

خروج از نسخه موبایل