ولایت فقیه مهم‌ترین میراث امام راحل است

  • شناسه خبر: 6185
ولایت فقیه مهم‌ترین میراث امام راحل است

“خانه خشتی” معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آموزه‌های الهی و ماندگار امام(ره) گفت: مهم‌ترین میراث و یادگار نجات‌بخش امام راحل ولایت فقیه است. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید احمد تقوی شنبه شب در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در […]

خانه » آخرین اخبار » ولایت فقیه مهم‌ترین میراث امام راحل است

“خانه خشتی” معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آموزه‌های الهی و ماندگار امام(ره) گفت: مهم‌ترین میراث و یادگار نجات‌بخش امام راحل ولایت فقیه است.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید احمد تقوی شنبه شب در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در جمع مسئولان و اقشار مختلف مردم گچساران در مسجد شهیدان این شهرستان اظهار کرد: نام، یاد و اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) در متن انقلاب اسلامی حک شده است.

وی با اشاره به شخصیت برجسته امام راحل و محبوبیت ایشان در میان اقشار مختلف مردم ایران اسلامی افزود: کجای تاریخ سراغ دارید که یک رهبر تبعیدی در بازگشت به وطن مورد استقبال افزون بر ۹ میلیون نفری قرار گیرد و ۱۲ میلیون نفر نیز در مراسم ارتحال و وداع ایشان با دنیای فانی شرکت کنند.

* شجاعت و تدبیر امام در صدور فتوای مرگ سلمان رشدی تاریخی بود

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: با گذشت سال‌های متمادی از این ارتحال جانسوز هر ساله فرزندان امام راحل با شرکت در مراسم ارتحال ایشان با آرمان‌ها و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت می‌کنند.

تقوی با بیان اینکه امام راحل آموزه‌های فراوانی به ما داده است، ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی پس از پذیرش قطعنامه توسط ایران با این خیال باطل که امام راحل روحیه انقلابی‌ خود را از دست داده است با حمله به اسلام و قرآن توسط سلمان رشدی قصد ضربه زدن به انقلاب و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلام را داشتند.

وی یادآور شد: امام راحل با تدبیر و شجاعت همیشگی خود فتوای مرگ سلمان رشدی را به مسلمانان جهان اعلام کرد.

تقوی با اشاره به واکنش کشورهای غربی در فرا خواندن سفرای خود از ایران و واکنش امام راحل در این زمینه گفت: امام راحل با بینش و درک این موضوع اعلام کرد “ناراحت نباشید، برمی‌گردند، منتشان را نکشید”.

* امام (ره) پرچم عاشورا را به عنوان غیرت اسلامی در ایران زنده کرد

این مقام مسئول در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مشورت در امور را یکی دیگر از آموزه‌های امام راحل عنوان کرد و بیان داشت: اگرچه امام راحل به بنی‌صدر رای نداد و با بنی‌صدر مخالف بود و نخست‌وزیری بازرگان را نیز قبول نداشت اما با مشورت و احترام به نظر دیگران با این مسائل موافقت کرد.

تقوی مهم‌ترین امتیاز و شاخصه امام راحل را دلدادگی به خدا دانست و بیان کرد: ایشان به برقراری ارتباطات معنوی با خدا در ماه رجب، شعبان و به ویژه ماه رمضان و انس با قرآن تأکید ویژه‌ای داشتند.

وی مهم‌ترین میراث امام راحل را مسئله ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از امتیازات امام راحل احیای مکتب عاشورا بود با این تفکر که محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته‌ است.

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: امام راحل پرچم عاشورا را به عنوان غیرت اسلامی در ملت ایران اسلامی زنده کرد.

برچسب ها:
ولایت فقیه مهم‌ترین میراث امام راحل است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان