پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

جوانان هیئت عاشقان علی اصغر (ع) رفسنجان ایام فاطمیه را عاشورایی برگزار می کنند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، هیئت عاشقان علی اصغر (ع) رفسنجان با برپایی باشکوه ایام فاطمیه و مراسم عزاداری عشق و ارادت خود به حضرت فاطمه (س) را نشان می دهند.

خانم میرزایی از بانیان هیئت در گفت و گوبا خبرنگار “خانه خشتی“، صمیمیت جوانان هیئت و فعالیت شبانه روزی آنان را بی حد و اندازه توصیف کرد و گفت: با وقف زمین برای ساخت حسینیه رباب در بلوار امام علی (ع)، اعضای هیئت متحد با یکدیگر و به دست خودشان شروع به ساخت آن نمودند.

وی هدف از برگزاری مراسم عزای حضرت زهرا (س) را بیان اهمیت این ایام و نشان دادن ارزش واقعی مادر عنوان کرد و افزود: قصد داریم با برگزاری باشکوه مراسم، بر ارزش زن و مادر تأکید کنیم و اهمیت حفظ عفت بانوان را نشان دهیم.

برادران طاهری از مسئولین هیئت نیز در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، از تشکیل هیئت عاشقان علی اصغر (ع) رفسنجان از ۱۲ سال پیش خبر دادند و گفتند: با حضور بچه های محل هیئت را راه اندازی کردیم و در چهار سال اخیر مراسم ویژه ایام فاطمیه را همراه با توزیع طعام نذری ادامه داده ایم.

عباس طاهری ادامه داد: پخت ۱۵ هزار غذای نذری در وهله اول برای هر آشپزی غیر ممکن بود و آن را محال می پنداشتند، اما با توکل بر حضرت زهرا (س) و پشتکار بچه های هیئت این کار انجام شد.

وی از حضور ۲۰۰ نفر در هیئت عاشقان علی اصغر (ع) خبر داد و گفت: روحانی و همه بزرگان هیئت بر توجه اعضا به رعایت احترام به والدین تأکید دارند و این تغییر را در رفتار و اعمال جوانان هیئت مشاهده کرده ایم.

طاهری با بیان اینکه این هیئت در ایام محرم و صفر و پیاده روی اربعین نیز برنامه ویژه ای داشته است، گفت: برنامه ریزی برای فعالیت های هیئت در طول سال ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل