نگاه عمیق به مسئله فرهنگ دینی باید مورد توجه مسئولین و دولت باشد

  • شناسه خبر: 61442
نگاه عمیق به مسئله فرهنگ دینی باید مورد توجه مسئولین و دولت باشد

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه نگاه عمیق به مسئله فرهنگ دینی باید مورد توجه مسئولین و دولت باشد، ادامه داد: نگاه سطحی به فرهنگ، کشور ما را درست نمی کند.

خانه » آخرین اخبار » نگاه عمیق به مسئله فرهنگ دینی باید مورد توجه مسئولین و دولت باشد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در خطبه های آخرین نماز جمعه سال ۹۳، به روایتی از پیامبر اسلام (ص) خطاب به ابوذر اظهار داشت: در این روایت پیامبر گناه را در نگاه فرد مؤمن قطعه سنگ بزرگی می داند که خوف دارد هر لحظه بر سر او فرود آید، در حالی که در نگاه فرد کافر گناه همچون مگسی است که از کنار بینی او عبور می کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به اینکه زیان گناه به اندازه ای است که می تواند آسیب جدی بزند و بسیاری از موفقیت ها را از بین ببرد، به سخنی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایمان به جز عمل نیست و عمل هم نمودی از آن است.

وی به تعامل با انسان ها و هم نوعان از منظر قرآن نیز اشاره نمود و افزود: تعامل سازنده و ارتباط مفید بنیان محکمی ایجاد می کند و در همین راستا نیکی به خویشاوندان نسبی و سببی از مواردی است که باید به آن توجه نمود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان هم چنین به سخنی از امیرالمؤمنین علی (ع) اشاره کرد و به اهمیت ارتباط با خویشاوندان تأکید کرد و گفت: حتی اگر فردی سرمایه دار باشد، از خویشاوندان خود بی نیاز نیست.

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه اظهار داشت: بخشش در حق خویشاوندان موجب افزایش مال می شود و نباید از باری به خویشاوندان به سادگی عبور کرد.

وی با تأکید بر سخن امام علی (ع)، برترین خویشاوندی را خویشاوندی پیامبر و اهل بیت ایشان دانست و محبت و مودت به خویشان و اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، جزو واجبات ماست که باید به آن توجه نمود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان در ادامه به رعایت احترام سادات تأکید کرد و با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام، افزود: پرداخت خمس مال به سادات نیازمند و رفع نیاز از آن ها و اصلاح امور سادات و محبت به آنان از موارد مورد تأکید پیامبر اکرم (ص) بوده است و احترام کنندگان به آن ها را مورد شفاعت قرار می دهد.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور به ایام تعطیلات نوروز نیز اشاره کرد و بهره گیری از این فرصت ها را لازم و ضروری دانست و توجه به حرمت حضرت زهرا (س) در دید و بازدید های را خواستار شد و گفت: حضور در مجلس عزای حضرت زهرا (س) در مسجد امام (ره) و خانه شهید آفرند و سایر تکایا و مساجد در افزایش محبت به ایشان مؤثر است.

وی شناخت حضرت فاطمه (س) و ایجاد بصیرت فاطمی را در جلوگیری از انحرافات ضروری بیان کرد و افزود: امسال سال مادر خوبی هاست و حضرت زهرا (س) نیز بهار خلقت آفرینش است که باید از ایشان الگوگیری کرد و از ایجاد شادی در این ایام پرهیز نمود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان به تجمع بزرگ فاطمیون در رفسنجان در عصر شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: در حلول سال جدید که با انوار قدسیه حضرت فاطمه (س) همراه است، به دنبال احسن الحال باشید که همان رضای خدا در همه امور است.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان مهم ترین راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در سال ۹۳، نگاه به توان داخلی و عمل به اقتصاد مقاومتی را از نکات مورد تأکید رهبر بیان کرد و گفت: اقتصاد ما در ایتالیا، واشنگتن، پاریس و دیگر کورهای غربی درست نمی شود، همان طور که برای هیچ کشوری درست نشده است.

وی رفع مشکل اقتصاد را در توجه مسئولین و دولت به مراکز استان ها و جوانان خلاق و مبدع دانست و گفت: اگر از این توان های داخلی استفاده شود، حربه دشمن از بین می رود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان هم چنین خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: مطیع حضرت آقا باشید و از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تخطی نکنید؛ اگر در مذاکرات موفقیتی حاصل نشد، صادقانه به مردم بگویید که آن ها پشتیبان شما هستند.

حجت الاسلام رمضانی پور توجه به شعار «ما می توانیم» را دارای اهمیت دانست و بر مدیریت جهادی متواضعانه با همت بلند رهبر فرزانه انقلاب تأکید کرد و خواستار توجه به آن شد.

وی با بیان اینکه نگاه عمیق به مسئله فرهنگ دینی باید مورد توجه مسئولین و دولت باشد، ادامه داد: نگاه سطحی به فرهنگ، کشور ما را درست نمی کند و نباید از بودجه های فرهنگی در سایر بخش ها استفاده کرد.

جلوگیری از خطای محاسباتی، توجه به اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی از دیگر راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب بود که امام جمعه شهرستان رفسنجان در خطبه های نماز جمعه به آن تأکید کرد و گفت: نباید همه ملت و هستی کشور را در دام دشمن قرار دهیم که خطرش متوجه شهدا و ملت می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به حوادث تلخ و شیرین سال ۹۳، مقاومت ۵۱ روزه مردم غزه در برابر تجاوز رژیم جعلی و ظهور قدرت مردم یمن و پیروزی های کشورهای اسلامی مانند عراق در برابر داعشی ها، تکفیری ها و تروریست ها را ارج نهاد و در ادامه ضمن ابراز ناراحتی در ارتحال آیت الله مهدوی کنی از باران وفادار امام و رهبری، رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی از جمله برخی آقازاده ها را از اقدامات خوب دستگاه قضایی در سال ۹۳ بیان کرد.

برچسب ها:
آقازاده ها اخبار رفسنجان امام جمعه رفسنجان تکفیری ها حضرت زهرا خانه خشتی داعش دستگاه قضایی رهبر انقلاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان