فیلمساز رفسنجانی در ۶۰ دقیقه آمریکا را رسوا می کند/ مایکل از کشف اتم در قلب ایرانیان خبر می دهد

  • شناسه خبر: 61317
فیلمساز رفسنجانی در ۶۰ دقیقه آمریکا را رسوا می کند/ مایکل از کشف اتم در قلب ایرانیان خبر می دهد

حسین مدحت فیلمساز رفسنجانی از ساخت فیلم مستند «چشم های رسواکننده» در اسپانیا خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » فیلمساز رفسنجانی در ۶۰ دقیقه آمریکا را رسوا می کند/ مایکل از کشف اتم در قلب ایرانیان خبر می دهد

حسین مدحت در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، از ساخت فیلم مستند «چشم های رسواکننده» در اسپانیا خبر داد.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه مستند «چشم های رسوا کننده» به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می شود، اظهار داشت: قرار شد فیلمی در مورد خبرنگار و تصویربردار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در جنگ آمریکا علیه عراق چشمانش را بخاطر استفاده از بمب های رادیواکتیو توسط آمریکا از دست داد، بسازم؛ در تحقیقاتی که بدو شروع فیلم انجام دادم متوجه شدم که تعداد زیادی از خبرنگاران و تصویربرداران شبکه های مختلف تلویزیونی در جنگ توسط سربازان آمریکایی کشته شدند.

مدحت ادامه داد: یکی از این کشته شدگان تصویربردار شبکه تلویزیون اسپانیا به نام خوزه کئوسو بود که در بالکن هتل فلسطین عراق مورد اصابت گلوله سربازان آمریکایی قرار گرفته و کشته شده بود.

نویسنده و کارگردان مستند «چشم های رسواکننده» افزود: به واسطه دوستی با آقای علیزاده که مستند ساز است و در اسپانیا زندگی می کند، تصمیم گرفتم بخشی از فیلم را به خوزه کئوسو اختصاص دهم؛ بنابراین سعی کردم قسمتی از فیلم در اسپانیا تصویربرداری شود که با توجه به استقبال مستند سازان اسپانیایی از این طرح، به پیشنهاد آن ها تدوین فیلم را به مستند ساز اسپانیایی سپردم.

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه «چشم های رسواکننده» به شرح حال خبرنگاران کشته شده در جنگ می پردازد، گفت: داستان فیلم توسط خبرنگاری به نام مایکل بازگو می شود که وی در سفر به فلسطین اشغالی می نویس: «در اسرائیل پهباد حزب الله را دیدم که در آسمان اسرائیل جولان می زد، مردمان اسرائیلی از ترس فرار می کردند؛ آنجا بود که فهمیدم اسرائیل اتم دارد ولی ایمان ندارد؛ ایران سلاح اتمی ندارد ولی مردمانش ایمان قوی دارند؛ پس اتم را در قلب تک تک ایرانیان یافتم».

پای بندی به وطن و نداشتن ترس و واهمه ای از غرب محوریت اصلی این مستند است که حسین مدحت به آن اشاره نمود و گفت: فیلم «چشم های رسواکننده» به مدت ۶۰ دقیقه و در چهار کشور ایران، اسپانیا، عراق و لبنان تصویربرداری شده است.

 

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اسپانیا بمب رادیواکتیو آمریکا چشم های رسواکننده حسین مدحت خانه خشتی خبرنگار ایرانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا جاهد

    دست مریضات

    واقع بين

    سلام یک گزارش در موردطرح بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان،روستائیان و عشایر داشته باشید با توجه به اینکه مظلومترین قشر روستائیان وعشایر می باشند طرح بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان،روستائیان و عشایر در چه صورتی وچه زمانی اجرایی خواهد شد؟

    محمد

    درود بر جناب مدحت به امیدموفقیت ایشان
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان