شورای صنفی معلمان رفسنجان تشکیل می شود/ از خواسته فرماندار تا وعده رییس آموزش و پرورش به فرهنگیان

  • شناسه خبر: 60976
شورای صنفی معلمان رفسنجان تشکیل می شود/ از خواسته فرماندار تا وعده رییس آموزش و پرورش به فرهنگیان

شورای صنفی معلمان رفسنجان تشکیل می شود/ مطالبات فرهنگیان رفسنجان پیگیری می شود

خانه » آخرین اخبار » شورای صنفی معلمان رفسنجان تشکیل می شود/ از خواسته فرماندار تا وعده رییس آموزش و پرورش به فرهنگیان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان صبح امروز در جمع فرهنگیان معترض که در مقابل فرمانداری حاضر شده بودند، با بیان اینکه علاقمند نیستیم معلمینی که به ما الفبا آموختند، اینگونه برای مطالبه حقوق شان سرپا بایستند و ازاین طریق حقوقشان را پیگیری کنند، اظهار داشت: علیرغم تلاش من برای انتقال حرف هایم به منظور انتقال بهتر مطالبات شما، نتیجه ای حاصل نشد.فرهنگیان رفسنجانی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند (۷)

حمید ملانوری با ابراز اینکه مدیران هیچ تفاوتی برای معلمین و سایرین قائل نیستند، گفت: اعتقاد ما این است که مطالبات جامعه فرهنگی رفسنجان سیاسی نیست؛ چرا که وقتی جریانی سیاسی شود، موجب بدبختی و پس رفت است.

وی با تأکید بر انتقال مطالبات فرهنگیان، ابراز داشت: قدرت ارزش وعده بی خود دادن و عوام فریبی ندارد و در مشی دولت تدبیر و امید چنین مواردی وجود ندارد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه وضعیت حقوق و مزایا همه جا مشکل دارد، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی و کم بودن حقوق موضوعی همه گیر است و اختلافی در این مورد بین دستگاه های اجرایی نیست.

ملانوری گرفتاری نوجوانان و جوانان در آسیب های اجتماعی را از مشکلات دانش آموزان بیان کرد و افزود: برای اینکه جوانان سالم بمانند و بتوانند در آینده مدیریت کرده و خوب کار کنند، باید توانمند شوند.

وی از فرهنگیان خواست ضمن تلاش در جهت مقاوم سازی جوانان و نوجوانان در برابر آسیب ها، برای توسعه دید آنان به اقتصاد محور و کارآفرین محور بکوشند تا دانش آموزان به جای اینکه تحصیل کنند تا کاری بیابند، برای ایجاد کار به تحصیل بپردازند.

محسن بیگی معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات معلمین، گفت: اگر معلم در جامعه اعتبار و حرمت داشته باشد، والدین، مسئولین شهر، وزیر و رییس جمهور نیز اعتبار می یابند؛ در حالی که اگر از اعتبار معلم کم شود، اعتبار سایر بخش ها نیز کاسته می شود.

محسن بیگی با بیان اینکه فضای کنونی فرصت درخواست مطالبات فرهنگیان را ایجاد کرده است، افزود: امروز فضای امنی بوجود آمده است؛ من و شما توان داریم در مقابل مسئولین حرفمان را بیان کنیم در حالی که ۴ یا ۵ سال پیش کسی جرأت نمی کرد چنین کاری را انجام دهد.فرهنگیان رفسنجانی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند (۸)

حسینی پور رییس اداره آموزش و پرورش رفسنجان از اعلام خبر خوب برای معلمان در روز چهارشنبه توسط مدیر کل خبر داد و گفت: خواسته های شما را به مدیر کل ارائه دادم و ایشان قول پیگیری دادند.

وی با بیان اینکه شایسته است فرهنگیان مطالبات خود را از طریق آموزش و پرورش پیگیری نمایند و مسئولین این اداره را از خود بدانند، اظهار داشت: در جلسه با وزیر آموزش و پرورش خواسته های شما را بیان کردم و حتماً آن ها را پیگیری می کنیم.

ارسلان معاون سیاسی امنیت فرماندار نیز از تشکیل شورای صنفی معلمان خبر داد و گفت: پویایی هر سازمان به داشتن سازمانی مردم نهاد است تا مطالبات قانونی شما از طریق نمایندگان قانونی تان پیگیری شود.

وی خواستار انتخاب افرادی به عنوان اعضای شورا شد و گفت: افراد منتخب باید مورد وثوق فرهنگیان باشند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اعتراض فرهنگیان رفسنجان خانه خشتی شورای صنفی معلمان رفسنجان تشکیل می شود/ از خواسته فرماندار تا وعده رییس آموزش و پرورش به فرهنگیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    یکی از معیارهای جوامع پیشرفته، شمار و وضعیت زندگی آموزگاران و دبیران است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته، حقوق معلمان برابر با نظامیان ارشد و قضات و یا بالاتر از آنهاست. در کشور ما اما آن گونه که بایسته است، به این صنف تأثیرگذار توجه نشده است. آنها با مدرک و سوابق شغلی برابر، بیشترشان از کارمندان دیگر ادارات حقوق کمتری می‌گیرند. هر بار که حقوق کارمندان دولت افزایش می‌یابد، معلمان نگران هستند که آیا آنها نیز شامل این افزایش می‌شوند یا به لطایف الحیل از آن باز می‌مانند.

    معلم

    حرف ما معلمین فرق است نه فقر

    توافق توقف

    واقعا همینطوره

    یه کارگر

    دقت کردید فرماندار محترم چه جوری قضیه و بحث رو عوض کردند از مطالبات فرهنگیان یه دفعه رفتند سمت مقاوم سازی دانش آموزان و مشکلات جوانان و نوجوانان...

    ما

    بایدقضیه راجوری ماستمالی کنند دیگه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان