پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

فرهنگیان رفسنجانی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند +عکس

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، صبح امروز جمعی از فرهنگیان رفسنجان با حضور در مقابل فرمانداری، به وضعیت معیشتی شان اعتراض کردند.

حضار در نامه ای به حمید ملانوری فرماندار رفسنجان، با بیان اینکه جامعه فرهیخنه فرهنگیان با دلسوزی هر چه تمام تر سالیان دراز در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام وظیفه کرده و با سعه صدر و گذشت فراوان پا بر روی بسیاری از خواسته های معقول و منطقی خود گذارده و سعی نموده اند با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند و شأن و موقعیت اجتماعی شان را با چنگ و دندان حفظ کنند، بیان داشتند: بسیار مایه تأسف است ما که روزگاری بر تخته سیاه از ارزش معنویت سخن می گفتیم وو غم نان را برای شاگردانمان بسیار بیمعنی جلوه می دادیم، امروز در پشت ضربات بی رحمانه تورم فزاینده و مشکلات معیشتی و اقتصادی خود گرفتار قصه تکراری شده ایم.

فرهنگیان در ادامه خطاب به فرماندار، با بیان اینکه مشکل جامعه فرهنگیان فقر نیست، اظهار داشتند: مشکل ما فرقی است که به طور فاحش بین اعضای خانواده بزرگ فرهنگیان و سایر کارمندان و دوایر دولتی می بینیم.

جمعیت حاضر خواستار گشایشی در کارشان شدند و با اشاره به اینکه میانگین حقوق یک همکار فرهنگی با مدرک کارشناسی و با سابقه ای بیست ساله به زحمت به سیزده میلیون ریال می رسد و میزان تورم به حدی بالاست که با افزایش ۱۰ و حتی ۲۰ درصدی دردی از فرهنگیان دوا نمی شود، بیان کردند: ما مصرانه خواهان افزایش بیش از ۱۴ درصد هستیم که نمایندگان محترم مجلس جهت بودجه آموزش و پرورش منظور داشته اند؛ همانگونه که وزیر محترم بهداشت در طی دو مرحله افزایش ۳۶ درصدی بودجه را برای همکاران خود تثبیت نموده، پس این انتظار برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

موارد مطرح شده از سوی جامعه فرهنگیان معترض اینگونه بیان شد: ساعات کار موظف از سال ۱۳۶۰ چهار ساعت بنا به شرایط زمان جنگ اضافه شده که البته بعد از جنگ و دوران سازندگی دیگر به روال اولیه بازنگشت؛ کارمندان دولت هر سال از یک ماه مرخصی برخوردارند و در پایان هر ماه برای انان بین ۶۰ تا ۸۰ ساعت اضافه کاری در نظر گرفته می شود که بدون احتساب ایامم تعطیل و جعه برایشان منظور می شود، در صورتی که اضافه کاری فرهنگیان دستخوش محاسبات تعطیل و غیره می شود و هر ماه نسبت به ماه پیش تقلیل می یابد و بعد از گذشت ۶ ماه تنها سه ماه آن در چندین نوبت و به صورت اقساط پرداخت می شود.

فرهنگیان در ادامه تعطیلات قانونی تابستان را اشکال دیگری عنوان کردند که بر جامعه فرهنگیان می گیرند و ابراز داشتند: با توجه به اینکه شرایط فعلی جامعه، معلمی شغلی کاملاً به روز است و هر معلم برای تدریس موفق باید هر ساله و هر ماه خود را به دانش روز مجهز کند، این فرصت زمانی برای بازنگری، مطالعه و تحقیقات جدید و یافته های تازه است.

تغییر در نگرش، اجحاف در تحقق مزایا، عدم استفاده ابزاری و قرار دادن افکار عمومی در مقابل فرهنگیان از دیگر اعتراضات مطرح شده فرهنگیان بود که در توضیح آن، بیان کردند: متأسفانه عده ای از مسئولین عدم اختصاص بودجه لازم برای این قشر را در تعداد کثیر آن ها می دانند و تا زمانی که ما را زیادی و و مصرف کننده بدانند، هیچ چیز تغییر نمی کند.

در ادامه این توضیح برخوردار نبودن از حقوق ثابت و شفاف را از دیگر تفاوت های فرهنگیان با سایر ارگان ها بیان کردند که خواستار بحث و پیگیری آن شدند و ابراز داشتند: اعطای وام مسکن با بهره کم و استفاده از منازل سازمانی و مزایایی از قبیل انواع کارانه، حق سفر، وام خرید کالا، کارت خرید غیر نقدی، پاداش های متفرقه و … از دیگر خواسته های ماست.

جمعیت حاضر با اعتراض به طرح رتبه بندی فرهنگیان که اثر و نتیجه ای جز تفرقه و اختلاف بین این قشر زحمتکش ندارد، بیان کردند: این طرح تنها بهانه ای است برای پوشاندن مسئله اصلی که همان تبعیض در پرداخت حقوق می باشد و اگاهیم که این طرج در صورت اجرایی شدن کثل طرح پرداخت هماهنگ حقوق، حاصلی برای فرهنگیان فرهیخته ندارد.

حضار در ادامه اظهار داشتند: بی انصافی است که هر جا احساس نیاز جامعه فرهنگی است، ما جای پای انبیاء می گذاریم و هر جا مطالباتی داریم، زیادی می شود. تیتر اول رسانه ها مطالبات فرهنگیان و معوقات فرهنگیان و پاداش پایان خدمت ان ها می شود.

تفاوت فاحش پاداش پایان خدمت فرهنگیان با سایر کارمندان ازدیگر موارد اعتراضی فرهنگیان بود.

معترضین خطاب به فرماندار بیان داشتند: از جنابعالی به عنوان رییس شورای عالی آموزش و پرورش تقاضا داریم تا یاریگر ما در این مسیر باشید و صدای فریادهای خاموش ما را به گوش مسئولین برسانید و ما را در جهت احقاق حقوق قانونی خود حمایت نمایید.

خروج از نسخه موبایل