مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد؛

کاهش دما و یخ زدگی به بیش از ۵۱ هزار هکتار محصول بادام و پسته رفسنجان خسارت وارد کرد

  • شناسه خبر: 60939
کاهش دما و یخ زدگی به بیش از ۵۱ هزار هکتار محصول بادام و پسته رفسنجان خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان میزان خسارت ناشی از سرما و یخ زدگی در ماه پایانی سال ۹۳ را اعلام کرد.

خانه » آخرین اخبار » کاهش دما و یخ زدگی به بیش از ۵۱ هزار هکتار محصول بادام و پسته رفسنجان خسارت وارد کرد

بمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، میزان خسارت ناشی از سرما و یخ زدگی در ماه پایانی سال ۹۳ را اعلام کرد.

رضا بمانی با بیان اینکه یخ زدگی و کاهش دما در روزهای پنجم، ششم، نهم و بیستم اسفند ماه موجب ایجاد خسارت بر روی درختان میوه شهرستان به ویژه بادام شده است، گفت: کاهش ۵۰ درصدی این محصول و خسارت بر روی ۱۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی از پیامدهای این یخ زدگی بوده است.

وی میزان خسارت بر روی این محصول را ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام نمود و در ادامه از ایجاد خسارت بر روی ارغام زود گل پسته از قبیل احمد آقایی و کله قوچی خبر داد و افزود: خسارت وارد به میزان ۳۰ درصد و در ۵۰ هزار هکتار باغ پسته وارد شده که میزان آن حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه تاکنون بعضی افراد و شرکت ها اقدام به معرفی مواد یا محلول هایی به عنوان جلوگیری کننده از سرمازدگی نموده اند، اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه ماده ای به صورت کاربردی و مؤثر جهت پیشگیری از سرمازدگی معرفی نشده است.

بمانی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نوع سمی جهت مبارزه با آفت توصیه نمی شود، ادامه داد: فروش چنین موادی موجب افزایش هزینه های کشاورزان می شود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پسته خانه خشتی خسارت دما
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اهالی نوق

    من خودم مهندس کشاورزی هستم باغات نوق خوشه ها داره به خوبی حرکت میکنند و کشاورزان میدونند اگه خوشه زودتر از برگ برکت کند نشانه سالم بودن خوشه و درخت میباشد الحمدالله امسال سال خوبس هست کشاورزان اصلا غصه نخورند این حرفها همه شایعا هست که میگوییند سرما زده هست هیچ مشکلی پیش نیامده هست
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان