خانه خشتی گزارش می دهد؛

سرنوشت آرسنیک و تصفیه خانه آب رفسنجان از زبان نماینده مردم

  • شناسه خبر: 60493
سرنوشت آرسنیک و تصفیه خانه آب رفسنجان از زبان نماینده مردم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی میزان آرسنیک آب رفسنجان را بالاتر از حد مجاز عنوان کرد و از پیگیری این بحث برای اولین بار در صحن علنی مجلس خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » سرنوشت آرسنیک و تصفیه خانه آب رفسنجان از زبان نماینده مردم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، میزان آرسنیک آب رفسنجان را بالاتر از حد مجاز عنوان کرد و از پیگیری این بحث برای اولین بار در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با بررسی ها و گزارش های متعدد و پس از سؤال از وزیر نیرو، و ارائه اطلاعات موثق جدیت بحث مشخص شد.

حسین آذین راه اندازی تصفیه خانه آب در رفسنجان را در همین راستا اعلام کرد و با بیان اینکه کلنگ احداث آن در هفته سوم اسفند ماه سال جاری به زمین زده می شود، گفت: با ایجاد تصفیه خانه، آرسنیک از آب رفسنجان حذف می شود.

وی استفاده از تصفیه خانه های خانگی را تا زمان ساخت کامل تصفیه خانه مفید دانست و گفت: این دستگاه ها تا حدودی آرسنیک موجود در آب را حذف می کند و قرار است به زودی به شهروندان معرفی شوند.

آذین هم چنین از امضای تفاهم نامه شرکت ایران ارتباط با سیستم آب و فاضلاب شهری خبر داد و افزود: مطالعات این شرکت در فاز اول اغاز شده و مطالعات فاز دوم در حال انجام است؛ امیدواریم در اوایل سال آینده کلنگ اجرایی آن به زمین زده شود تا با توجه به کمبود آب در منطقه، بتوانیم از پساب آن برای مصارف صنعتی استفاده کنیم.

برچسب ها:
آذین آرسنیک آب رفسنجان اخبار رفسنجان تصفیه خانه آب رفسنجان خانه خشتی نماینده مردم و انار در مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان