ارائه آمار غلط توسط مسئولین در بدیینی مردم نسبت به نظام و روحانیت تأثیر دارد

  • شناسه خبر: 59311
ارائه آمار غلط توسط مسئولین در بدیینی مردم نسبت به نظام و روحانیت تأثیر دارد

امام جمعه شهرستان رفسنجان ارائه آمار غلط تورم توسط مسئولین به مردم را در بدیینی مردم نسبت به نظام و روحانیت مؤثر خواند و گفت: همه مردم به وضعیت تورم آگاهند و وضعیت بازار و زندگی را می بینند.

خانه » آخرین اخبار » ارائه آمار غلط توسط مسئولین در بدیینی مردم نسبت به نظام و روحانیت تأثیر دارد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به رعایت واجبات و پرهیز از گناهان، الگو گیری از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را خواستار شد و به حضور بانوان در جامعه با حفظ پوشش مناسب و کامل تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پیامبر اکرم (ص) توجه به امر منزل را به حضرت فاطمه (س) واگذار کردند و از حضرت علی (ع) نیز خواستند امور خارج منزل را به عهده بگیرند، امروز شاهد انجام بسیاری از امور خارج نزل توسط بانوان هستیم که با حفظ پوشش شرعی در عرصه های آموزشی و فرهنگی حاضر می شوند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور ایجاد ارتباط خوب و سالم با جامعه را از وظایف والدین نسبت به فرزندان بیان کرد و افزود: ارتباط با علما و اندیشمندانی که از لحاظ اخلاقی و تربیتی هدایتگر راستین باشند، از وظایف اخلاقی و تربیتی پدران ماست.

وی وظایف معلمین و علما در تربیت فرزندان سنگین دانست و گفت: معلمان و علما باید خداشناس، خداترس و دلسوز باشند و نسبت به واجبات پای بند باشند تا در فرزندان مؤثر واقع شوند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان دوراندیشی در امور را مانع گرفتاری فرزندان در دام های بعدی بیان کرد و گفت: تأمل و دوراندیشی در کارها انسان را از گرفتاری های آتی ایمن می دارد.

حجت الاسلام رمضانی پور آموزش راه مقابله با مشکلات را از دیگر وظایف والدین به فرزندان عنوان کرد و افزود: امید به خدا، صبر و استقامت، برپایی نماز و پرهیز از دلبستگی به دنیا از مواردی است که باید والدین به فرزندان بیاموزند.

وی پرهیز از مجادله را موجب رفع گرفتاری و اختلاف بیان کرد و مقابله با این وسوه را نشانه تقوای افراد دانست و در ادمه دروغگویی را خلاف جوانمردی بیان کرد و کمترین انسان ها از لحاظ جوانمردی را کسانی دانست که دروغ نمی گویند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان در ادامه بدبخت ترین مردم را پادشاهان و صاحبان قدرت دانست و در توضیح علت آن گفت: آن ها که به ناحق قدرت یافته اند پیوسته به مردم ستم می کنند و کسانی که از راه حق به قدرت رسیده اند نباید به مردم زورگویی کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با بیان اینکه ارتکاب هر گونه خلاف و ظلمی در حیطه مسئولیتی مدیران به عهده همان مسئول است، افزود: مدیران باید در جوابگویی و تکریم ارباب رجوع توجه نموده و حتی اگر نمی توانند کار مردم راه راه بیندازند، با تکریم و گشاده رویی برخورد کنند.

وی کسب رضای خدا و حفظ حرمت اشخاص را از وظایف مدیران بیان کرد و گفت: حتی افراد ناتوان و ضعیف نیز حرمت دارند و نباید به آن ها توهین کرد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) حفظ حرمت آن حضرت را متذکر شد و پرهیز از تشییع جنازه نمادین آن حضرت را مغایرت با دین و مذهب اسلام بیان کرد و افزود: در حفظ حرمت ائمه اقامه عزا و برپایی مجلس عزا مد نظر است، نه هیئت روی و راه اندازی هیئت در خیابان ها؛ باید به فرهنگسازی برپایی مجلس عزا توجه کرد.

حجت الاسلام رمضانی پور به برگزاری مجلس عزای عمومی در هفته آینده در جسینیه اوقاف اشاره نمود و گفت: این مراسم با حضور آیت الله تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است، گفت: امر تربیت اسلامی توسط خانواده ها باید جدی گرفته شود و آموزه های دین و ارزش ها توسط والدین به فرزندان منتقل شود که در این زمینه وظیفه نهادهای آموزشی بسیار سنگین است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان هم چنین به تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان و تأسیس کمیته امداد مام خمینی (ره) در هفته آتی را از فرمان های حضرت امام روح الله (ره) بیان کرد و با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری در نیمه دوم اسفند ماه، اظهار داشت: در آغازین روزهای سال نو به تقسیم خیرات و نگاه های احساسی مان به دیگران توجه کنیم و نسبت به فقرا نگاه ارزشمندی داشته باشیم.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: همه ما می دانیم که کشورمان در تحریم است، چرا که انقلاب کردیم و دشمنان ما نتوانستند انقلاب ما را بپذیرند.

وی وجود مشکلات اقتصادی را از مواردی بیان کرد که همگان به آن اتفاق نظر دارند و در همه دولت ها نیز وجود داشته است و ایجاد اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبرفرزانه انقلاب را از راه های مقابله با مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: آنچه اهمیت دارد اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مردم  است.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه تحریم ها به ضرر زندگی ما نیست و نانی از سفره ما نبرده است، ابراز داشت: کشور ما غنی است و مردم فهیمی دارد و ما وابسته به دُوَل غربی نیستیم که آن ها نان سفره ما را تأمین کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور ارائه آمار غلط تورم توسط مسئولین به مردم را در بدیینی مردم نسبت به نظام و روحانیت مؤثر خواند و گفت: همه مردم به وضعیت تورم آگاهند و وضعیت بازار و زندگی را می بینند و حمایت از دولت، مجلس و دستگاه قضایی بر همه واجب است.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور ما به مبلغ کارآمد، روحانی و اما جماعت بیشتر از هر زمان دیگریست، گفت: باید بر حضور علاقمندان در حوزه های علمیه و آموزش علوم اسلامی و تربیتی افراد را تشویق نمود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اقتصاد مقاومتی امام جمعه شهرستان رفسنجان تحریم تربیت فرزندان حوزه های علمیه خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • من

    مردم دیگه گوششون ازامار دروغ این دولت پر است به دروغ شنیدن .سیاه نمایی وبزرگ نمایی عادت کردند

    یه کارگر

    با سلام خدمت شما مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین که نویسنده مجموعه کتابهای "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید" است، در صفحات ۲۰۳ تا ۲۰۵ جلد سوم این مجموعه که چاپ اول آن در زمستان ۱۳۸۱ بوده، استفتائی دراین مورد از شش مرجع تقلید کرده است. سئوال مطرح شده چنین است: چند سال است که درشام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم معنوی وتأثیرگذارتشییع نمادین برگزارمی شود که اثرات وبرکات معنوی فراوانی را به همراه دارد، نظرتان را درباره برپایی این مراسم و همچنین راه اندازی دستجات عزاداری در روز شهادت آن حضرت – مانند روز عاشورا – مرقوم فرمایید. در پاسخ به این استفتاء، شش مرجع تقلید نوشتند: مقام معظم رهبری:اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) هر چه باشکوهتر برگزار شود، بهتر است. آیت الله صافی گلپایگانی:برگزاری این مراسم باید هر چه باشکوهتر و با معنی تر انجام شود و اهتمام و مشارکت در آن، از حسنات بزرگ است؛ "وَ مَن یُعَظِّمُ شَعائِرَ الله فَإِنَّها مِن تَقوَی القُلوُب". مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی (ره):این مراسم همانند ایام عاشورا، هر چه باشکوهتر و با شور و حرارت بیشتری برگزار شود، ارزش و ثمرات بیشتری خواهد داشت. آیت الله جواد تبریزی:مظلومیت حضرت زهرا (س) و صبر مولانا امیرالمؤمنین (ع) از ادل? قاطعه حقانیت مذهب تشیع می باشد که باید با مراسمی همچون عاشورا، اعم از روضه خوانی، سینه زنی، برپایی دستجات و نقل مصائب آن دو بزرگوار، آن را زنده نگه داشت تا جایی برای وسوسه بد اندیشان باقی نماند. آیت الله مکارم شیرازی:اقامه عزاداری در ایام و لیالی شهادت سیده نساء العالمین من الاوّلین و الآخرین فاطمه زهرا (س) از افضل قربات است. مرحوم آیت الله بهجت (ره):اشکال ندارد. سئوال : در شام شهادت حضرت زهرا (س) مراسم تشییع نمادین آن حضرت با حمل تابوت و عزاداری - همانند مراسمی که در شهر مقدس قم و با تأیید مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) - برگزار می شود؛ متأسفانه اخیراً برخی، این عزاداری معنوی را بدعت معرفی می کنند، نظرتان را در مورد برپایی این مراسم مرقوم نمایید. فتوای پنج مرجع تقلید در پاسخ به این استفتاء چنین است: آیت الله صافی گلپایگانی:عمل مذکور بدعت محسوب نمی شود. آیت الله سیستانی:بدعت نیست. آیت الله سبحانی:بدعت نیست، زیرا نوعی یادآوری خاطرات دخت گرامی پیامبر(ص) است. آیت الله وحید خراسانی:برپایی عزاداری برای حضرت صدیقه کبری (س) مستحب و مأجور است؛ وَ مَن یُعَظِّمُ شَعائِرَ الله فَإِنَّها مِن تَقوَی القُلوُب. آیت الله علوی گرگانی:برپایی این گونه مجالس، در صورتی که با رعایت شئون معنوی و دینی همراه باشد و موجب آزار عموم مردم نشود، مانعی ندارد و بدعت نیست.

    کشاورز

    با سلام.یه کارگر به نظرم این کامنت باید جای دیگه نوشته میشد

    منصور

    از اقای رمضانی خواهش میکنم درسخنرانی های خود رعایت انصاف را بکنند دولت قبل اینهمه دروغ گفت وحق مردم را ضایع نمودولی شما همیشه از او دفاع میکردید ولی به خاطر اینکه دولت هم فکرشما نیست هرهفته ازدولت انتقاد میکنید این اعمال از عدالت به دور است خواهش میکنم اگه به نظرات مردم اهمیت میدهید مطلب من را منتشر کنید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان