حجت‌الاسلام قرائتی:معتکفان پرچمدار ترویج نماز شوند

  • شناسه خبر: 5923
حجت‌الاسلام قرائتی:معتکفان پرچمدار ترویج نماز شوند

خانه خشتی :رئیس ستاد اقامه نماز کشور طی نامه‌ای خطاب به معتکفان از آنها برای ترویج نماز در کشور دعوت کرد و گفت: بیایید در این روزها تصمیم بگیریم نسبت به مهم‌ترین رکن دین «نماز» و نزدیک‌ترین افراد «بستگان و آشنایان» گامی بالاتر از این سه روز در سال برداریم و همه پرچمدار نماز شویم. […]

خانه » آخرین اخبار » حجت‌الاسلام قرائتی:معتکفان پرچمدار ترویج نماز شوند
حجت الاسلام قرائتی

حجت الاسلام قرائتی

خانه خشتی :رئیس ستاد اقامه نماز کشور طی نامه‌ای خطاب به معتکفان از آنها برای ترویج نماز در کشور دعوت کرد و گفت: بیایید در این روزها تصمیم بگیریم نسبت به مهم‌ترین رکن دین «نماز» و نزدیک‌ترین افراد «بستگان و آشنایان» گامی بالاتر از این سه روز در سال برداریم و همه پرچمدار نماز شویم.

به گزارش خانه خشتی به نقل ازخبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، دبیر ستاد اقامه نماز کشور در آستانه برگزاری مراسم اعتکاف، طی نامه‌ای خطاب به معتکفان، توصیه‌هایی را به این افراد مطرح کرده است.

در این نامه آمده است: سلام بر مهمانان خدا که در ماه خدا و در خانه خدا با کلام او و دعای به درگاهش انس گرفته‌اند. در این فرصت سخنی کوتاه دارم، امید است که مورد رضایت او باشد.

وی خطاب به معتکفان مطرح کرده است: قرآن علاوه بر رشد خود، ارشاد دیگران را نیز می‌خواهد؛ زیرا گاهی خطاب به ما می‌فرماید «أَقِیمُواْ الصَّلاهَ» نماز را به پا دارید، گاهی می‌فرمیاد «و امر اهلک بالصلاه» بستگاه خود را به نماز فرمان دهید، گاهی می‌فرماید «واصطبر علیها» در راه تبلیغ و دعوت به نماز حوصله و پایداری کن.

حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه توصیه‌های قرآن در زمینه نماز را عنوان کرده است: قرآن گاه برای دعوت به نماز الگو معرفی می‌کند و بیان می‌دارد که چگونه لقمان به فرزندش سفارش نماز می‌کند: «یا بنی اقم ‌الاصلوه» فرزندم نماز را اقامه کن و گاهی برای نسل‌های بعد الگو معرفی می‌کند، بدین صورت که حضرت ابراهیم(ع) برای نسل خود در تاریخ، از خداوند اقامه نماز را درخواست می‌کند: «رب اجعلنی مقیم الصلاه و من ذریتی؛ پروردگارا! مرابرپا دارنده نماز قرار ده و از نسل و ذریه‌ام نیز».

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
بیایید با استدلال، «حکمت» و موعظه نیکو به دو آیه قرآن که می‌فرمیاد«ا قوا انفسکم واهلیکم نارا؛ خود و بستگان را از آتش دوزخ حفظ کنید» و « وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِین؛ فامیل نزدیک خود را هشدار ده» عمل کنیم

وی ادامه می‌دهد: ای مهمانان خدا و معتکفان خانه او! گر چه ائمه جمعه و جماعات، موذنان، مبلغان، نویسندگان، شعرا، هنرمندان و مربیان در طول تاریخ اقداماتی موثر برای ترویج نماز انجام داده‌اند و اگر امروز نمازگزاران بسیارند، حاصل تلاش خالصانه آنها است؛ ولی اگر در این فرصت اعتکاف، نام نوجوانان و جوانان فامیل و دوستان و آشنایان خود را در صفحه‌ای بنویسید و از زاویه نماز نگاهی به آنان داشته باشید، در می‌یابید که در بین نام‌هایی که نوشته‌اید برخی با لطف الهی مرتب و صحیح و کامل نماز می‌خوانند و بقیه: بعضی نمی‌خوانند، بعضی نسبت به نماز و آداب و شرایط آن کاهل هستند، بعضی گاهی می‌خوانند و گاهی رها می‌کنند، بعضی مسائل واجب آن را نمی‌دانند و برخی نیز اسرار آن را نمی‌دانند.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور از معتکفان می‌خواهد: شما با گروه اول تماس گرفته و راه‌هایی برای راهنمایی گروه‌های دیگر پیدا کنید، من در اقامه نماز از همه شما استمداد می‌کنم و دست همه شما را می‌بوسم.

وی همچنین عنوان کرده است: بنده تا آنجا که میسور شده اقداماتی انجام داده‌ام، ولی کار سنگین است و نیاز به همکارانی مخلص دارد و چه همکارانی بهتر از عزیزان جوان و تحصیل کرده و پرانرژی که علاوه بر نمازهای واجب، خود را از جامعه جدا و به عبادات مستحب پرداخته و سه روز در خانه خدا معتکف می‌شوند؟

بیایید در این روزها تصمیم بگیریم نسبت به مهم‌ترین رکن دین «نماز» و نزدیک‌ترین افراد «بستگان و آشنایان» گامی بالاتر از این سه روز در سال برداریم. همه پرچمدار نماز شویم، کتاب و نوار از ستاد اقامه نماز دریافت کنید، با سایر جوانان دل‌سوز و حزب‌اللهی که معتکف نیستند شریک شویم، از علمای جوان و خوش سلیقه مناطق مشورت بگیریم. گام به گام، خانه به خانه، کوچه به کوچه با استدلال «حکمت» و موعظه نیکو «والموعظه‌‌ الحسنه» به دو آیه قرآن که می‌فرماید «قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا؛ خود و بستگان را از آتش دوزخ حفظ کنید»(آیه ۶ سوره تحریم) و آیه ۲۱۴ سوره شعرا که می‌فرماید« وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِین؛ فامیل نزدیک خود را هشدار ده» عمل کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) که می‌فرماید «اگر خداوند به دست تو یکی را هدایت کند برای تو از دنیا و آنچه در آن است بهتر است»، تصریح کرده: این کار زمینه‌ساز نصرت خداست و خداوند قول داده که «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ﴿۴۰﴾ الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ؛ قطعا خدا به کسى که [دین] او را یارى مى‏‌کند یارى مى‏‌دهد چرا که خدا سخت نیرومند شکست‌‏ناپذیر است (۴۰) همان کسانى که چون در زمین به آنان توانایى دهیم نماز برپا مى‌‏دارند و زکات مى‏‌دهند و به کارهاى پسندیده وامى‌‏دارند و از کارهاى ناپسند باز مى‏دارند و فرجام همه کارها از آن خداست (۴۱)».

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان