یادداشت/ حمیدرضا رستمی

لزوم حصر سران فتنه

  • شناسه خبر: 58914
لزوم حصر سران فتنه

مدتی ست عده ای راه افتاده اند، این طرف و آن طرف می روند و از تریبون های مختلف با گفتن سخنانی به دنبال رفع حصر از سران فتنه هستند.

خانه » آخرین اخبار » لزوم حصر سران فتنه

به گزارش “خانه خشتی”، مدتی ست عده ای راه افتاده اند، این طرف و آن طرف می روند و از تریبون های مختلف با گفتن سخنانی به دنبال رفع حصر از سران فتنه هستند.

شاید لازم باشد تا با یادآوری برخی از حوادث دوران ۸ ماهه فتنه و بازخوانی برخی از رویداد های اتفاق افتاده به لزوم حصر سران فتنه و همچنین لزوم ادامه ی این حصر بپردازیم.

۵ سال پیش، تاریخ ایران شاهد ایجاد فتنه ای بسیار خطرناک بود. در یک انتخابات کاملا آزاد و قانونی ۴ نامزد انتخاباتی که هر ۴ نفر آنها از افراد با سابقه کشور در پست های مدیریتی و اجرایی بودند و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند با هم رقابت کردند.

نتیجه ی انتخابات پیروزی یک نفر با اختلاف ۱۱ میلیون رای نسبت به نفر دوم بود!

اما دو نفر از نامزد های انتخابات رای ملت را نپذیرفتند و با اسم رمز تقلب دست به یک شورش تمام عیار علیه کشور و حکومت زدند.

شورش و فتنه ای که ایجاد آن باعث شادی و همراهی افراد فراوانی گشت، از سلطنت طلبان گرفته تا آمریکا و اسرائیل و منافقین؛ اما متاسفانه هیچکدام از این رفتار ها چشمان سران فتنه را باز نکرد و همچنان در بیراهه ی فتنه جلو و جلو تر رفتند، جاه طلبی و قدرت طلبی چشم و گوش سران فتنه را بسته بود و هر چه دلسوزان نظام آن ها را نصیحت کردند افاقه نکرد، آن ها با آمریکا و اسرائیل هم صدا شده بودند و امنیت و اقتدار کشور را نشانه گرفته بودند.

متاسفانه فتنه ی ۸۸ هزینه های فراوانی را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرد،‌ بر کسی پوشیده نیست که افزایش فراوان تحریم ها و همچنین تعدد بیان تهدید های نظامی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی از جمله آسیب هایی بود که فتنه بر ملت و نظام جمهوری اسلامی تحمیل نمود.

چه بسا اگر روشنگری های رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای و همچنین بصیرت و آگاهی ملت ایران در ۹ دی نبود امروز شاهد آسیب ها و رنج های به مراتب بدتری بودیم.

بر هیچکس پوشیده نیست که مسئله ی اختشاشات سال ۸۸ اعتراض به رای منتخب مردم نبود، بلکه پوششی بود تا با بیان دروغ تقلب اصل نظام جمهوری اسلامی و همچنین اصل ولایت فقیه را مورد حمله قرار دهند؛ ولی مردم بصیر و همیشه در صحنه ی ایران در قیام ۹ دی به روشنی بیان کردند که هیچگاه اجازه ی چنین اقداماتی را نخواهند داد و همچنین از مسئولین خواستند تا با اعمال حکم قرآن و قانون راجب محاربان، عاملان فتنه و شورش ۸ ماهه را خاموش کرده و به اشد مجازات برسانند.

اما این وجود نظام جمهوری اسلامی با نهایت رافت و سعه صدر با عاملان و سران فتنه برخورد کرده و به حصر خانگی آن ها اکتفا نمود.

اما آنچه لزوم ادامه حصر خانگی را بوجود می آورد این است که اگر دادگاه محاکمه ی این افراد برقرار شود مطمئنا مجازات آن ها به مراتب سخت تر از حال حاضر خواهد بود و این مجازات هیچگاه مورد قبول همین افرادی که در حال حاضر فریاد رفع حصر را سر می دهند قرار نخواهد گرفت و چه بسا که این افراد با بیان رفع حصر و برگزاری دادگاه به دنبال ایجاد مشکلاتی به مراتب بدتر از سال ۸۸ باشند.

حمید رضا رستمی/ فعال دانشجویی

برچسب ها:
خانه خشتی سران فتنه یادداشت/ حمیدرضا رستمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان