مؤسس حوزه خواهران ریحانه النبی (س) رفسنجان

اولین رسالت یک طلبه تبلیغ است/ ارائه دوره های رایگان حضوری، نیمه حضوری و پاره وقت در حوزه ریحانه النبی (س) رفسنجان

  • شناسه خبر: 58816
اولین رسالت یک طلبه تبلیغ است/ ارائه دوره های رایگان حضوری، نیمه حضوری و پاره وقت در حوزه  ریحانه النبی (س) رفسنجان

مؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان از ایجاد دوره نیمه حضوری این مرکز در آینده ای نزدیک خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اولین رسالت یک طلبه تبلیغ است/ ارائه دوره های رایگان حضوری، نیمه حضوری و پاره وقت در حوزه ریحانه النبی (س) رفسنجان

حجت الاسلام رمضانی پور مؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “خانه خشتی”، به آیه ۱۲۲ سوره توبه اشاره نمود و گفت: این آیه بر آموزش و تبلیغ دین الهی و انجام رسالت پیامبر تأکید می کند و حوزه های علمیه نیز بر این اساس شکل گرفته اند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر از خواهران و برادران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: این مرکز در سراسر کشور و در اکثر شهرستان ها حضوری فعال دارد.

وی از استقبال بانوان رفسنجانی نسبت به تعلیم علوم اسلامی ابراز خرسندی نمود و گفت: خوشبختانه در شهرستان رفسنجان تعداد قابل توجهی از خواهران علاقمند در حوزه های علمیه حضرت زینب (س)، فاطمیه (س) و ریحانه النبی (س) جذب شده اند.

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان-خانه خشتیمؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان با اشاره به تأسیس این مدرسه علمیه از دو سال قبل، از جدیت اساتید و معاونین در امر تدریس، مباحثه و مطالعه قدردانی نمود و افزود: طلبه های حوزه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان در آزمون های مختلف حائز رتبه های برتر شده اند و با معدل بالا در رقابتی تنگاتنگ حضور دارند.

حجت الاسلام رمضانی پور از تجهیز کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات و مهدکودک در حوزه ریحانه النبی (س) خبر داد و گفت: این مجموعه با بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترزیربنا در سه طبقه شامل فضای اداری و آموزشی با ۱۲ کلاس در سطوح یک و دو به آموزش خواهران طلبه می پردازد.

وی راه اندازی مهد کودک در محل مدرسه علمیه را در ایجاد آرامش مادران برای تحصیل مؤثر خواند و گفت: این مهد کودک برای فرزندان طلبه با حضور مربیان مجرب و در فضایی دلنشین و مطبوع به منظور تربیت فرزندان در کنار مادران تأسیس شده است.

حوزه ریحانه النبی(ص) رفسنجان-خانه خشتیمؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان با بیان اینکه هم اکنون دوره های حضوری و نیمه حضوری و پاره وقت برای خواهران علاقمند ارائه می شود، از ایجاد دوره نیمه حضوری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این دوره ها کلیه واحدهای درسی برای سطوح یک و دو ارائه می شود و در آینده ای نزدیک داوطلبان در سطح سه با گرایش های مختلف به تحصیل می پردازند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور شرط پذیرش برای ورود به مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) را داشتن مدرک دیپلم عنوان کرد و گفت: علاقمندان برای ورود به این مرکز آزمون ندارند و شرایط سنی برای خواهران نیز مناسب تر از برادران است.

دسترسی آسان و وجود امکانات رفاهی و ایاب و ذهاب در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام رمضانی پور به آن اشاره کرد و افزود: خواهران علاقمند می توانند از هر محله ای برای تحصیل علوم اسلامی به این مرکز مراجعه نمایند.

حوزه ریحانه النبی(ص) رفسنجان-خانه خشتی۴مؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) رفسنجان هم چنین استقبال شهروندان از سرمایه های موجود را مناسب بیان کرد و گفت: هم اکنون در استان بیش از ۲ هزار نفر روحانی و طلبه نیاز داریم که باید توسط مردمان همین جامعه مرتفع شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه طلبه های خواهر پس از اتمام تحصیل به آموزش و پرورش جذب شده و به عنوان معلم رسمی فعالیت می کنند، ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ طلبه فاضل خواهر در بخش ها و حومه شهرستان علاوه بر حضور در مدارس و دانشگاه های دخترانه به عنوان امام جماعت ، به عنوان سخنران و مبلغ کارآمد و توانمند در مجالس فعالیت می کنند.

وی اولین رسالت یک طلبه را تبلیغ دانست و سربازی امام زمان را افتخاری ارزشمند بیان کرد و گفت: طلبه باید برای حفظ دین، ایمان و عقیده تربیت شود تا زمینه ظهور و تحقق دولت کریمه حضرت مهدی (عج) را ایجاد کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در ادامه با بیان فعالیت حوزه های علمیه برادران سفیران هدایت و امام حسن مجتبی (ع) از حضور اساتید و کادر قوی در این مراکز ابراز خرسندی نمود و گفت: در این مدارس نیز برادران پس از شرکت در آزمون ورودی دروس طلبگی را می آموزند.

حوزه ریحانه النبی(ص) رفسنجان-خانه خشتی۱وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام برادران در حوزه های علمیه را تا پانزدهم فروردین ماه عنوان کرد و افزود: هم اکنون ظرفیت پذیرش ۳۰۰ طلبه در این حوزه های علمیه وجود دارد که در آینده افزایش می یابد.

لازم به ذکر است حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی (س) رفسنجان تا دهم اسفند ماه سال جاری در سطوح یک و دو معادل مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاهی طلبه می پذیرد.

علاقمندان جهت ثبت نام در این مرکز می توانند به نشانی الله آباد، خیابان بسیج، نرسیده به میدان شهید ابولی کوچه شماره ۲۶ مراجعه و یا با شماره های ۳۴۲۹۷۰۶۹ – ۳۴۲۹۷۰۶۸ تماس بگیرند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی سرباز امام زمان طلبه خواهر مؤسس حوزه خواهران ریحانه النبی (س) رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان