دستگاه های دولتی به سرمایه گذاران «بله» بگویند/ اردوهای جهادی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

  • شناسه خبر: 58264
دستگاه های دولتی به سرمایه گذاران «بله» بگویند/ اردوهای جهادی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شهرستان یکی از موانع بزرگ در کشور را دستگاه های دولتی دانست/ اردوهای جهادی نمونه توان داخلی در اشتغال زایی و سرمایه گذاری است.

خانه » آخرین اخبار » دستگاه های دولتی به سرمایه گذاران «بله» بگویند/ اردوهای جهادی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گوی اختصاصی با “خانه خشتی”، با تأکید بر فرمایش رهبر حکیم انقلاب، توجه به توان و ظرفیت های داخلی کشور را در ایجاد اقتصاد مقاومتی لازم دانست و گفت: سال ها رهبر عزیز انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی رهنمودهایی دارند و اواخر سال گذشته سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به مسئولان عالی کشورمان ابلاغ فرمودند.

رمضانی پور با ابراز تأسف از اینکه تاکنون در این میدان کار زیادی انجام نشده و مسئولان به طور جدی وارد نشده اند، به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) اشاره نمود و افزود: اگر کسی دنبال چیزی باشد و جدیت هم به خرج دهد، آن را پیدا می کند.

بنده جدیت را در مسئولان عالی کشور نمی بینم

وی با ابراز گلایه از مسئولان، به توان و ظرفیت بالای فرزندان و جوانان جامعه اشاره کرد و گفت: بنده جدیت را در مسئولان عالی کشور نمی بینم که برای آحاد مردم مشوق شوند تا اقتصاد درون خانواده ها شکل گیرد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان روایتی در خصوص وظایف پدر در خانواده، اظهار داشت: پدر علاوه بر انتخاب نام نیک برای فرزند خود و تلاش در تأدیب وی، باید شغلی برای او ایجاد کند که هموارسازی و رفع موانع برای اشتغالزایی از وظایف دولت است.

یکی از موانع بزرگ در کشور دستگاه های دولتی هستند

حجت الاسلام عباس رمضانی پور یکی از موانع بزرگ در کشور را دستگاه های دولتی دانست و افزود: دستگاه هایی که در ارتباط با سرمایه گذاری فعالیت می کنند، «نه» گفتن برایشان راحت تر از «بله» گفتن است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان به پیشنهاد استاندار، گفت: ایجاد این ستاد، کاری بدیع و نو بود و شعار استاندار بزرگوار کرمان نیز از همان ابتدا برطرف کردن موانع بود و هر جایی که ورود یابند موانع را رفع می کنند؛ در حالی که سایر مسئولین نه تنها راهنمایی نمی کنند، که در رفع موانع نیز تلاش نکرده و با ایجاد مانع بر سر راه سرمایه گذار، انگیزه و ذوق را از او سلب می کنند.

در تشکیل بنگاه های کوچک کارآفرینی مانع تراشی می شود

امام جمعه شهرستان رفسنجان با انتقاد از ایجاد موانع در تشکیل بنگاه های کوچک کارآفرینی گفت: در ایجاد این بنگاه های کوچک که با مبالغ اندک توسط خانواده ها شکل می گیرد نیز مانع تراشی شده و گرفتاری هایی به وجود می آید و در واقع کاری صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با بیان اینکه در کشورهایی مثل چین اکثر کارها به درون خانواده راه پیدا کرده است، ابراز داشت: گویی در ایران کسی موافق این کار نیست و برخی دستگاه ها و ادارت موانعی بر سر راه سرمایه گذار به وجود می آورند و رغبت ایجاد شغل در وی را از بین می برند.

وی ادامه داد: اگر معتقدیم که اقتصاد باید بر پایه خانواده ها می چرخد، خانواده ها باید حضور یافته و کار انجام دهند.

دولت راه را برای مردم هموار کند

امام جمعه شهرستان رفسنجان وظیفه دولت را هموار سازی راه برای مردم دانست و گفت: دولتی ها مدام «باید» ها را به گردن مردم می اندازند؛ اما هیچ «باید» ی را به گردن نمی گیرند.

حجت الاسلام رمضانی پور اردوهای جهادی را نمونه توان داخلی در اشتغال زایی و سرمایه گذاری بیان کرد و افزود: فرزندان خوب جامعه در دانشگاه ها، پایگاه ها و حوزه های بسیج با کمترین امکانات و بودجه بهترین و شایسته ترین کارها را انجام می دهند.

وی ایجاد خودباوری در جوانان را در پویایی جامعه مؤثر دانست و با بیان اینکه دولت باید به دنبال جامعه برود، اظهار داشت: اگر جامعه به دنبال دستگاه های دولتی برود، کارش راه نمی افتد.

حضورمردم در عرصه اقتصاد پشتیبان خوبی برای دولت، مجلس و دستگاه های حاکمیتی نظام است

عباس رمضانی پور تریبون نماز جمعه را تریبون نظام دانست و گفت: نظام متعلق به مردم است و در این تریبون آنچه مردم بخواهند منعکس می شود.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه موضوعات خطبه های اول نماز جمعه در سال های اخیر برگرفته از پیشنهادهای مردمی بوده است، افزود: در کنار این تریبون، رسانه ها، مساجد، هیئت های مذهبی و مناسبت ها ظرفیت های مناسبی برای اطلاع رسانی در زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی هستند.

حجت الاسلام رمضانی پور خطاب به دولتی ها گفت: مردم را یاری کنید؛ چرا که حضور آن ها در عرصه اقتصاد پشتیبان خوبی برای دولت، مجلس و دستگاه های حاکمیتی نظام است و باید این ظرفیت با ارزش گذاری به مردم و جوانان ایجاد شود.

برچسب ها:
آغاز، اردوهای جهادی،ماه رمضان، رفسنجان اردوی جهادی اقتصاد مقاومتی امام جمعه رفسنجان بنگاه های کوچک کارآفرینی خانه خشتی دولت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان