گزارش و عکس/ مهناز شریفی

ورزش زورخانه ای نیازمند توجه مسئولین است

  • شناسه خبر: 58014
ورزش زورخانه ای نیازمند توجه مسئولین است

مرشد علی نبی زاده گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد عملی شدن قول های مسئولین باشیم.

خانه » آخرین اخبار » ورزش زورخانه ای نیازمند توجه مسئولین است

به گزارش “خانه خشتی”، زورخانه‌های امروزی نشان زور بازوی رادمردانی است که نه برای کسب نام و نشان و نفع فردی، بلکه برای زنده نگاه داشتن نشان راستی و فروتنی در برابر ناتوانان و سپاس از ایزد منان شکل گرفته است.

علی نبی زاده از جمله مرشدانی است که به این ورزش باستانی علاقه بسیاری دارد. وی که اکنون ۵۶ ساله است، ۳۸ سال از عمر خود را در زورخانه‌ امام علی (ع) شهرستان رفسنجان سپری کرده است.

مرشد علی نبی زاده-خانه خشتینبی زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “خانه خشتی”، ضمن اشاره به این ورزش باستانی از زمان قدیم تا کنون، اظهار داشت: با تشویق یکی از دوستانم به این ورزش روی آوردم و در سن  ۱۸ سالگی در گود زورخانه ورزش کردم و ضرب را نیز فراگرفتم.

مرشد علی با اشاره به فروتنی و صفای دل که صفت پهلوانی این ورزش باستانی است، گفت: این ورزش دوباره باید احیا شود و با کمک به زورخانه‌ها جوانان بتوانند بصورت رایگان این ورزش را آموزش و از سجایای اخلاقی آن بهره بگیرند.

مرشد علی نبی زاده-خانه خشتی۱نبی زاده تصریح کرد: این ورزش زیر نظر اداره تربیت بدنی است و برای رفع مشکلات آن به اداره تربیت بدنی تهران و کرمان نیز رفته ام.

وی با اشاره به سختی ها و آسیب های این ورزش بر روی بدن افزود: با توجه به فعالیت چندین ساله بنده در این ورزش، دولت تاکنون درآمد و حقوق چندانی به من نداده و نیازمند توجه مسئولین هستم.

علی نبی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به قول هایی که از سوی ادارات مختلف به بنده داده شده به این کار ادامه دادم و امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد عملی شدن آنها باشم.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان زورخانه امام علی (ع) رفسنجان مرشد علی نبی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سجاد

    اول آخر مردان عالم ختم به خیر ( رخصت علی آقا)
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان