با الهام از افسانه های هزار و یک شب؛

«علی بابا و چهل دزد بغداد» در رفسنجان به روی صحنه رفته است+عکس

  • شناسه خبر: 58001
«علی بابا و چهل دزد بغداد» در رفسنجان به روی صحنه رفته است+عکس

تئاتر عروسکی «علی بابا و چهل دزد بغداد» از ابتدای دهه فجر آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

خانه » آخرین اخبار » «علی بابا و چهل دزد بغداد» در رفسنجان به روی صحنه رفته است+عکس

حسین پور مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، با اعلام اینکه تئاتر عروسکی «علی بابا و چهل دزد بغداد» از ابتدای دهه فجر آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، اظهار داشت: این نمایش تلفیقی از تئاتر زنده و عروسک است که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز نیکوکاری محله، مؤسسه فرهنگی هنری نقش دل و شهرداری رفسنجان اجرا می شود.

مریم حسین پور با اشاره به اینکه آماده سازی این کار سه ماه به طول انجامیده است، اظهار داشت: در تئاتر عروسکی «علی بابا و چهل دزد بغداد» عروسک ها در ابعاد واقعی ساخته شده اند.

تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۳

وی با بیان اینکه این نمایش در نوبت صبح برای مدارس اجرا می شود، گفت: دانش آموزان با اتوبوس شادی «علی بابا» که با طراحی خاصی آماده شده است، از مدرسه به آمفی تئاتر کانون جا به جا می شوند.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان از حضور هزار دانش آموز از ۲۰ مدرسه برای دیدن این تئاتر عروسکی خبر داد و گفت: مسابقه ادبی جشن تولد نیز برای این گروه سنی در بروشورهای نمایش در نظر گرفته شده است.

حسین پور با اشاره به آغاز اجرای نمایش عمومی از بیستم بهمن ماه افزود: هدف این نمایش نشان دادن قدرت فکر آدمی به کودکان و نوجوانان است و برای بزرگسالان نیز می تواند آموزنده باشد.

تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۷

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان ادامه داد: داستان «علی بابا و چهل دزد بغداد» از افسانه های هزار و یک شب گرفته شده است.

لازم به ذکر است تئاتر عروسکی «علی بابا و چهل دزد بغداد» به کارگردانی احمد کامرانی و نوشته جواد ذوالفقاری است و سودابه صابری، مرضیه آخوندی، حمیده یوسف پور و احمد کامرانی در آن به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۱ تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۲  تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۴ تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۵ تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۶  تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۸ تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۹ تئاتر علی بابا و چهل دزد بغداد در رفسنجان-خانه خشتی۱۰

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی علی بابا و چهل دزد بغداد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان