در سفر وزیر ارتباطات به شهرستان رفسنجان؛

فرماندار رفسنجان خواستار بهره مندی شهرستان از دولت الکترونیک شد

  • شناسه خبر: 57059
فرماندار رفسنجان خواستار بهره مندی شهرستان از دولت الکترونیک شد

فرماندار رفسنجان با ابراز تأسف از وجود فیبر نوری در پنج اداره شهرستان،، خواستار بهره مندی رفسنجان از دولت الکترونیک شد.

خانه » آخرین اخبار » فرماندار رفسنجان خواستار بهره مندی شهرستان از دولت الکترونیک شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان که با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از امضای حدود ۱۴۰۰ تفاهم نامه با بخش خصوصی در ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان خبر داد و گفت: برخی از این پروژه ها با پیشرفت بالای ۴۰ درصد همراه بوده اند و برخی دیگر نیز در جریان سرمایه گذاری در حال انجام کارند.

حمید ملانوری با بیان اینکه شهرستان رفسنجان با ۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و قریب به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، از وجود ۱۵۰ روستای دارای شورای اسلامی و دهیاری در رفسنجان خبر داد و گفت: شهرستان رفسنجان دارای ۴ بخش و ۵ شهر می باشد و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ واحد دانشگاهی با بیش از ۲۵ هزار دانشجو در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی هم چنین از وجود دانشگاه علوم پزشکی مستقل با رویکرد آموزشی درمانی و ۷ حوزه علمیه با بیش از ۶۰۰ طلبه در رفسنجان ابراز امیدواری کرد و افزود: دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نیز با دارا بودن ۹ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا دکترا به تربیت دانشجو می پردازد و با بسیاری از مؤسسات علمی و پزوهشی در راستای توسعه شهرستان فعالیت می کند.

فرماندار رفسنجان اقتصاد شهرستان را به تولید پسته متکی دانست و به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته اشاره کرد که با هزار حلقه چاه عمیق آبیاری می شوند و افزود: تولید پسته در سال جاری ۷۰ هزار تن می باشد که میزان آن نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

حمید ملانوری به وجود مناطق گردشگری و آثار تاریخی گوناگون در رفسنجان از قبیل بزرگترین خانه خشتی جهان اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بناهای عمومی شهرستان اعم از مراکز آموزشی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی و مذهبی توسط خیرین بنا شده است، گفت: در باب خیر و خیری دارای رتبه های اول در کشور هستیم.

وی هم چنین به حضور مبارزین انقلابی در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و اظهار داشت: با همه امکانات و زیرساخت ها و منابع موجود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به واسطه حضور مردم همیشه در صحنه ایجاد شده است، همواره شاهد مبارزات اتقلابی و تأثیرگذار در رفسنجان بوده ایم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه استان کرمان به عنوان استان پایلوت در بحث دولت الکترونیک در کشور مطرح است و اقداماتی نیز در آن انجام می شود، از فعالیت کمیسیون های تحول اداری در شهرستان ها ابراز امیدواری کرد و شهرستان رفسنجان را از فعالین و پیشتازان این زمینه عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که کمیسیون تحول اداری پیگیری می کند، بحث دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری و خروج چرخه های کذایی طولانی مدت بروکراسی اداری در بحث مکاتبات اداری است.

حمید ملانوری با ابراز تأسف از وجود فیبر نوری در پنج اداره شهرستان،، خواستار بهره مندی رفسنجان از دولت الکترونیک شد. و ادامه داد: با ایجاد این دولت الکترونیک و تسهیل در امور اداری ضمن تکریم ارباب رجوع، به بخش های مختلف و مردم کمک می کنیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امینی زاده، فرماندار رفسنجان، خداحافظی خانه خشتی دهه فجر دولت الکترونیک سفر وزیر ارتباطات به رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان