نامه جشنواره مردمی “باروت خیس” به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • شناسه خبر: 56474
نامه جشنواره مردمی “باروت خیس” به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جشنواره مردمی باروت خیس طی نگارش نامه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در جشنواره بین المللی فیلم فجر، بخشی تشریفاتی را به عنوان جایزه باروت خیس مد نظر قرار دهند و هر ساله این جایزه از طریق جشنواره فجر معرفی شود.

خانه » آخرین اخبار » نامه جشنواره مردمی “باروت خیس” به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از سایت رسمی جشنواره مردمی باروت خیس (barotekhis.ir)؛

بسمه تعالی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر علی جنتی

چنانکه مستحضرید جایزه بین المللی باروت خیس (wet gunpowder) در دو سال گذشته توسط نهادی مردمی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال مردمی و واکنش شدید رسانه های غربی خصوصاً آمریکا و انگلیس مواجه شد.

جایزه باروت خیس هر ساله به افرادی داده می شود که ناخواسته قدمی را در راه افشاگری رفتار غیرانسانی خود بر می دارند و همگان را از نیات شوم خود آگاه می کنند و در واقع شعار «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» را سرلوحه این جایزه قرار داده ایم. در سال ۱۳۹۱ (باروت خیس ۲۰۱۳) به میشل اوباما همسر رییس جمهور آمریکا اهدا شد. علت این انتخاب هم اهدای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو بود. در حالی که کاخ سفید ادعا می کرد جایزه های هنری آمریکا از جمله اسکار، سیاست زده نیستند، اما با این اقدام میشل اوباما، رازهای پشت پرده و ارتباط بین کاخ سفید و جایزه های هنری آمریکا بر همگان و خصوصاً مردم ما آشکار شد.

در سال ۱۳۹۲ (باروت خیس ۲۰۱۴) به کاترین اشتون و تریا کرونبرگ، جایزه مشترکی اعطا شد. دلیل این انتخاب هم جلسه پنهانی این افراد با نسرین ستوده و جعفر پناهی و اهدای جایزه آزاداندیشی ساخاروف به آنها بود. در حالی که این دو فرد، دلایل دیگری را برای ورودشان به ایران ذکر کرده بودند.

در سال ۱۳۹۳ (باروت خیس ۲۰۱۵) هنوز جمع بندی ها و بررسی آراء ادامه دارد و پس از بررسی کافی، نتیجه نهایی در رسانه ها اعلام خواهد شد.

گفتنی است در این دو سال، سازمان بسیج مستضعفین در رسانه ها حامی ما بوده اند و تاکید بسیاری از سوی سازمان بسیج بر تداوم جایزه باروت خیس شده است.

در دهه اخیر جریان رسانه ای استکبار در جشنواره های مختلف به فیلم ها و کاریکاتور هایی که مضامین و مفاهیم اسلام ستیزی و ایران ستیزی دارد جایزه اهداء می کند و این اقدام به رفتار سنتی این جشنواره ها مبدل شده است. این رفتارهای توهین آمیز آن هم از ابزار و رسانه جمعی، سوء استفاده از ظرفیت هنر برای پنهان نمودن حقیقت روشن است. می طلبد وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخی کوبنده و رسانه ای به این رفتارهای زشت داعیه داران فرهنگ و هنر داده و حقیقت جهانگیر و چشمگیر را بر جهانیان نمایان تر کند.

با توجه به مسائل مطرح شده، از آن وزارت محترم درخواست می شود در جشنواره بین المللی فیلم فجر، بخشی تشریفاتی را به عنوان جایزه باروت خیس مد نظر قرار دهند و هر ساله این جایزه از طریق جشنواره فجر معرفی شود. بی شک همکاری آن وزارت محترم و خیل عظیم هنرمندان و فرهیختگان ایران اسلامی، ما را در این راه امیدوارتر و نتیجه را برای همگان شیرین تر می کند.

با سپاس و قدردانی
سید محمدیاشار نادری
دبیر جشنواره مردمی باروت خیس

برچسب ها:
به گزارش ” بوتیا ” به نقل از سایت رسمی جشنواره مردمی باروت خیس(barotekhis.ir)، در متن این نامه آمده است: بسمه تعالی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر علی جنتی چنانکه مستحضرید جایزه بین ال خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان