پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

سفر وزیر امور خارجه به فرانسه باید لغو و مذاکرات به تأخیر می افتاد

به گزارش “خانه خشتی”،حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز در جمع نمازگزاران با تأکید بر انجام واجبات و پرهیز از معاصی و گناهان به اهمیت تربیت فرزند توسط خانواده ها پرداخت و گفت: مراحل تربیت توسط والدین یکی پس از دیگری طی شده و به نتیجه می رسد و والدین باید از بُعد ایمان و مذهب فرزندانشان را پرورش دهند.

امام جمعه  شهرستان رفسنجان به پا داشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر و استقامت در برابر مشکلات و شکیبایی را از عواملی بیان کرد که باید به فرزندان آموزش داده شود که سرمایه دنیایی همان زندگی راحت همراه با تقوا و آسایش و رضایت خداوند است.

وی با دعوت نمازگزاران به برقراری نظم، حقوق و اصلاح ذات البین، انجام امر به معروف و نهی از منکر را در رفع بسیاری از گرفتاری ها ضروری دانست و در ادامه با اشاره به آیات و روایات، عاقل ترین مردم را کسانی دانست که واجبات را به جا آورده و آن را حفظ کنند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور سخت کوش ترین مردم را کسانی دانست که گناه را رها می کنند و افزود: پارساترین شما کسانی هستند که هنگام شبهه در مال یا غذایی، آن را متوقف نموده و از موارد شبهه ناک بپرهیزند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان یادآوری تاریخ به جوانان و فرزندان را ضروری بیان کرد و با اشاره به سالروز حماسه مردم آمل در سال ۶۰، خلق حماسه آنان در برابر منافقین را پیروزی مردم بر توطئه اشغالگران عنوان نمود.

وی در ادامه اهانت و جسارت به پیامبر عظیم رحمت را توطئه از از ناحیه دشمنان دانست و گفت: صهیونیسم با نقشه شوم خود می کوشد جنگ های مذهبی میان مسلمانان راه بیندازد، در حالی که مسلمانان با هوشیاری و فهم خود اجازه چنین اقدامی را نمی دهند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان به پیام حضرت ایت الله العظما امام خامنه ای که در فضای مجازی و خطاب به جوانان اروپا و آمریکا منتشر شد اشاره نمود و افزود: این پیام در بسیاری از رسانه ها و نشریات به عنوان تیتر اول در گستره وسیع انتشار یافت و در آن رهبری جوانان را هدف قرار داد تا دین اسلام را مطالعه نموده و با آگاهی به آن بپیوندند.

حجت الاسلام رمضانی پور هم چنین نزدیکی به ایام بهمن و برگزاری باشکوه این ایام را ضروری بیان کرد و کار مهم جوانان را دفاع از ارزش های انقلاب دانست و انقلاب را یک معروف بزرگ در برابر منکری به نام سلطه ستم شاهی عنوان کرد.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد گفتمان انقلاب برای جوانان، خطاب به وزرا، معاونین و معاونین رییس جمهور خواستار مراقبت آنان در حرف ها و اعمالشان شد و ضمن تشکر از تلاش های وزیر امور خارجه، از سفر او به فرانسه انتقاد کرد و ادامه داد: در زمانی که جهان کفر صفی در برابر جهان اسلام قرار داده و دشمنی خود را در چند میلیون تیراژ منتشر نموده، باید سفر ایشان به فرانسه لغو و مذاکرات به تأخیر می افتاد.

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه با اشاره به حضور اتباع بیگانه به خصوص افاغنه در رفسنجان گفت: در میان این افاغنه بزهکارانی نیز حضور دارند که در اکثریت موارد ناامنی و سرقت ها نقش دارند و مردم را به افاغنه بدبین کرده اند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان آبادی کشور افغانستان را به واسطه حضور مردم بیان کرد و افزود: سرزمین افغانستان دارای معادن و ذخایر غنی بوده و اگر این افاغنه به کشورشان بازگردند و از ایران خداحافظی کنند، حتماً کشور ما به آن ها کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه محصولات گوشتی و لبنی که توسط افاغنه تولید می شود، غیر بهداشتی بیان کرد و از پزشکی قانونی و دست اندرکاران آن ها خواست به این مسئله دقت نظر داشته باشند؛ چرا که خطراتی را برای افاغنه ایجاد می کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در ادامه اظهار داشت: بسیاری ازفرصت های شغلی شهر نیز در اختیار افاغنه قرار گرفته است که باید در این خصوص پیگیری شود.

خروج از نسخه موبایل