رحمانی خبر داد

دستگاه تراکم استخوان رفسنجان بهترین دستگاه در سطح استان کرمان است

  • شناسه خبر: 54369
دستگاه تراکم استخوان رفسنجان بهترین دستگاه در سطح استان کرمان است

وی گفت: مردم رفسنجان بعلت عدم شناخت عملکرد این دستگاه، کمتر در این قسمت حضور می یابند.

خانه » آخرین اخبار » دستگاه تراکم استخوان رفسنجان بهترین دستگاه در سطح استان کرمان است

به گزارش “خانه خشتی”، در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان دستگاهی بنام دستگاه تراکم استخوان وجود دارد، خیلی از مردم با این دستگاه و کارکرد آن آشنایی ندارند ؛ به همین منظور با رحمانی مسئول این بخش گفت و گو کردیم:

رحمانی دستگاه تراکم استخوان را بهترین دستگاه در سطح استان کرمان دانست و گفت: بسیاری مردم شناختی از عملکرد این دستگاه ندارند.

وی با بیان عملکرد این دستگاه، خاطر نشان کرد: مردم برای بررسی پوکی استخوان و آگاهی از سلامت استخوان خود به این بخش مراجعه می کنند.

رحمانی با اشاره به شیوع بیماری پوکی استخوان در کل کشور ، خاطر نشان کرد: این بیماری بعلت اینکه علایم خاصی ندارد و شخص متوجه درد نمی شود ، بعنوان بیماری خاموش شناخته شده است.

وی با اشاره به عوارض داروی بیماری پوکی استخوان، یادآور شد: گاهی اوقات بیمارانی که به پزشک مراجعه می کنند با ارائه داروی کورتون تحت درمان قرار می گیرند.

رحمانی اوج تراکم رشد استخوان را بطور متوسط در سن ۳۵ سالگی عنوان کرد و افزود: بیمارانی که دارو مصرف می کنند بر روند استخوان خواری تأثیر می گذارد و باید تحت درمان پزشک باشند.

وی تصریح کرد: پوکی استخوان درمان قطعی ندارد و در بعضی موارد بیماری دیگری باعث پوکی استخوان می شود که اگر بتوانیم آن بیماری را مهار کنیم در واقع آن را درمان کرده ایم.

رحمانی دارو را نقش پیشگیری کننده در بهبود وضعیت بیمار دانست و گفت: بیماران با توجه به شدت پوکی استخوان خود به این بخش مراجعه می کنند.

وی با اشاره به مراجعه برخی بیماران از یزد و کرمان به این بخش بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان، خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان رفسنجانی بعلت عدم شناخت این دستگاه، کمتر در این قسمت حضور می یابند و سعی ما بر این است یک سری اطلاعات در خصوص دستگاه و نوع عملکرد آن به پزشکان داده شود تا مردم در خصوص این دستگاه آگاهی داشته باشند.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخباررفسنجان بیمارستان علی بن ابیطالب پزشک پوکی استخوان خانه خشتی داروی کورتون دستگاه تراکم استخوان رحمانی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان