پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

در بخش اورژانس به ازای هر بیمار پزشک وجود ندارد

به گزارش “خانه خشتی”، به علت رفت و آمد های مکرر افراد در بخش اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان و شلوغی این بخش، با متخصص طب اورژانس گفت و گو کردیم تا با روند کار این بخش بیشتر آشنا شوید:

فرشید فهیم متخصص طب اورژانس اظهار داشت: یک قسمت واحد تریاژ و پاسخگوی ابتدایی است که سطح شخص و علایم حیاتی بیمار توسط پرستار مشخص می شود و سپس متخصص طب اورژانس بیمار را سرپایی معالجه و دستور ترخیص می دهد و اگر حال بیمار مساعد نبود بستری می شود.

وی با اشاره به سطح بندی بیماران در واحد تریاژ ، گفت: بیماران سطح اول به اتاق CPR منتقل می شوند و اگر بیمار بدحال نباشد در سطح ۲ ، ۳ و ۴ قرار می گیرد.

دکتر فرشید فهیم در ادامه افزود: بیماران سطح ۲ و ۳ کسانی هستند که شرایط بدی دارند و ممکن است در چند ساعت آینده دچار مشکل جدی شوند ، بیمار سطح ۳ احتیاج به بستری دارد ولی حالش مساعد است.

وی یادآور شد: بیمار سطح ۴ خدمات کمتری می گیرد از جمله آتل بندی، بخیه و احتیاج به سنوگرافی و کارهای پیچیده پزشکی ندارد ، بیمار سطح ۵ هم در زمره بیماران سرپایی است.

دکتر فهیم معالجه هر بیمار را ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: بیمار سطح ۱ کمتر از یک دقیقه معالجه می شود و از سال ۸۲ که متخصص طب اورژانس در این بخش قرار گرفت این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش نیروی پزشکی در بخش اورژانس، خاطر نشان کرد: در کل بخش به ازای ۵۰ ورودی ۵۰ پزشک وجود ندارد و این برای بیمارستان ضعف است و باید رسیدگی شود.

متخصص طب اورژانس با بیان رسیدگی به بیمار سطح یک در زمان شلوغی، افزود: مردم نگران نباشند چون بیمارستانی که سیستم تریاژ و متخصص طب اورژانس دارد بیمار از دست نمی رود.

وی با اشاره به استرس مردم در این بخش، ابراز امیدواری کرد: در صورت شلوغی بیش از حد پزشک مقیم حضور می یابد و پرستاران نیز کمک می کنند.

گزارش: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل