متخصص طب اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد:

در بخش اورژانس به ازای هر بیمار پزشک وجود ندارد

  • شناسه خبر: 54340
در بخش اورژانس به ازای هر بیمار پزشک وجود ندارد

دکتر فرشید فهیم گفت: در کل بخش اورژانس به ازای ۵۰ ورودی ۵۰ پزشک وجود ندارد و این برای بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان ضعف است و باید رسیدگی شود.

خانه » آخرین اخبار » در بخش اورژانس به ازای هر بیمار پزشک وجود ندارد

به گزارش “خانه خشتی”، به علت رفت و آمد های مکرر افراد در بخش اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان و شلوغی این بخش، با متخصص طب اورژانس گفت و گو کردیم تا با روند کار این بخش بیشتر آشنا شوید:

فرشید فهیم متخصص طب اورژانس اظهار داشت: یک قسمت واحد تریاژ و پاسخگوی ابتدایی است که سطح شخص و علایم حیاتی بیمار توسط پرستار مشخص می شود و سپس متخصص طب اورژانس بیمار را سرپایی معالجه و دستور ترخیص می دهد و اگر حال بیمار مساعد نبود بستری می شود.

وی با اشاره به سطح بندی بیماران در واحد تریاژ ، گفت: بیماران سطح اول به اتاق CPR منتقل می شوند و اگر بیمار بدحال نباشد در سطح ۲ ، ۳ و ۴ قرار می گیرد.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (42)دکتر فرشید فهیم در ادامه افزود: بیماران سطح ۲ و ۳ کسانی هستند که شرایط بدی دارند و ممکن است در چند ساعت آینده دچار مشکل جدی شوند ، بیمار سطح ۳ احتیاج به بستری دارد ولی حالش مساعد است.

وی یادآور شد: بیمار سطح ۴ خدمات کمتری می گیرد از جمله آتل بندی، بخیه و احتیاج به سنوگرافی و کارهای پیچیده پزشکی ندارد ، بیمار سطح ۵ هم در زمره بیماران سرپایی است.

دکتر فهیم معالجه هر بیمار را ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: بیمار سطح ۱ کمتر از یک دقیقه معالجه می شود و از سال ۸۲ که متخصص طب اورژانس در این بخش قرار گرفت این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش نیروی پزشکی در بخش اورژانس، خاطر نشان کرد: در کل بخش به ازای ۵۰ ورودی ۵۰ پزشک وجود ندارد و این برای بیمارستان ضعف است و باید رسیدگی شود.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (43)متخصص طب اورژانس با بیان رسیدگی به بیمار سطح یک در زمان شلوغی، افزود: مردم نگران نباشند چون بیمارستانی که سیستم تریاژ و متخصص طب اورژانس دارد بیمار از دست نمی رود.

وی با اشاره به استرس مردم در این بخش، ابراز امیدواری کرد: در صورت شلوغی بیش از حد پزشک مقیم حضور می یابد و پرستاران نیز کمک می کنند.

گزارش: مهناز شریفی

برچسب ها:
CPR اخبار رفسنجان بخش اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب تریاژ خانه خشتی رفسنجان فرشید فهیم متخصص طب اورژانس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان