پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از زمان تأسیس تاکنون پیشرفتی نداشته است

به گزارش “خانه خشتی”، خیلی از شما شاید تاکنون اتاق عمل را از نزدیک ندیده و با این بخش آشنایی نداشته باشید.

در اینجا گفت و گوی ما را با پرسنل اتاق عمل بخوانید تا با بخش های مختلف در این قسمت آشنا شوید:

حق شناس مسئول اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان که دارای ۹ سال سابقه خدمت رسانی در این بخش است، اظهار داشت: تمامی عمل های جراحی از جمله مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی های عمومی و عمل های فوق تخصصی نوزادان و اطفال، همچنین عمل های ترمیمی در این بخش انجام می شود.

وی افزود: اتاق عمل زنان و زایمان نیز وجود دارد که عمل مربوط به زنان انجام می شود.

حق شناس یادآور شد: فوق تخصص اطفال، فوق تخصص ترمیم، ارتوپد ، مغز و اعصاب، جراح عمومی و جراح مغز و اعصاب در این بخش خدمت رسانی و فعالیت می کنند.

وی عمل تومور نخاع توسط پزشکان را عمل بسیار سنگینی دانست که در این شهرستان انجام می شود و گفت: با توجه به کمبودها و عدم امکانات پزشکی، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان یکسری عمل های جراحی از جمله عمل جراحی نوزادان و عمل مغز و اعصاب را انجام می دهد.

وی با اشاره به یکی از مزیت های این بخش، خاطر نشان کرد: دستگاه های اشعه زمانی در این بیمارستان وارد شد که فقط ۳ نمونه در کشور وجود داشت.

وی افزود: تجهیزاتی از جمله دستگاه میکروسکوپ برای عمل ظریف در جراحی مغز و اعصاب و ترمیمی عصب، دستگاه لاپاراسکوپ و آرتوروسکوپی  خریداری شده و برای رفع کمبود های دیگر بیمارستان نیز قول مساعد داده اند.

وی اظهار داشت: اتاق عمل های این بخش شامل قلب، داخلی زنان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی ترمیمی است که از متخصصان استفاده می شود و اتاق عمل شماره ۳ برای بیماران ارتوپدی در نظر گرفته شده است.

حق شناس خاطر نشان کرد: اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) از زمان تأسیس به همین نحو بوده و اکنون نیز که جمعیت آن چند برابر شده و متخصصین افزایش یافته اند تغییری نکرده و ما همین ۴ اتاق را داریم و پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان بهترین جراح را در بخش ارتوپد و ترمیم دارد و همچنین بهترین فوق تخصص اطفال که از شهرهای اطراف از جمله بندرعباس به رفسنجان می آیند و این نعمت بسیار بزرگی است.

زهرا منگلیان کارشناس پرستاری و  مسئول ریکاوری اتاق عمل نیز گفت: ریکاوری بخش کوچکی در درون اتاق عمل است و مراقبت بیهوشی بعد از جراحی است.

وی افزود: در این قسمت بیمار از نظر فشار خون، تنفس و نبض بررسی می شود و زمانی به حالت پایدار و هشیاری رسید به بخش مربوطه منتقل می شود.

مسئول ریکاوری اتاق عمل خاطر نشان کرد: در اتاق ریکاوری تکنسین بیهوشی هم حضور دارد که اگر مشکل تنفسی برای بیمار پیش آمد کمک کند.

وی اشاره کرد: در بخش ریکاوری صبح ها ۲ نفر و عصر ها یک نفر فعالیت می کند.

منگلیان از خدمت به بیماران ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما در این بخش نیاز به انگیزه داریم و مسئولین بیمارستان باید از لحاظ مالی به ما توجه کنند.

لازم به ذکر است، درهای اتاق عمل دچار پوسیدگی شده بود که در حال پیگیری و تعویض هستند.

گزارش و عکس: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل