اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از زمان تأسیس تاکنون پیشرفتی نداشته است

  • شناسه خبر: 54147
اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از زمان تأسیس تاکنون پیشرفتی نداشته است

حق شناس گفت: اتاق عمل بیمارستان با وجود افزایش جمعیت و متخصصین هیچ گونه تغییری نکرده و پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

خانه » آخرین اخبار » اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) از زمان تأسیس تاکنون پیشرفتی نداشته است

به گزارش “خانه خشتی”، خیلی از شما شاید تاکنون اتاق عمل را از نزدیک ندیده و با این بخش آشنایی نداشته باشید.

در اینجا گفت و گوی ما را با پرسنل اتاق عمل بخوانید تا با بخش های مختلف در این قسمت آشنا شوید:

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (34)حق شناس مسئول اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان که دارای ۹ سال سابقه خدمت رسانی در این بخش است، اظهار داشت: تمامی عمل های جراحی از جمله مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی های عمومی و عمل های فوق تخصصی نوزادان و اطفال، همچنین عمل های ترمیمی در این بخش انجام می شود.

وی افزود: اتاق عمل زنان و زایمان نیز وجود دارد که عمل مربوط به زنان انجام می شود.

حق شناس یادآور شد: فوق تخصص اطفال، فوق تخصص ترمیم، ارتوپد ، مغز و اعصاب، جراح عمومی و جراح مغز و اعصاب در این بخش خدمت رسانی و فعالیت می کنند.

وی عمل تومور نخاع توسط پزشکان را عمل بسیار سنگینی دانست که در این شهرستان انجام می شود و گفت: با توجه به کمبودها و عدم امکانات پزشکی، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان یکسری عمل های جراحی از جمله عمل جراحی نوزادان و عمل مغز و اعصاب را انجام می دهد.

وی با اشاره به یکی از مزیت های این بخش، خاطر نشان کرد: دستگاه های اشعه زمانی در این بیمارستان وارد شد که فقط ۳ نمونه در کشور وجود داشت.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (33)وی افزود: تجهیزاتی از جمله دستگاه میکروسکوپ برای عمل ظریف در جراحی مغز و اعصاب و ترمیمی عصب، دستگاه لاپاراسکوپ و آرتوروسکوپی  خریداری شده و برای رفع کمبود های دیگر بیمارستان نیز قول مساعد داده اند.

وی اظهار داشت: اتاق عمل های این بخش شامل قلب، داخلی زنان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی ترمیمی است که از متخصصان استفاده می شود و اتاق عمل شماره ۳ برای بیماران ارتوپدی در نظر گرفته شده است.

حق شناس خاطر نشان کرد: اتاق عمل بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) از زمان تأسیس به همین نحو بوده و اکنون نیز که جمعیت آن چند برابر شده و متخصصین افزایش یافته اند تغییری نکرده و ما همین ۴ اتاق را داریم و پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان بهترین جراح را در بخش ارتوپد و ترمیم دارد و همچنین بهترین فوق تخصص اطفال که از شهرهای اطراف از جمله بندرعباس به رفسنجان می آیند و این نعمت بسیار بزرگی است.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (35)زهرا منگلیان کارشناس پرستاری و  مسئول ریکاوری اتاق عمل نیز گفت: ریکاوری بخش کوچکی در درون اتاق عمل است و مراقبت بیهوشی بعد از جراحی است.

وی افزود: در این قسمت بیمار از نظر فشار خون، تنفس و نبض بررسی می شود و زمانی به حالت پایدار و هشیاری رسید به بخش مربوطه منتقل می شود.

مسئول ریکاوری اتاق عمل خاطر نشان کرد: در اتاق ریکاوری تکنسین بیهوشی هم حضور دارد که اگر مشکل تنفسی برای بیمار پیش آمد کمک کند.

وی اشاره کرد: در بخش ریکاوری صبح ها ۲ نفر و عصر ها یک نفر فعالیت می کند.

منگلیان از خدمت به بیماران ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما در این بخش نیاز به انگیزه داریم و مسئولین بیمارستان باید از لحاظ مالی به ما توجه کنند.

لازم به ذکر است، درهای اتاق عمل دچار پوسیدگی شده بود که در حال پیگیری و تعویض هستند.

دوربین خانه خشتی در بازدید خبرنگاران خانه خشتی از بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان (36)گزارش و عکس: مهناز شریفی

برچسب ها:
اتاق عمل اخبار رفسنجان بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان تکنسین بیهوشی جراحی قلب خانه خشتی رفسنجان ریکاوری بیمارستان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هما

    چقدر لباس جراحان چروک داره
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان