گفتگوهای راهبردی تهران – دهلی در دستور کار معاونان شورای امنیت ایران و هند باقری: ظرفیت های بزرگ نفت و گاز ایران عامل ثبات و امنیت بازار جهانی انرژی است

  • شناسه خبر: 5384
گفتگوهای راهبردی تهران – دهلی در دستور کار معاونان شورای امنیت ایران و هند  باقری:  ظرفیت های بزرگ نفت و گاز ایران عامل ثبات و امنیت بازار جهانی انرژی است

“خانه خشتی”علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین­الملل دبیرخانه شورای­عالی امنیت ملی و خانم لاتار ردی معاون مشاور امنیت ملی هند صبح امروز در نشست تعاملات راهبردی و فراگیر سیاسی امنیتی ایران و هند راه­های گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای آن به سطح راهبردی را بررسی کردند. در این نشست علی باقری با تأکید […]

خانه » آخرین اخبار » گفتگوهای راهبردی تهران – دهلی در دستور کار معاونان شورای امنیت ایران و هند باقری: ظرفیت های بزرگ نفت و گاز ایران عامل ثبات و امنیت بازار جهانی انرژی است

“خانه خشتی”علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین­الملل دبیرخانه شورای­عالی امنیت ملی و خانم لاتار ردی معاون مشاور امنیت ملی هند صبح امروز در نشست تعاملات راهبردی و فراگیر سیاسی امنیتی ایران و هند راه­های گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای آن به سطح راهبردی را بررسی کردند. در این نشست علی باقری با تأکید بر ظرفیت­های دو کشور در عرصه­های مختلف تعاملات نهادینه و ساختاری دو کشور را بسترساز همکاری راهبردی در عرصه­های منطقه­ای و بین­المللی خواند.

معاون دبیر شورای­عالی امنیت ملی ضمن روشن توصیف کردن چشم­انداز مناسبات راهبردی دو کشور اراده جدی رهبران جمهوری اسلامی ایران و هند و مواضع مستقل طرفین را پشتوانه تعمیق مناسبات در آینده خواند.

علی باقری همچنین با اشاره به ظهور قدرت­های جدید اقتصادی در آسیا و روند روز افزون افزایش تقاضای انرژی و نیز پایان یافتن ذخایر برخی کشورهای صادرکننده نفت در دهه آینده تصریح کرد ظرفیت­های بزرگ نفت و گاز ایران عامل ثبات و امنیت بازار جهانی انرژی است.

لاتار ردی معاون مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار با تبریک ریاست آتی جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد تأکید کرد هند خود را متعهد به تقویت هر چه بیشتر جنبش عدم تعهد و نشست تهران می­داند.

خانم ردی در ادامه با تأکید بر سیاست مستقل کشورش تصریح کرد، هند جمهوری اسلامی ایران را منبع با ثبات تأمین انرژی خود می­داند.

همکاری اقتصادی در عرصه­های دوجانبه و منطقه­ای، تحولات منطقه و دیگر موضوعات امنیتی مورد علاقه طرفین از دیگر محورهای این گفتگو بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان