پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

روحیه خیرخواهی مردم رفسنجان در زمینه وقف روز به روز افزایش می یابد

به گزارش “خانه خشتی”، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌نژاد رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، ضمن اشاره به روحیه خیرخواهی مردم شهرستان رفسنجان و این منطقه، اظهار داشت: تعاون و همکاری بین این مردم فوق العاده است و از ابتدا تا کنون نقش بسزایی در امور وقف داشته اند و این امر روز به روز افزایش می یابد.

وی با بیان وقف های جدیدی که امروز رونمایی شد ، افزود: در آستانه رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) بااین عمل تحول بزرگی در شهرستان اتفاق افتاد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان وقف های صورت گرفته را در کشور از نظر ارزش و حجم فوق العاده و کم نظیر عنوان کرد و گفت: وقف های انجام شده در زمینه نیات افراد شکل گرفت که یکی از آنها راجع به قرآن کریم و نشر معارف بود.

وی وقفی که در زمینه اجرای معارف مذهب تشییع و مذهب امام صادق (ع) صورت گرفت را حق بزرگی به جامعه تشییع دانست و افزود: توجه کنیم فرهنگ امام صادق (ع) ترویج یابد و مردم بیشتر از این معارف استفاده کنند.

حجت الاسلام قاسمی نژاد وقف در حوزه سلامت، درمان، بهداشت، آموزش و امنیت را کار بزرگی در کشور دانست و یادآور شد: نگاه واقف این است که در حوزه های امنیتی نیز موقوفات وارد شوند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: در هفته وقف معرفی وقف و اوقاف اساس کار است و با این جهت دهی باید مردم بسوی فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (معظم له) رهنمون شوند که وقف توسعه و ترویج یابد.

وی با تأکید به آشنایی بیشتر مردم با آثار وقف، گفت: مردم در زمینه های مختلف وقف از جمله موضوعات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، علمی، تحقیقاتی، بهداشت، درمان و محیط زیست وارد شوند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و همایشات همه واقف باشیم، برپایی ایستگاه ها و مشاوره های وقف، تجلیل از افراد وقف کننده و کارهای فرهنگی مانند اعزام مبلغ و برگزاری عزاداری اهل بیت (ع) از جمله اقدامات در دستور کار این اداره در هفته وقف می باشد.

خروج از نسخه موبایل