پاسخ استاندار کرمان به چرایی برگزاری ستاد مثلث توسعه رفسنجان با حضور محکوم فتنه ۸۸

  • شناسه خبر: 52336
پاسخ استاندار کرمان به چرایی برگزاری ستاد مثلث توسعه رفسنجان با حضور محکوم فتنه ۸۸

رزم حسینی در پاسخ به این سوال که چرا نشست مثلث توسعه رفسنجان اخیرا بدون حضور فرماندار و در منزل شخصی با حضور یکی از افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشته است برگزار شده است، گفت: مثلث توسعه در فرمانداری ها تشکیل می شود و این موضوع را رسیدگی می کنیم.

خانه » آخرین اخبار » پاسخ استاندار کرمان به چرایی برگزاری ستاد مثلث توسعه رفسنجان با حضور محکوم فتنه ۸۸

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  هلیل، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست خبری خود با اهالی رسانه استان، به منظور تشریح عملکرد یک ساله خود در پاسخ به پرسشی درباره دعوت رسانه ها به نشست های استانداری اظهار داشت: در استان نشریه نور چشمی نداریم و از همه نشریات دعوت می شود.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره رد صلاحیت شهردار جدید سیرجان گفت: قانون به صراحت بیان کرده است که شورا شهردار را باید معرفی و سپس معاونت عمرانی باید آن را احراز صلاحیت کند و طبق قانون کار پیش خواهد رفت.

خبرنگاری از آمارهای اقتصادی و کاهش تورم پرسید و استاندار کرمان هم گفت: تورم کاهش پیدا کرده و اگر مهار نشده بود وضعیت این گونه نبود اما در مورد تاثیر آن در زندگی مردم دولت بیان کرده که اول باید تورم مهار، بعد در زمینه رونق و قدرت خرید مردم کار شود.

وی در زمینه خط ریلی گفت: شرایط ریلی استان مطلوب نیست که باید در این زمینه سرمایه گذاری جدید صورت گیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: هنور اعتماد بخش خصوصی بطور صد درصد فراهم نشده است و ما به دنبال شرکت هایی بودیم که اعتماد آنها به سرمایه گذاری جلب شده باشد و با آگاهی دنبال شرکت ها برای سرمایه گذاری در استان رفتیم که در این زمینه کار بزرگی صورت گرفته است.

رزم حسینی در پاسخ به سووال خبرنگاری  از جنوب کرمان   در خصوص وضعیت راه های جنوب کرمان  بخصوص محور جیرفت-جبالبارز -سه راهی بم با توجه به بار ترافیکی سنگین در فصل برداشت محصولات کشاورزی و تصادفات فوتی گفت: ۳۶۵ نقطه حادثه خیز در استان داریم که ۱۵۰ نقطه اصلاح شده است و سعی داریم امسال و سال آینده نقاط دیگر اصلاح شود

استاندار کرمان در پاسخ به ادامه سوال فوق افزود: روند اجرایی پروژه یاد شده تسریع خواهد شد.

وی در  پاسخ به سوال همین خبرنگار جنوب کرمانی در خصوص  لزوم افزایش  و تغییر زمان پروازهای فرودگاه جیرفت تصریح کرد: در این خصوص فرماندار هر تصمیمی گرفت ما از آن تصمیم استقبال می کنیم زیرا این فرودگاه در رونق اقتصادی جنوب تاثیر دارد که با گذشت چندین سال تعطیلی ظرف مدت کوتاهی به بهره برداری رسید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر مدیرعامل گل گهر سیرجان گفت: نه گل گهر بلکه هر شرکت معدنی یکسری مسوولیت های اجتماعی دارند و قرار نیست مردم از این معادن منفعت نداشته باشند که متاسفانه برخی از شرکت های ما این نقش را ایفا نمی کنند.

استاندار کرمان در خصوص انحلال شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: در این شورا تخلفاتی صورت گرفته و رسیدگی به این تخلفات درخواست مردم است و این تخلفات وجه خوبی در شهر ندارد و ما هم طبق قانون عمل می کنیم.

خبرنگاری دیگری در زمینه امکان سنجی تفاهمنامه های سرمایه گذاری در استان سووال کرد که رزم حسینی پاسخ داد: در زمینه سرمایه گذاری موافقتنامه هایی که امضا شده بیشتر آنها در صنعت فعالیت دارند و به نوعی متخصص این حوزه هستند که این یک مزیت است.

وی تصریح کرد: مدیریت کشت، داشت و برداشت را در حوزه کشاورزی نداریم که این ماموریت به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است و سال گذشته دولت با تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال کشاورزی جنوب را نجات داد و امسال هم این برنامه در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمان درباره برخی انتصابات در استان گفت: سه نفر را برای مدیرعامل جمعیت هلال احمر معرفی کردیم که گنج کریمی تعیین شد و کار خود را هم آغاز کرده زیرا انتصابات در کرمان توسط کمیته ای در استانداری مشخص می شوند.

خبرنگاری سووال کرد که چرا نشست مثلث توسعه رفسنجان اخیرا بدون حضور فرماندار و در منزل شخصی  با حضور یکی از افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشته است برگزار شده است و رزم حسینی هم گفت: مثلث توسعه در فرمانداری ها تشکیل می شود و این موضوع را رسیدگی می کنیم.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری در زمینه مبارزه با فساد اداری در استان گفت: ما بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید هر ابلاغ قانونی صورت گیرد عمل می کنیم و مواردی که رییس جمهوری اعلام کردند دنبال خواهیم کرد.

استاندار کرمان در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در زمینه عملکرد حوزه فعالیت های فرهنگی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شش سال متوالی موضوعات اقتصادی را مطرح کردند و امسال هم سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و من هم می گویم کارهای فرهنگی انجام شده کافی نیست و باید به دنبال یک کار جدید در بخش فرهنگ باشیم.

وی تاکید کرد: ما هم از وضعیت فرهنگی راضی نیستیم و اختیارات محدودی داریم که سعی می کنیم امسال بتوانیم بحث فرهنگی را که به شورای فرهنگ عمومی واگذار کردیم به سرانجام برسد.

رزم حسینی در خصوص راه اندازی دانشکده خبر در استان گفت: راه اندازی این دانشکده را پیگیری خواهیم کرد و ما از ظرفیت خبرنگاران استفاده می کنیم و مدیران هم باید پاسخگوی رسانه ها باشند.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری در مورد دادن اختیار به نمایندگان مجلس تصریح کرد: این یک ذهنیت است که نمایندگان در انتصابات دخالت دارند ولی هر جا که توانسته ایم مقاومت کرده ایم ضمن اینکه با نمایندگان همفکری می کنیم.

وی گفت: ما باید افرادی را انتخاب کنیم که از بدنه وزارت کشور باشند و باید براساس قانون صورت گیرد و شاید جایی هم اشتباه کرده باشیم.

استاندار کرمان در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری در زمینه واگذاری زمین به برخی از مردم در شهر کرمان و این که هنوز این اراضی واگذار نشده و حق مردم ضایع شده گفت: باید این موضوع کتبی اعلام شود و پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ سووالی در خصوص توسعه نیافتگی شهرستان بافت اظهار کرد: بافت یکی از نقاطی است که می تواند مرکز گردشگری باشد و ما دنبال می کنیم که پارک ملی خبر به مرکز گردشگری تبدیل شود که تحقق آن موجب رونق اقتصادی می شود و هزینه اجرای طرح ۳۰۰ میلیارد تومان است.

رزم حسینی تاکید کرد: فولاد شهر بافت هم در دست اقدام است و در زمینه سد سازی هم فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری در زمینه تشکل های دانشجویی گفت: نشستی که با حضور تشکل های دانشجویی داشتم ۱۸ تشکل دارای مجوز با ۱۸۰ نفر حضور داشتند.

وی درباره عملکرد فرمانداران گفت: عملکرد فرمانداران رصد و با آنان نشست هایی برگزار می شود و نظارت هم به صورت کامل است که علاوه بر نظارت استانداری، دستگاه های نظارتی هم نظارت کامل دارند.

رزم حسینی در خصوص طولانی بودن مجوزها تاکید کرد: مسیر طولانی است و ما دنبال می کنیم که این مسیر کوتاه شود.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران جنوب کرمانی حاضر در این نشست  به عنوان آخرین سوال کننده مبنی بر اینکه چرا انتخاب مشارو رسانه ای استاندار  صورت نمی گیرد و انتظار است فردی از جنس خود رسانه ها انتخاب شود  ،گفت: ما انتخاب را به شما واگذار کردیم تا ببینیم که می توانید این انتخاب را انجام دهید و باید سه نفر را معرفی کنید و سپس ما انتخاب می کنیم.


استاندار کرمان گفت:ببینیم شما می توانید دور هم جمع شوید و یک دموکراسی را رعایت کنید .

وی در پاسخ به سوال دیگری توسط همین خبرنگار مبنی بر اینکه چرا در نشست با تشکل های دانشجویی یکی از همین افراد نسبت به ابقای تعدادی از مدیران اجرایی توسط جنابعالی انتقاد کرده و آیا ابقای آنها بر اساس تجربه و توانمندی بوده  و حمایتتان از این مدیران از جمله مدیر کل فرودگاهای استان کرمان،معاونت عمرانی و مدیران آبی و برقی انتظار است گفت:هر تشکلی آزاد است که سوال کند و بنده هر مدیری را که ابقای کرده ام حمایت می کنم.

  

رزم حسینی در پاسخ به سوال دیگری  که اگر چه جنابعالی بر حمایت جدی و استقبال از بخش خصوصی و سرمایه گذاران تاکید دارید ولی متاسفانه بعضی از مدیران دولتی همچنان در مسیر توسعه و فرش قرمز پهن شده برای بخش خصوصی سنگ اندازی می کنند نمونه آن متروکه شدن باغ ۵۰ هکتاری در اسفندقه جیرفت  که علی رغم اعلام آمادگی بخش خصوصی بومی متاسفانه رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب ضمن سنگ اندازی در این مسیر  به بهانه حضور مرکز تحقیقات برای احیای آن   دنبال این است که پایش در این سرمایه گذاری باشد برای  کمک به رفع محرومیت اسفندقه  از بن بست و حمایت از سرمایه گذار توانمند  در زمینه گیاهیان داروئی چه تصمیمی  را در دستور کار قرار خواهید داد بیان کرد: حتما بررسی می کنم و نظرم بر این است که این باغ باید توسط بخش خصوصی احیا شود و نه دولت.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد حسين

    توجه كردين همه شهرستانا دنبال توسعه شهرشون هستن و دغدغه فرودگاه و جاده و گردشگري و غيره در سوالاي خبرناگارانشونه، ولي رفسنجان سوال سياسي به برد نخور كردن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان