مطالبه دانشجو از مسئولین دانشگاه:

نیروهای متخصص به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند/ به جنبش های دانشجویی بیشتر بها دهید

  • شناسه خبر: 52222
نیروهای متخصص به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند/ به جنبش های دانشجویی بیشتر بها دهید

یک فعال دانشجویی گفت: انتظار داریم نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه ها به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند، از تخصص انها استفاده شود و شایسته سالاری ترجیح داده شود.

خانه » آخرین اخبار » نیروهای متخصص به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند/ به جنبش های دانشجویی بیشتر بها دهید

محمد حسین آزادی فعال دانشجویی دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی“، دانشجو را یک فرد جوان و تحصیل کرده ای دانست که به عنوان یک فرهیخته در جامعه شناخته می شود و اظهار داشت: دانشجو یک نیروی آینده ساز کشور است که برای فعالیت در عرصه های مختلف آمادگی دارد.

دانشجو یک قشر تاثیر گذار است

وی افزود: اگر بخواهیم مطالبات رهبری را پیگیری کنیم اولویت اصلی یک دانشجو باید کسب علم باشد و در کنار آن دست به فعالیت های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و .. بزند تا با کسب تجارب بتواند در آینده از آن استفاده نماید البته با این شرایط که به وظیفه ی اصلی یعنی کسب علم آسیب نرساند.

آزادی خودباختگی فکری را آسیبی برشمرد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان را تهدید میکرد و افزود: کشورهای استکباری طوری برنامه ریزی کرده بودند که دانشجو دچار خودباختگی شود و احساس کند که نمی تواند کاری کند و با روی کار امدن انقلاب اسلامی این تهدید به نتیجه ای نرسید.

وی تهاجم فرهنگی را یکی دیگر از مهمترین آسیب های پیش روی قشر دانشجو عنوان کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی باید در راستای احیای فرهنگ اصیل اسلامی و در تقابل با فرهنگ غرب باشد، دانشجو یک قشر تاثیر گذار است و دشمن در جنگ نرم او را نشانه رفته است.

ریشه جنبش های دانشجویی از ابتدا آمیخته با استکبار ستیزی بود

این فعال دانشجویی با اشاره به فعالیت جنبش های دانشجویی در سطح دانشگاه ها خاطر نشان کرد: ریشه این جنبش ها از ابتدا آمیخته با بحث استکبار ستیزی بود و ازهمان روز شهادت دانشجویان در دانشگاه تهران پیوند عمیقی با استکبار ستیزی بوجود امد.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ نیز دانشجویان نقش عمده ای در پیروزی انقلاب و کوتاه کردن دست استکبار از سر ملت ایفا نمودند و بعد از آنهم در تسخیر لانه جاسوسی نقش عمده داشتند و اینها در کنار وظیفه اصلی که تحصیل علم انجام شد، این نشان دهنده ی هوشیاری و اگاهی این قشر نسبت به مسائل روز بود.

آزادی با اشاره به شهادت نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام(ره) به عنوان یک تشکل دانشجویی و با هدف ترویج فرهنگ دینی و مقابله با فرهنگ استکباری در دانشگاه بود.

وی به سیاست زدگی تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت:این مشکل در برخی دولت ها بوجود آمد که نباید اینگونه باشد، دانشجو نباید ابزار دستی برای جناح های مختلف شود و این موجب آشفتگی و توقف روند علمی در دانشگاه می شود.

آزادی خاطر نشان کرد: دانشجو باید تحلیل سیاسی داشته باشد ولو اینکه غلط باشد و این تحلیل ها موجب پویایی و نشاط در سطح دانشگاه می شود.

DSC_0176

از دولت انتظار میرفت که رابطه اش با قشر دانشجو بهتر از این باشد

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از این گفتگو به انتخاب وزرای حاشیه دار برای وزارت علوم از سوی دولت اشاره کرد و گفت: در مدت دو سال فضای علمی کشور با مشکل مواجه بود.

وی افزود: انتظاری که از دولت میرفت با توجه به شعارهای آن، این بود که رابطه اش با قشر دانشجو بهتر از این باشد

چند باری که رئیس جمهوری و مسئولین دولت در دانشگاه ها حضور یافتند اجازه صحبت به نمایندگان دانشجویان داده نشد، این فضای درستی نیست، فضایی که رهبر فرزانه انقلاب ترسیم کردند این است که مسئولان با دانشجویان در یک فضای صمیمی به بحث و تبادل دیدگاه بپردازند.

آزادی خاطر نشان کرد: دانشجو شخصی است که نسبت به مسائل اطراف خود حساس است، انرژی دارد، دوست دارد به جامعه اطرافش کمک کند، از دولت کنونی انتظار میرود که شرایطی فراهم نماید تا جنبش های دانشجویی و نمایندگان آنان امکان بیان دیدگاه های خود را داشته باشند.

وی در ادامه به انتخاب به عنوان وزیر علوم اشاره کرد و بیان داشت: وی میتواند گزینه مناسب باشد، فرهادی فتنه را خطر قرمز خود قرار داد چیزی که وزارای قبلی نسبت به آن حساسیت کمتری نشان دادند، امیدواریم این را در عمل هم ببینیم نه اینکه تنها در صحبت باشد و به وضعیت شتابدار علمی کشور کمک .

دانشجویان می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی به کمک دولت بیاند

آزادی دانشجویان را در کمک رسانی به دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی مفید دانست و گفت: در برخی تشکل های دانشجویی برنامه هایی در این زمینه ریخته شده است و دانشجویان می توانند در این زمینه ایده دهند ، در صورتی که دولت به جامعه دانشگاهی اعتماد کند آنها میتوانند کمک دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دولت توجه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی میکرد فشارهای اقتصادی می توانست کمتر شود،

بعد از گذشت چند ماه از ابلاغ سایت های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، متاسفانه از سوی دولت حرکت آنچنانی را ندیدم.

نیروهای متخصص به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ما دانشجویان از مسئولین دانشگاه انتظار داریم به جنبش ها و تشکل های دانشجویی بیشتر بها دهند، امکانات لازم را فراهم کنند تا آنها بهتر بتوانند در زمینه هایی که فعالیت می کنند ایفای نقش کنند.

وی خاطر نشان کرد: شعار دولت مبنی بر فراجناحی است انتظار داریم در عمل هم به آن توجه شود.

آزادی تصریح کرد: انتظار داریم نیروهای متخصص و متعهد در دانشگاه ها به واسطه ی جناح سیاسی کنار زده نشوند، از تخصص انها استفاده شود و شایسته سالاری ترجیح داده شود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ایرانی

    با سلام صحبت های واقع بینانه و منطقی بود.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان