صدور شناسنامه قرآنی برای ۲۰۰ محفل قرآن خانگی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 52198
صدور شناسنامه قرآنی برای ۲۰۰ محفل قرآن خانگی در رفسنجان

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت : ۲۰۰ محفل قرآن خانگی در بخشها و توابع شهرستان رفسنجان از جمله بخش های کشکوئیه ، نوق، بخش مرکزی و شهر سرچشمه شناسایی شدند و قرار است برای آنها شناسنامه قرآنی صادر شود.

خانه » آخرین اخبار » صدور شناسنامه قرآنی برای ۲۰۰ محفل قرآن خانگی در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی“، امیر زینلی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان اظهار داشت :  محتوا و پردازش موضوعی مسائل قرآنی و مهارت صحیح خوانی قرآن، حفظ و ترجمه و تفسیر از شرایط لازم برای صدور شناسنامه قرآنی برای محافل قرآن خانگی است .

وی تصریح کرد : جلسات و محافل قرآنی خانگی در سه زمینه ( قرائت، حفظ و ترجمه و تفسیر ) برگزار می شود.

زینلی گفت : در رفسنجان فرم صادر شده حاوی اطلاعات نام جلسه قرآنی، مشخصات استاد جلسه، موسّس و بانی اصلی جلسه، تعداد قرآن آموزان است و در این محافل قرآنی امکانات لازم از جمله رحل، قرآنو تجهیزات صوتی مهیا است تا قرآن آموزان به راحتی مسائل قرآنی را فرا گیرند.

وی خاطرنشان کرد : ۲۰۰ مورد محفل قرآنی خانگی در رفسنجان شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۰ مورد در سامانه ثبت نام شده اند و بقیه نیز برای صدور شناسنامه قرآنی در نوبت ثبت نام هستند .

مسابقات سراسری تفسیر نورالهدی در رفسنجان برگزار شد

وی همچنین در ادامه از برگزاری هفتمین مسابقات سراسری تفسیر نورالهدی در رفسنجان خبر داد و گفت : در این دوره از مسابقات که روز جمعه گذشته در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد ۲۰ نفر شرکت نمودند.

امیر زینلی تصریح کرد :شرکت کنندگان به ۴۰ سوال که از تفسیر نمونه طرح شده بود جوابدادند و نتیجه مسابقات در بهمن ماه سال جاری مشخص خواهد شد و به برندگان جوایز نفیس اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد : این مسابقات در دو رشته جزء ۲۱ و جزء  ۲۱-۲۲-۲۳ اجرا گردید ضمن اینکه سال گذشته سه نفر از رفسنجان برندگان این مسابقات شدند.

تکریم از استاد رفسنجانی پیشکسوت قرآن در تهران

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت : بهمن ماه سال جاری طی آئینی در تالار حافظ تهران از پیشکسوتان و چهره های برتر قرآنی سراسر کشور تجلیل می شود و از حجت الاسلام محمد قروی به عنوان چهره قرآنی و استاد پیشکسوت رفسنجان تجلیل به عمل خواهد آمد.

امیر زینلی افزود : حجت الاسلام محمد قروی پدر دو شهید است و در زمینه قرآن نیز حائز رتبه های برتر استانی و کشوری شده است.

 وی بیان داشت : همچنین در این آئین از تشکل های قرآنی مردمی نیز تجلیل می شود که از رفسنجان مکتب القرآن حضرت رقیه خاتون (س)  روستای لاهیجان به دلیل اجرای برنامه های قرآنی متنوع و نیز دارای شهدای بیشتری نسبت به دیگر مناطق رفسنجان است به عنوان تشکل قرآنی مردمی معرفی شده که در این مراسم از این تشکل تجلیل خواهد شد.

گزارش از مریم رضایی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بهرمان خانه خشتی رفسنجان صدور شناسنامه قرآنی برای 200 محفل قرآن خانگی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان