دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

جنبش های دانشجویی به سمت بی آرمانی رفته اند و وابستگی جناحی پیدا کردند

  • شناسه خبر: 52170
جنبش های دانشجویی به سمت بی آرمانی رفته اند و وابستگی جناحی پیدا کردند

دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان گفت: امروز جنبش های دانشجویی به سمت بی آرمانی رفته اند، آنان تبدیل به جنبش های وابسته شده اند و وابستگی جناحی پیدا کردند در حالیکه آنها باید فکر خود را به جامعه انتقال دهند ولو اینکه غلط باشد، آنها باید نظر دهند.

خانه » آخرین اخبار » جنبش های دانشجویی به سمت بی آرمانی رفته اند و وابستگی جناحی پیدا کردند

به گزارش “خانه خشتی“، به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو میزبان محمد جواد معتمد نژاد دانشجوی فیزیک مهندسی و صادق پورهاشمی دانشجویی اقتصاد اسلامی از دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) رفسنجان شدیم.

معتمدنژاد به عنوان دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان و پورهاشمی به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی این مجمع در دانشگاه حرف های شنیدنی راجع به جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها داشتند.

بازخوانی انقلاب اسلامی و مطالبه گری دو هدف مهم جنبش دانشجویان عدالت خواه

معتمد نژاد در ابتدای این گفت و گو به زمان آغاز بکار این مجمع اشاره کرد و گفت: استارت کار از سال ۱۳۸۱ و با این سخن رهبر فرزانه انقلاب که فضای کنونی کشور فضای عدالتخواهی است و باید در جامعه به آن توجه شود، زده شد؛ در این سال یکسری اتفاقات زمینه را برای شکل گرفتن روحیه عدالت خواهی فراهم آورد و به تدریج اعضای مجمع به سمت گرفتن مجوزی برای آغاز بکار رسمی رفتند.

وی بازخوانی انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی را از اهداف این مجمع عنوان کرد و گفت: تفکر اعضای این مجمع این است که در زمان کنونی آرمان های انقلاب به فراموشی سپرده شده اند و می توان گفت که از اسلام ناب فاصله گرفته ایم.

سخنگوی جنبش دانشجویان عدالت خواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در کنگره حج امسال بر لزوم توجه به اسلام ناب محمدی در جامعه تاکید داشتند که می توان از این موضوع اینگونه برداشت کرد که در کشور ریشه مشکلات از بی توجهی به این مهم است و در همین راستا بازخوانی انقلاب و اهداف آن از تاکیدات مجمع است.

معتمد نژاد مطالبه گری را از دیگر اهداف مجمع دانشجویان عدالت خواه برشمرد و تصریح کرد: مجمع معتقد است که باید از مسئولان نظام در چهارچوب انقلاب اسلامی مطالبه شود.

DSC_0169

مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان یک جنبش دانشجویی مستقل است

وی افزود: در شهرستان رفسنجان نیز مجمع دانشجویان عدالت خواه در سال ۱۳۹۱ با گرفتن مجوز از دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) کار خود را اغاز کرد و شروع کار جدی آن از امسال بود و تاکنون روند خوبی داشته است.

دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان خاطر نشان کرد: این مجمع معتقد است که بوسیله رسانه های شهرستان می تواند اهداف خود را پیاده نماید.

وی در ادامه به برخی فعالیت های این مجمع در سطح شهرستان از جمله واکنش به روند مذاکرات اخیر و صادر کردن بیانیه در نماز جمعه ۳۰ آبان امسال، برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه و پخش خطبه ی منای سالار شهیدان در مصلی و مساجد بزرگ شهرستان اشاره کرد.

معتمد نژاد خاطر نشان کرد: مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان یک جنبش دانشجویی مستقل است به هیچ جناحی وابستگی سیاسی ندارد و در خط فکری خود در حال حرکت است .

وی در میان صحبتش به موسس اصلی این مجمع در رفسنجان اشاره کرد و گفت: سعید گله داری فارغ التحصیل دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان موسس اصلی این کار بود و هم اکنون در حال تحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

اقتصاد مقاومتی و مطالبه حق مسکن دو کار ویژه مجمعDSC_0170

در ادامه صادق پورهاشمی یکی از اعضای شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان به دو کار ویژه که در دستور کار این مجمع قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتیم تا در این زمینه موضعی داشته باشیم و با انجام یکسری مطالعات و کمک گرفتن از اساتید مجمع در تهران و از آنجایی که اقتصاد رفسنجان بر روی پسته متمرکز شده است و مساله آب نیز یکی از حادترین مسائل در منطقه است ، به این نتیجه رسیدیم که برای اجرایی نمودن این مهم در سطح شهرستان بر روی مساله آب کار را اغاز کنیم که کارهای اجرایی آن در چند ماه آینده اغاز می شود.

وی مطالبه حق مسکن را از دیگر کارهای ویژه در مجمع برشمرد و افزود: پیرو سخنان رهبر فرزانه انقلاب که طرح مسکن مهر را یک طرح خوب ارزیابی نمودند و با توجه به مشکلات و معضلات موجود در این طرح و همچنین نیاز توجه به آن در سطح شهرستان رفسنجان، مطالبه این حق در دستور کار این مجمع قرار گرفت.

معتمد نژاد در بخش دیگری از این گفت و گو استفاده از ابزارهای فرهنگی موجود در دانشگاه و همچنین برخی کارهای عملی انجام شده توسط مجمع و خروجی هایی که داشته است را زمینه ای برای شناخته شدن جنبش دانشجویان عدالت خواهد به عنوان یک تفکر مستقل در سطح دانشگاه دانشت.

پور هاشمی نیز خاطر نشان کرد: برای هر کار معرفتی لازم است که اگر نباشد شاید آن کار به سمت بیهودگی برود، در مجمع دانشجویان عدالت خواه کسانی که علاقمند هستند پس از طی کرن یک سیر مطالعاتی و با توجه به ظرفیت و استعدادشان در قسمت های مختلف بکار گرفته می شوند.

وظیفه خود به عنوان دانشجو انجام می دهیم ولو اینکه به نتیجه نرسیم

دبیر جنبش دانشجویان عدالت خواه در رفسنجان با اشاره به فرموده ی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: سعی داریم وظیفه خود به عنوان دانشجو انجام دهیم ولو اینکه به نتیجه نرسیم و حداقل آن این است که یکسری چیزها برای اقشار مختلف جامعه تبیین می شود.

وی افزود: در چند سال اخیر دانشجویان به سمت بی تفاوتی نسبت به جامعه حرکت کرده اند، چرا قشر فرهیخته ای که تک تک افراد جامعه روی آنان حساب دیگری باز میکردند الان مبتلا به بی تفاوتی شده اند؟

معتمد نژاد یکی از دلائل رخنه ی آسیب بی تفاوتی در بین دانشجویان را عدم مطالعه و آگاهی دانست و گفت: یک دانشجو اولین چیزی که باید بداند از انقلاب و اهداف آن است و این عدم آگاهی منجر به بی تفاوتی شده است.

وی نبود گفتمان اساسی و افول اساتید دغدغه مند در دانشگاه را از دیگر عوامل بی تفاوتی دانشجویان عنوان کرد و افزود: درست است که مهمترین رسالت یک استاد در دانشگاه تدریس علم است اما این تنها رسالت او نیست، یک استاد باید به عنوان یک الگو در دانشجو دغدغه ایجاد نماید.

معتمدنژاد در ادامه به این سخن رهبری اشاره کرد که اگر دانشگاه پویا باشد و اصلاح و آماده شود جامعه نیز به این سمت خواهد رفت.

کار برای انقلاب رسالت اصلی یک دانشجوی انقلابی است

پورهاشمی گفت: اصلی ترین کار تشکل های دانشجویی باید این باشد که تفکر انقلابی را در جامعه اصلاح کنند، یکسری تفکرات انقلابی در گذشته بیان شده اند که امروز نیاز است تا باز تولید شوند و برای نسل جدید بیان شوند به گونه ای که برای نسل گذشته تکراری نباشند و این از وظایف تشکل های دانشجویی است.

وی افزود: در این مسیر بایستی رجوع عملی و دقیق به تفکر ناب انقلاب اسلامی و همچنین استفاده از متفکرین انقلاب از جمله امام خمینی(ره)، امام خامنه ای(معظم له)، شهید مطهری و شهید بهشتی لحاظ شود.

پورهاشمی ادامه داد: امروز باید وارد جزئیات شعارهای کلی اوایل انقلاب شد به عنوان مثال شعار حضور زن در اجتماع امروز باید روشن شود که این حضور چگونه و با چه شرایطی باشد تا یک زن از وظیفه اصلی که تربیت فرزند است، عقب نماند.

دبیر جنبش دانشجویان عدالت خواه در رفسنجان نیز به رسوخ یک نگاه سکولارمآبانه در بعضی از تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: با این تفکر تشکل ها تنها به جنبه فردی دین نگاه می کنند و آن را از سیاست جدا می دانند که نباید اینگونه باشد.

معتمد نژاد افزود: رسالت دانشجوی انقلابی این است که برای انقلاب کار کند، اهداف آن را بشناسد و سپس به سایر دانشجویان و افزاد جامعه منتقل کند.

جنبش های دانشجویی امروز وابستگی جناحی پیدا کردند، سطحی نگر شده اندDSC_0171

دبیر مجمع با اشاره به دلایل رکود جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: امروز جنبش ها به سمت بی آرمانی رفته اند و در اینصورت در نهایت به چیزهایی پوچ میرسیم ، جنبش های دانشجویی امروز تبدیل به جنبش های وابسته شده اند، وابستگی جناحی پیدا کردند در حالیکه آنها باید فکر خودشان را به جامعه انتقال دهند ولو اینکه غلط باشد، آنها باید نظر دهند و در محیط دانشگاه رشد پیدا کنند.

وی افزود: جنبش های دانشجویی امروز تبدیل به جنبش های مرفه شده اند و دیگر درد مردم عادی و جامعه را نمی بینند، آنها تبدیل به جنش های سطحی نگری شده اند که به جای کار روی علت ها به معلول ها می پردازند.

معتمد نژاد به آسیب محافظه کاری در میان جنبش های دانشجویی اشاره کرد و گفت: با توجه به فرموده ی رهبری “محافظه کاری قتلگاه انقلاب است” که متاسفانه این در بین مسئولین نیز رخنه کرده است و برای انکه منافعشان به خطر نیافتد دست به محافظه کاری میزنند، دانشجو نباید آرمان ها را فراموش کند باید به دنبال آنها باشد تا به اهداف انقلاب دست یابد.

در ادامه پورهاشمی به آنان که دغدغه جامعه را دارند پیشنهاد داد که با توجه به نفوذ یک تفکر لیبرالی در جامعه مبنی بر دین حداقلی، سازش و کوتاه امدن در برار استکبار می توانند در این زمینه کار و فعالیت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: آرمان خواهی دانشجویان در کنار محافظه کاری مسئولان می تواند برآیند خوبی به دست دهد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان جنبش دانشجویان عدالت خواه رفسنجان جنبش های دانشجویی وابستگی جناحی پیدا کردند/جنبش ها فکر خود را به جامعه انتقال دهند ولو اینکه غلط باشد خانه خشتی دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان