امام جمعه رفسنجان:

دانشگاه‌ها باید کار تولید کنند و فرصت‌های شغلی را در جامعه نشر دهند

  • شناسه خبر: 52112
دانشگاه‌ها باید کار تولید کنند و فرصت‌های شغلی را در جامعه نشر دهند

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر دانشجویان منتظر هستند کسی برای آن‌ها کار پیدا کند، اشتباه کرده‌اند، دانشگاه‌ها باید کار تولید کنند و فرصت‌های شغلی را از راه علم و دانش در جامعه نشر دهند.

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه‌ها باید کار تولید کنند و فرصت‌های شغلی را در جامعه نشر دهند

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با بیان اینکه یکی از حقوق ذات خداوند تقواست، اظهار داشت: این مهم بر عهده همه ماست و باید آن را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند مردی که خانواده خود را هنگام غذا خوردن بر گرد سفره‌‌ای می‌نشاند و در آغاز خوردن نام خدا را می‌برد و به اهل خود یادآوری می‌کند که نام خدا را جاری کنند و در آخر غذا خوردن حمد و سپاس الهی را گویند، بعد از جمع شدن سفره این خانواده مشمول آمرزش و غفران الهی قرار می‌گیرند».

وی تشویق را از بهترین شیوه‌های تربیتی دانست و افزود: فرزندان از این کار لذت می‌برند و در آن‌ها تاثیرگذار است و کارآیی بالایی دارد.

رمضانی‌پور با اشاره به فواید تشویق بیان داشت: تشویق موجب تقویت روحی فرزندان است و نیروی تازه و اعتماد به نفس موجب پشت‌گرمی آن‌هاست.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: تشویق استعدادهای درونی فرزندان را رشد و به شکوفایی می‌نشاند و زمینه ناامیدی را از بین می‌برد و فرزندان یاد می‌گیرند، مشکلات را رفع کنند تا به هدف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه نوع تشویق مهم است و اگر والدین به این مهم توجه نکنند شاید بازتاب منفی داشته باشد، اظهار کرد: خدا نسبت به همه انبیا تشویق داشت از جمله حضرت ایوب(ع) که فرمود «ما او را صابر یافتیم».

رمضانی‌پور با اشاره به سخن پیامبر در زمینه کنترل خانواده خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند کسی که از زنش فرمان ببرد خدا او را به صورت در آتش می‌اندازد و سئوال شد این اطاعت چیست، فرمود زن درخواست‌های بی‌جا داشته باشد مثلا رفتن به بعضی مکان‌ها، پوشیدن بعضی لباس‌ها، بدحجابی و… که موجب به آتش انداختن همسرش می‌شود.

وی تاکید کرد: مرد وظیفه دارد نسبت به رفت و آمد همسر و فرزندانش با توجه به این اوضاع زمانه کنترل داشته باشد تا دچار آسیب‌ها نشوند.

رمضانی‌پور به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان پسر و دختر در دانشگاه‌های سراسر کشور باید بدانند رسالت سنگینی بر عهده دارند هم آینده خود هم نظام و جامعه در دستان آن‌ها است.

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: اگر دانشجویان منتظر هستند کسی برای آن‌ها کار پیدا کند، اشتباه کرده‌اند، دانشگاه‌ها باید کار تولید کنند و فرصت‌های شغلی را از راه علم و دانش در جامعه نشر دهند.

وی افزود: مگر چه قدر اداره باید باشد تا همه فارغ‌التحصیلان پشت میز بنشینند و دولت بودجه ایجاد این همه شغل را ندارد و بودجه‌هایش در زمینه‌های مختلف باید هزینه شود.

وی ادامه داد: دولت باید زمینه‌ای به وجود بیاورد که یکی از این زمینه‌ها دانشگاه‌ها هستند که زمینه تحصیل برای ایجاد شغل است و اگر بخواهیم کشورمان نجات پیدا کند باید با صبر و تعقل با ایجاد ظرفیت همت کنیم.

رمضانی‌پور گفت: در دانشگاه جبهه نباید به وجود آید همه بسیجی و ولایی هستند، زیرا امام و رهبری بسیجی بودند، اما برخی سلیقه‌ها نباید بی‌بصیرتی به وجود آورد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سومین سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان افزود: این شخصیت سالیان زیادی پشتیبان امام و نظام بود.

رمضانی‌پور بیان کرد: شورایعالی انقلاب فرهنگی یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که به فرمان امام تشکیل شد و امروز باید در برابر هجمه‌های فرهنگی عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و جایگاه پرتوقعی است.

وی آغاز هفته پژوهش را یادآوری کرد و گفت: نخبگان این بحث را جدی بگیرند تا از این جهت به موفقیت‌هایی دست یابیم.

رمضانی‌پور به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: امروز اعمال ضد بشری از سوی مدعیان حقوق بشر در دنیا انجام می‌شود و جنایات آن‌ها در عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، لیبی، مصر و… دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: تبرئه فرعون مصر کار مدعیان حقوق بشر است، اما قتل عام مردم ضدحقوق بشر تلقی نمی‌شود.

امام جمعه رفسنجان از هیئت‌ها و مردم خواست از همین الان خود را برای عزاداری اربعین آماده کنند.

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای شهرستان با حضور آیت‌الله خاتمی در ۲۸ صفر  خبر داد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: ساخت مصلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود همه کمک کنند تا مصلای رفسنجان ساخته شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان