خانه خشتی گزارش می دهد:

راز محبوبیت “شیار ۱۴۳″، فیلمی که از دل برآمده و بر دلها می نشیند

  • شناسه خبر: 51918
راز محبوبیت “شیار ۱۴۳″، فیلمی که از دل برآمده و بر دلها می نشیند

“شیار ۱۴۳” فیلمی که تصویرگر گوشه ای از چشم انتظاریهای مادران شهداء است، این روزها بر روی گیشه های سینما به خوبی می درخشد و دل تماشاگران خود را دگرگون می سازد.

خانه » آخرین اخبار » راز محبوبیت “شیار ۱۴۳″، فیلمی که از دل برآمده و بر دلها می نشیند

به گزارش خانه خشتی، “شیار ۱۴۳” فیلمی که تصویرگر گوشه ای از چشم انتظاریهای مادران شهداء است، این روزها بر روی گیشه های سینما به خوبی می درخشد.

نقش “الفت” در این فیلم نماینده مادرانی است که سالها را با دوری فرزندانشان گذراندند و هنوز هم در دل غوغایی بی پایان دارند.

روح الله ابوالهادی فیلم نامه نویس و مدرس انجمن سینمای جوان رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی” ، شیار ۱۴۳ را یک فیلم متفاوت برشمرد که در آن به مادر شهداء و تاثیرات جنگ بر روی خانواده ها پرداخته شده است .

وی معتقد است که این فیلم تا حدود زیادی توانسته است دل نگرانی ها و انتظارهای یک مادر شهید را به تصویر بکشاند.

ابوالهادی همچنین با اشاره به اکران فیلم های مشابهی همچون گیلانه و بوی پیراهن یوسف، فضای “شیار ۱۴۳” را متفاوت می داند و از آن به عنوان یک ادای دین به مادران شهداء و مفقودالاثرها یاد می کند و می گوید: این قابل تامل و ارزشمند است.

این فیلم نامه نویس همچنین فیلم برداری سکانس های این فیلم در محدوده ی رفسنجان را یک اتفاق مثبت در جریان فرهنگی این شهرستان دانست.

مدرس فیلمنامه ی انجمن سینمای جوان رفسنجان معتقد است که همچون هر فیلم نامه ای “شیار ۱۴۳” نیز با وجود همه خوبی ها یکسری نقدهایی نیز به آن وارد است و می گوید: پایان اثر گذاری دارد اما من معتقدم که می توانست در کل فیلمنامه موضوع به گونه ای مطرح گردد تا بیشتر و برای مدت طولانی تری در اذهان بماند، هرچند ماندگاری آن اکنون مشخص نمی شود و این نظر بنده است.

زهرا مرادی زاده کرمانی بازیگر نقش آهی جان مادر الفت در فیلم شیار ۱۴۳ نیز در گفت و گو با “خانه خشتی“، این فیلم را بسیار اثرگذار خواند و گفت: زمانی که این فیلم در دانشگاه های تهران و برج میلاد برای سنین و اقشار مختلف مردم اکران شد بسیار دگرگون کننده بود و با استقبال بی نظیری همراه بود.

وی خاطر نشان کرد: همین که آقای حاتمی کیا فیلم “چ” را تقدیم به این فیلم می کند ، برای بازگو کردن حقیقت این فیلم کافی است.

مرادی زاده تصریح کرد: نرگس آبیار بر روی نقطه ی خوبی اثر گذاشته است، فیلم های بسیاری را با این موضوع دیده ام اما در این فیلم که زنی زحمت کش و بی سرپناه در دل یک روستا را به رشته تصویر درآورده، هم به لحاظ فرهنگی و هم عاطفی بسیار اثر گذار است.

چند روزی است که “شیار ۱۴۳” در سینما امین رفسنجان نیز اکران می شود و علی ترک آبادی مسئول بسیج هنرمندان این شهرستان نیز از استقبال این فیلم در این سینما خبر داد و گفت: با همکاری بسیج هنرمندان و دانشگاه مفاخر تعدادی از هنرمندان بسیجی و دانشجویان این دانشگاه به تماشای فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ نشستند.

وی افزود: این فیلم که موفق به کسب سیمرغ بلورین بازیگری زن جشنواره فیلم فجر شده است از ابتدای هفته بسیج اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

ترک آبادی خاطر نشان کرد: در فیلم شیار ۱۴۳ که روایت گر انتظار یک مادر برای بازگشت پسر مفقود شده اش در دوران دفاع مقدس است ۶ نفر از بازیگران تئاتر رفسنجان که ۴ نفرآنها عضو بسیج هنرمندان هستند ایفای نقش نموده اند.

 

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امام جمعه رفسنجان خانه خشتی راز محبوبیت شیار 143، فیلمی که از دل برآمده و بر دلها می نشیند رفسنجان شیار 143
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان