فریاد عدالتخواهی در فرگوسن همچنان به گوش می رسد

  • شناسه خبر: 51808
فریاد عدالتخواهی در فرگوسن همچنان به گوش می رسد

در حالی که دولت آمریکا در برابر فریاد عدالت خواه مردم گارد نظامی بسته است ، مردم آمریکا همچنان با حضور در خیابان ها عدالت را فریاد می زنند.

خانه » آخرین اخبار » فریاد عدالتخواهی در فرگوسن همچنان به گوش می رسد

به گزارش “خانه خشتی“به نقل از بوتیا ،در پی تبرئه شدن دارن ویلسون ، پلیس بیست و هشت ساله سفید پوست که مایکل براوان جوان سیاه پوست هیجده ساله را با دوازده گلوله به قتل رسانده بود ؛ مردم سیاه پوست آمریکا همچنان با حضور در خیابان ها عدالت را فریاد می زنند و به تبعیض نژادی در آمریکا اعتراض می کنند.

اعتراضی که تنها پاسخش گارد نظامی دوهزار نفری از سوی دولت مردان آمریکاست.در حالیکه همه ی عدالت خواهان و شهروندان آمریکا از این تبعیض و برخورد پلیس آمریکا با سیاه پوستان رنج می برند ، سازمان ملل متحد نیز این برخوردها را محکوم کرده است.

در یکی از گزارش های بی بی سی فارسی آمده است که ملل متحد تیراندازی نیروی پلیس به سیاه پوستان در آمریکا ” برخورد نژادی پلیس ” و افسران مهاجرت آمریکا را محکوم کرده است.

دویچه وله نیز در نوشته ای بنام ” رویای برابری ” بیان کرد ،با انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا ، بسیاری بر این باور شدند که دوران تبعیض نژادی در این کشور به پایان رسیده است و سیاهان آمریکا به حقوق برابر خود دست می یابند .اما ناآرامی های شهر فرگوسن آمریکا و آمارها نشان داد که این موضوع رویایی بیش نبوده است.

محمد اسماعیلی ، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با کرمان ۱۴۰۰ در رابطه با شرایط کنونی فرگوسن می گوید : آنچه که در آمریکا اتفاق افتاده است چیز تازه ایی نیست ، آمریکا شاهد اتفاقات بدتر از این هم بوده است؛ نا آرامی های فرگوسن نشان می دهد که آمریکا با ملتش روراست نبوده و نیست.

بنظر می رسد نا آرامی های فرگوسن و اعتراضات شهروندان آمریکا بار دیگر نشان می دهد که تفاوت و تبعیض نژادی در آمریکا ، جامعه ایی که خود را سردم دار حقوق بشر معرفی می کند همچنان برقرار است و تنها چیزی که در دولت آمریکا حائز اهمیت و ارزش است سفید پوست پول دار بودن است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی فریاد عدالتخواهی در فرگوسن همچنان به گوش می رسد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان