دادستان کل کشور:

امنیت اجتماعی باید در فضای مجازی حفظ شود/فضای مجازی بدون جرم را می‌خواهیم

  • شناسه خبر: 50974
امنیت اجتماعی باید در فضای مجازی حفظ شود/فضای مجازی بدون جرم را می‌خواهیم

دادستان کل کشور گفت: وظیفه وزارت ارتباطات آن است که به‌ عنوان مرزبان در فضای مجازی با ایجاد ساز و کارهایی ضروری و لازم به‌ نحوی اقدام کند که امنیت، حریم خصوصی و اخلاق در فضای مجازی رعایت شود.

خانه » آخرین اخبار » امنیت اجتماعی باید در فضای مجازی حفظ شود/فضای مجازی بدون جرم را می‌خواهیم

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان ؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  در حاشیه آیین تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید مرکز استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضای مجازی فضایی است که مورد استفاده تمام کاربران و بخش‌هایی از نظام اداری کشور و مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: سخن در این است که از فضای مجازی استفاده صحیح صورت گیرد و تهدیداتی که از این ناحیه در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، اخلاق و امنیت وجود دارد را شاهد نباشیم.

رئیسی اضافه کرد: امنیت اجتماعی باید در فضای مجازی حفظ شود و ناهنجاری‌های تهدیدکننده امنیت، اخلاق و ارتباطات در این فضا نباشد.

وی افزود: ما مرز جغرافیایی را داریم که نیروی مسلح مرزبانان این مرز هستند، حفاظت از مرز اقتصادی با وزارت اقتصاد، حراست از مرز فرهنگی با مسئولان فرهنگی است و در حوزه فضای مجازی هم وزارت ارتباطات مرزبان است که نباید اجازه دهد امنیت اجتماعی و روانی و اخلاق در جامعه دچار آسیب شود.

رئیسی با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان در بیانی فرمودند «اهمیت فضای مجازی به‌ اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» و جا دارد در این ارتباط دست‌اندرکاران موضوع را جدی ببینند.

وی با تاکید به اینکه اگر مراقبت نشود، فضای مجازی می‌تواند، بسیاری از بنیان‌ها را متزلزل کند و آسیب جدی برساند، تصریح کرد: بعضی‌ها این‌طور وانمود می‌کنند که گویا ما موافق استفاده از فضای مجازی نیستیم، اما فضای مجازی واقعیت موجود است و باید استفاده صحیح و سالم از این فضا صورت گیرد تا امنیت اخلاقی و اجتماعی و فضای سالم را تهدید نکند.

دادستان کل کشور یادآور شد: دادسرایی در تهران داریم که تخلفات فضای مجازی را رسیدگی می‌کند و پرونده‌های زیادی در این زمینه مطرح است.

رئیسی اضافه کرد: پلیس فتا گزارش‌ها و پرونده‌های متعددی را ارائه می‌کند که مربوط به کسانی است که از طریق فضای مجازی به حیثیت و حریم خصوصی افراد وارد شده‌اند و در دادگستری‌های کشور پرونده‌های جرائم رایانه‌ای وجود دارد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی بدون جرم را می‌خواهیم و شبکه‌های اجتماعی داریم که دانشجویان و دانشمندان ایرانی آنها را ایجاد کرده‌اند و کاربران می‌توانند، اطلاعات را در این شبکه‌ها قرار دهند و نیاز نیست شبکه‌هایی که مدیریت آنها در مرکز کشور نیست و مراکز آن در اروپا و  آمریکا است و به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شوند، اطلاعات کاربران ایرانی را داشته باشند و ایرانی‌ها نباید در آن اتوبان تردد کنند.

وی گفت: فضای رسانه‌ای باید تبلیغ کند که تمام ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی ایرانی صورت گیرد و اطلاعات در اختیار شبکه‌های بیگانه نباشد که آنها دسترسی به اطلاعات داشته باشند.

دادستان کل کشور درباره آخرین جزئیات پرونده اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: در اصفهان مسئولان امنیتی و انتظامی پیگیر این پرونده هستند و زیر نظر دادستان مرکز استان اصفهان به پرونده مذکور رسیدگی می‌شود و شناسایی عاملان این حادثه را به‌ صورت مداوم پیگیری می‌کنند.

رئیسی افزود: مواردی از جرم اسیدپاشی در بخش‌هایی از کشور مطرح است که پرونده آن به دادگاه می‌رود و کیفر هم می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم، اسیدپاشی عمل محکومی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد، اما دشمنان سوار این موج شدند که کشور را ناامن جلوه دهند و ناامنی روانی ایجاد کنند که توفیق پیدا نکردند و رسانه‌ها و مردم باید مراقب باشند که دشمن از این مسائل سوء‌استفاده نکند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان