یادداشت/ بهناز شریفی

روابط عمومی ها حلقه مفقوده مردم و ادارات رفسنجان

  • شناسه خبر: 50524
روابط عمومی ها حلقه مفقوده مردم و ادارات رفسنجان

عملکرد مثبت و منفی روابط عمومی های ادارات شهرستان رفسنجان ما را بر آن داشت تا با بررسی چگونگی فعالیت این مراکز در عصر ارتباطات، در جهت گسترش ارتباط مردم و مسئولین قدم برداریم.

خانه » آخرین اخبار » روابط عمومی ها حلقه مفقوده مردم و ادارات رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی”، روابط عمومی ها در هر سازمان یا اداره حلقه اتصالی بین مردم و مسئولین می باشد، به طوری که هر گونه ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی به آن مربوط می شود.

نخستین روابط عمومی در ایران به طور رسـمی در مرداد ماه سال ۱۳۳۲ شمسی در شرکت سابق نفت ایران آغاز به کار کرد واولین گردانندگان آن دکتر نطقی استاد علوم ارتباطات و شاعر ونویسنده معاصر مرحوم ابوالقاسم حالت بودند که بعدا استاد ابوالفضل مرعشی نیز به این جمع پیوست .

در بسیاری از سازمانها و ادارات تا سال ۱۳۴۵ اداراتی به نام تبلیغات و انتشارات و یا انتشارات و اطلاعات فعالیت می کردند که از این تاریخ به بعد نام این ادارات به روابط عمومی تغییرکرد.

توجه به این بخش، مسئولین روابط عمومی ادارات را بر آن می دارد تا هر روز بر دایره اطلاعات خود بیفزایند و به مسئولین نیز گوشزد می کند تا با دقت بیشتری افراد را برای گرداندن این بخش از اداره خود بگمارند؛ چرا که در ارتباط عمیق بین مردم و مسئولین نقش بسزایی دارد.

با گشت و گذار در شبکه جهانی اینترنت به نتایج جالبی می رسیم که نشانگر توجه یا عدم توجه مسئولین به روابط عمومی اداره خود می باشد، گسترش پایگاه ها و خبرگزاری های اینترنتی از یکسو و نبود افراد متخصص در روابط عمومی برخی ادارات از سوی دیگر ضعف هایی را در این بخش ها ایجاد کرده که فعالیت مسئولین این بخش را تنها به پیگیری بنر تبلیغاتی در سردرب ادارات، نصب پارچه بمناسبت های گوناگون و … محدود نموده است.

این در حالیست که در برخی نقاط کشور برای روابط عمومی ها سازمان تخصصی در نظر گرفته شده و افراد زیادی همه روز در این محل مشغول به فعالیت هستند تا در راستای وظیفه خود بخوبی عمل کنند؛ زیرا روابط عمومی یک علم، فن و حرفه تخصصی است لذا مدیریت و فعالیت در این حرفه با استفاده از نیروهای متخصص و هنرمند امکان پذیر خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص می فرمایند: روابط عمومی‌ها باید ببینند خلایی که وجود آنها را ضروری کرده است چیست. عشق به خدمت‌گاهی در برخی از افراد و دستگاه‌ها موجب می‌شود که قلمرو وسیع‌تری را برای کار خود جست‌وجو کنند و در نتیجه تداخل بخش‌های مختلف پیش می‌آید. جای خالی روابط عمومی‌ها باید روشن شود و باید روشن شود منظور از رابطه با مردم چیست. یعنی مردم باید از ما چه چیزهایی بدانند.

بارها مسئولین مملکتی و استانی و شهرستانی از برنامه هایی برای تقویت روابط عمومی ها سخن گفته اند که اجرایی نشده است، تشکیل انجمن روابط عمومی ها در رفسنجان که در هفته دولت توسط معاون فرماندار مطرح شد، گامی در جهت بهبود ارتباطات مردمی با مسئولین ادارت خواهد شد که امیدواریم بزودی تحقق یابد.

اهمیت مسئولین ادارت به مسئولین روابط عمومی با هدف تعمیق و اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های مختلف به مردم، به ایجاد آرامش اجتماعی و تربیت جامعه مطالبه گر می انجامد.

باشد تا شاهد آشتی مسئولین ادارات و روابط عمومی ها با مردم باشیم.

ادامه دارد …

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بهناز شریفی خانه خشتی روابط عمومی مقام معظم رهبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان