از ابتدای آذر ماه انجام می شود:

آغاز طرح جمع آوری زباله های شهری در دو منطقه رفسنجان بصورت جداگانه

  • شناسه خبر: 50415
آغاز طرح جمع آوری زباله های شهری در دو منطقه رفسنجان بصورت جداگانه

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان از آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ از ابتدای آذر ماه در این شهرستان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز طرح جمع آوری زباله های شهری در دو منطقه رفسنجان بصورت جداگانه

محسن حاج غلامرضایی معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی”، از آغاز طرح تفکیک زباله از مبدأ از ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر و پس از درج آگهی مناقصه، شهر رفسنجان به دو منطقه شهری برای جمع آوری زباله و رفت و روب معابر تقسیم شده  و قرارداد با پیمانکاران نیز منعقد گردیده است.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد، منطقه یک شهری به شرکت صحت رفسنجان و منطقه دو به شرکت رفسنجان سیال واگذار شده است.

زباله های خشک بصورت روزانه جمع آوری می شوند

حاج غلامرضایی هم چنین از اقدام دیگر این معاونت برای جمع آوری زباله های خشک ابراز امیدواری کرد و افزود: در حال حاضر هر شب کلیه زباله ها شامل تر و خشک جمع آوری می شوند و جمع آوری زباله خشک به صورت روزانه از درب منازل نیز به شرکت یاقوت نهفته واگذار شده است تا ضمن کاهش حجم زباله تر، ساماندهی زباله های خشک نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نصب سطل های زباله بزرگ در معابر، اظهار داشت: این سطل ها هم اکنون در برخی معابر و اکثر پارک های سطح شهر نصب شده ولی به طور کامل و جامع انجام نشده است که این امر نیاز به فرهنگسازی و همکاری مردمی دارد.

معاون خدمات شهری افزود: در برخی موارد دیده شده همشهریان زباله ها را در کنار سطل های زباله قرار می دهند و یا حجم انبوهی زباله در یک سطل گذاشته می شود که امیدواریم با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ از آذر ماه این مشکل مرتفع گردد.

وی وجود سطل های زباله کوچک در سطح شهر را در افزایش آلودگی مؤثر خواند و گفت: جمع آوری زباله ها از سطل های کوچک مشکلات بهداشتی فراوانی دارد که با نصب سطل های بزرگ و جمع آوری مکانیزه به رعایت بهداشت نیز کمک کرده ایم.

محسن حاج غلامرضایی با اشاره به اینکه هم اکنون سطل های زباله در پارک ها و فضای سبز رفسنجان وجود دارد، به خبرنگار ما گفت: قصد داریم با نصب سطل های زباله بزرگ در فواصل مناسب، جمع آوری زباله در معابر را نیز پوشش دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص راهکار معاونت برای جمع آوری زباله های انباشته شده در ورودی های شهر، اظهار داشت: این زباله ها مربوط به سال های قبل است و ساماندهی آن به زمان نیاز دارد، که با هماهنگی شهرداری رفسنجان و رقابتی نمودن شهر به دو منطقه از لحاظ جمع آوری زباله و تقویت حوزه نظارتی شهرداری، این چرخه در طول سال ادامه می یابد و این مسیرها به طور کامل پاکسازی می شوند.

همکاری مردم در کاهش زباله های پلاستیکی در ایام محرم را خواستاریم

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان کاهش تولید زباله های پلاستیکی در نیمه اول محرم امسال را نسبت به سال های گذشته بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با راه اندازی ایستگاه های صلواتی در محرم امسال علاوه بر کاهش بار ترافیکی، از آلودگی معابر و خیابان ها کم کردیم.

حاج غلامرضایی با اشاره به اینکه کنترل جمعیت عزاداران در ایام محرم به سختی انجام می شود و نیاز به همکاری سایر ارگان ها دارد، اظهار داشت: با وجود این اقدامات، هم چنان شاهد سینی گردانی افراد مستقر در ایستگاه ها در خیابان های شهر بودیم که امیدواریم با همکاری مردم و عزاداران این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.

وی ریختن زباله توسط همشهریان در معابر را در زشت شدن چهره شهر مؤثر دانست و گفت: اگر مردم برای گرفتن نذری از خوردروی خود پیاده شده و پس از استفاده زباله آن را نیز در سطل مخصوص بیندازند، از آلودگی معابر و خیابان ها کاسته می شود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی زباله های شهری شهرداری رفسنجان معاون خدمات شهری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان