فرماندار رفسنجان:

جامعه اهل مطالعه و کتاب، زنده و رو به رشد خواهد شد

  • شناسه خبر: 50344
جامعه اهل مطالعه و کتاب، زنده و رو به رشد خواهد شد

فرماندار رفسنجان توسعه و پیشرفت جامعه را در راستای توجه به کتاب و علم آموزی بیان کرد و اظهار داشت: امروزه از کتب علمایی چون شهید مطهری بهره مند می شویم و اگر جامعه اهل مطالعه باشد، زنده و رو به رشد خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » جامعه اهل مطالعه و کتاب، زنده و رو به رشد خواهد شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در آیین نواخته شدن زنگ کتاب در رفسنجان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ورود کتاب به زندگی مردم، گفت: یکی از شاخص های ارزیابی پیشرفت جامعه بحث کتاب و کتابخوانی است و مقام معظم رهبری نیز نسبت به آن دغدغه دارند و بارها تذکر داده اند که دوست داریم کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

فرماندار رفسنجان در ادامه توسعه و پیشرفت جامعه را در راستای توجه به کتاب و علم آموزی بیان کرد و اظهار داشت: امروزه از کتب علمایی چون شهید مطهری بهره مند می شویم و اگر جامعه اهل مطالعه باشد، زنده و رو به رشد خواهد شد.

وی پاسخ به سوالات و ابهامات را تنها از طریق کتب و محافل علمی و پزوهشی و کتابخانه ها دانست و افزود: امروزه فرقه ها و عرفان های نوظهور بسیاری مانند قارچ در جامعه رشد یافته اند که راه نجات انسان در مقابل آن ها مطالعه و شناخت است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به افزایش تکنولوژی و ارتباطات در دنیای امروز گفت: اصل علم برای توسعه و پیشرفت است و ماهواره و شبکه های اجتماعی باید در خدمت بشر قرار گیرند.

وی ادامه داد: جهل در همه دوران ها وحود داشته است و امروز نیز با این همه پیشرفت عده ای در جاهلیت بسر می برند که در نتیجه مطالعه نکردن ایجاد شده است.

ملانوری به اعتقادات خرافه تکفیری ها در عصر حاضر اشاره کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: اگر بخواهید مفید و ارزشمند باشید، نباید به کتب درسی و ساعات کلاسی بسنده کنید؛ و مطالعه غیر درسی را تبدیل به فرهنگ و عادت نمایید.

فرماندار رفسنجان خواستار پرورش جامعه ای علمی و اهل فهم شد و افزود: اگر جامعه ای خود و نیازهایش را درک کند و وظیفه و جایگاهش را بشناسد و نقش خود را برای پیشرفت بداند، نیازی به کمک دیگران ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه همدلی و حضور انسان های فعال در جامعه، شاهد تحول در بحث مطالعه خواهیم بود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان هفته کتاب در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان