10 روز تا پایان مهلت دولت باقی مانده است؛

تلاش های پشت پرده برای کرسی وزارت علوم

  • شناسه خبر: 49989
تلاش های پشت پرده برای کرسی وزارت علوم

در شرایطی نزدیک به ۱۰ روز تا پایان مهلت دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم باقی مانده که در حال حاضر سید محمد تقی بطحایی، احمد معتمدی و محمد فرهادی گزینه های در دست بررسی دولت جهت معرفی برای تصدی وزارت علوم هستند.

خانه » آخرین اخبار » تلاش های پشت پرده برای کرسی وزارت علوم

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دانا، پس از استیضاح رضا فرجی دانا و کارت قرمز مجلس به وی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نزدیک به ۳ ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. دولت چندی پیش با معرفی محمود نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای وزارت علوم، سعی کرد این وزارتخانه را از بلاتکلیفی خارج کند، اما عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی باعث شد همگان منتظر معرفی گزینه جدیدی برای این سمت باشند.

در همین باره اما نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع انتخاب گزینه پیشنهادی جدید دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: دولت باید به گونه‌ای اقدام کند که اول آذر ماه وزیر رای آورده را در کابینه داشته باشیم. امیدواریم رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی علوم را در روز سه‌شنبه معرفی کند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقت سرپرستی وزارت علوم تا آخر آبان ماه است و باید دولت طوری اقدام کند که اول آذر ماه وزیر رای آورده را در کابینه داشته باشیم.

حالا در شرایطی نزدیک به ۱۰ روز تا پایان مهلت دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم باقی مانده که در حال حاضر سید محمد تقی بطحایی، احمد معتمدی و محمد فرهادی گزینه های در دست بررسی دولت جهت معرفی برای تصدی وزارت علوم هستند.

در این باره اما شنیده می شود جریان فتنه در تلاش برای حذف بطحایی با زدن “برچسب اصولگرایی” به وی و متقاعد کردن دولت جهت معرفی معتمدی به مجلس می باشد اما با توجه به رویکرد مجلس و عدم رای اعتماد به نیلی، سران دولت تاکنون با معرفی معتمدی مخالفت نموده و در حال بررسی سایر گزینه ها می باشند.

این در شرایطی است که سوابق احمد معتمدی نشان می دهد که وی در مهرماه سال جاری به علت رسیدگی به پرونده اتهامات اقتصادی خود در زمان تصدی وزارت ارتباطات و سازمان پژوهش های وزارت علوم به دادسرای دیوان محاسبات احضار شد. معتمدی معاون علی اکبر محتشمی پور، عضو کمیته غیرقانونی صیانت از آرای سران فتنه در سال ۸۸ بود.

همچنین لازم به ذکر است فرزند معتمدی در ۱۴ آبان سال ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و شرکت در تجمعات غیر قانونی توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد، وی هم اکنون در خارج از کشور بسر می برد.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا هجمه های ایجاد شده برای تخریب سایر گزینه ها به منظور معرفی احمد معتمدی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت جواب خواهد داد یا خیر. این در شرایطی است که مجلس در طول یکسال گذشته نشان داده که هیچ ابایی از عدم رای اعتماد به گزینه های معرفی شده از سوی دولت ندارد. بنابراین پیش بینی می شود این بار حسن روحانی و مشاورانش، فردی را به مجلس معرفی کنند که با جو عمومی مجلس نیز همخوانی لازم را داشته باشد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان استیضاح پشت پرده خانه خشتی رفسنجان فتنه وزیرعلوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان