آیت الله خاتمی:

امام حسین(ع) در کربلا با دشمن مذاکره نکردند/ هدفم از طرح عدم کاندیداتوری هاشمی مدح او بود/ شعار مرگ بر آمریکا همان هیهات منا الذله است/ جامعه مدرسین هنوز به انتخابات خبرگان ورود نکرده

  • شناسه خبر: 49396
امام حسین(ع) در کربلا با دشمن مذاکره نکردند/ هدفم از طرح عدم کاندیداتوری هاشمی مدح او بود/ شعار مرگ بر آمریکا همان هیهات منا الذله است/ جامعه مدرسین هنوز به انتخابات خبرگان ورود نکرده

آیت‌الله خاتمی خطاب به خطبای مجالس حسینی و مداحان توصیه کرد از فرصت عاشورا برای ترویج این فرهنگ استکبارستیزی به خصوص با توجه به همزمانی سیزده آبان با روز عاشورا کمال استفاده را کنند.

خانه » امام حسین(ع) در کربلا با دشمن مذاکره نکردند/ هدفم از طرح عدم کاندیداتوری هاشمی مدح او بود/ شعار مرگ بر آمریکا همان هیهات منا الذله است/ جامعه مدرسین هنوز به انتخابات خبرگان ورود نکرده
به گزارش “خانه خشتی”، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله اصلی کشور تا اسفندماه موضوع ریاست مجلس خبرگان رهبری نیست، گفت: آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به ریاست خبرگان نداشتند و این مدح علمای ماست.آیت الله خاتمیبا اشاره به صحبت‌های اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره ریاست مجلس خبرگان رهبری و درباره اینکه آیا ممکن است در میان اعضای مجلس خبرگان رهبری فردی ناصالح وجود داشته باشد اظهار داشت: اعضای مجلس خبرگان رهبری باید صلاحیت‌شان تایید شود و اگر ناصالح بودند راهی برای ورود به مجلس خبرگان رهبری نداشتند.آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برای مسئولیت‌ها صالح و اصلح داریم تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را مشخص می‌کند و سقف صلاحیت‌ها را مردم تعیین می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مجلس خبرگان نیز همین است و همه از کف صلاحیت‌ها برخوردار هستند و در رابطه با مسئولیت‌ها، عضویت در هیات رئیسه و ریاست کمیسیون‌های خبرگان مسئله صالح و اصلح مطرح است.

آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به ریاست نداشتند

وی در ادامه در خصوص موضوع عدم کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی که از سوی خاتمی مطرح شد و با واکنش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه بود گفت: من واقعا این مسئله را موضوع روز و اصلی نمی‌دانم؛ آنچه در مصاحبه با شبکه العالم گفتم به نظرم اهانتی به آقای هاشمی نبود و واکنشی هم نیاز نداشت.

آیت‌الله خاتمی برهمین اساس افزود: بنده صریحا می‌گویم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به ریاست نداشتند و این مدح علمای ماست که تمایلی به ریاست ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر صحبت بنده نقد آقای هاشمی بود جا داشت که برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها جار و جنجال به راه بیندازند ولی من گفتم ایشان تمایلی به کاندیداتوری ندارد بنابراین کجای این حرف نقد جناب آقای هاشمی است؟

وی تصریح کرد: البته بنده در حال حاضر سخن و تحلیلی در رابطه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ندارم چون این موضوع را مسئله روز نمی‌دانم و صلاح هم نیست که در این مقطع به این موضوع ورود کنم اما حرفی که بنده گفتم مستند بود و اگر احساس می‌کردم این حرف اهانت است، قطعا نمی‌گفتم.

تلاش ندارم کسی برای ریاست خبرگان کاندیدا نشود

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بنده عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان هستم و در نظر من هرشخصی که کاندیدا شود محترم است اضافه کرد: بنده در جایگاه هیات رئیسه خبرگان اصلاً تلاش ندارم کسی کاندیدا نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: من هفته گذشته مصاحبه‌های بسیاری با این مضمون دیدم که، کسانی تلاش می‌کنند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیاید، اما کجای حرف بنده اینطور استنباط می‌شد که آقای هاشمی رفسنجانی نیاید؟

وی با بیان اینکه من گفتم که ایشان مانند همه علمای دیگر تمایلی به ریاست ندارد خاطرنشان کرد: اصل در بین علمای ما این است که دنبال ریاست نباشند.

آیت‌الله خاتمی درباره اینکه شما پیش از این گفته بودید که آقای هاشمی در جلسه خصوصی نیز عدم کاندیداتوری خود را متذکر شده‌ و شما به این جلسه استناد کرده بودید، گفت: بله الان هم بنده بر آن حرف هستم؛ من در این هفته که جار و جنجال مطبوعاتی راه انداختند دوباره از منابع خود پرسیدم ولی تعجبم این است که این منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه چیزی را دیده‌اند که تکذیب کردند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اصلا اگر خبری هم نباشد آیا من باید چهره آقای هاشمی را برخلاف چهره دیگران معرفی می‌‌کردم و می‌گفتم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به ریاست نداشتند اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ریاست تمایل داشت؟!

وی با طرح این پرسش که آیا چنین کاری خوب است و در شان آقای هاشمی است ادامه داد: البته تا اسفندماه چه بسا چهره‌های دیگری نیز برای ریاست خبرگان بیایند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه من محدود نمی‌کنم و بیش از ۸۰ نفر خبره در مجلس خبرگان حضور دارند که ۱۰ نفر از آنان هم می‌توانند در انتخاب ریاست خبرگان شرکت کنند افزود: بنده یکبار اسامی ریاست خبرگان را گفتم و مورد مواخذه بی‌دلیل برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفتم در حالی که ذره‌ای در حرف‌های من اهانت نبود و یک حرف کاملا علمایی و مستند زدم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه روزنامه‌ای موضوع عدم کاندیداتوری هاشمی را تکذیب کرده در حالی است که منبع نزدیک به آقای هاشمی این امر را تکذیب نکرده بلکه گفته که این روزها آقای هاشمی چیزی نگفته است و این حرف‌هایی که من زده‌ام مربوط به اوایل سکته مغزی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی است.

وی ادامه داد: من از روزنامه‌ها انتظار دارم که تقوا را رعایت کنند چراکه حتی همان منبع نزدیک به آقای هاشمی نیز بحث تکذیب را نگفته است اما روزنامه دولتی در این باره نوشت که این موضوع تکذیب شده است. بنابراین این موضوع بار دارد و آقایان باید متوجه باشند.

هاشمی شاهرودی، جنتی، محمد یزدی و موحدی کرمانی گزینه‌های ریاست خبرگان

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بعد از مصاحبه‌ام احساس کردم که دو نفر دیگر برای ریاست خبرگان به سر زبان‌ها آمده‌اند یادآور شد: بنده در آن مصاحبه گفتم که حضرات آیات هاشمی شاهرودی، جنتی، محمد یزدی، موحدی کرمانی برای ریاست مطرح هستند اما پس از آن دیدم برخی از دوستان هم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمایل دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمی‌توان گفت که شما تمایل نداشته باشید و این حق هر عضو خبرگان است تصریح کرد: برخی از روزنامه‌‌ها اسم آیت‌الله امامی کاشانی را مطرح کرده‌اند و این اسامی مدنظر است.

هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست خبرگان است

وی ادامه داد: بعد از اینکه دیدم برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب جزع و فزع می‌کنند که چرا گفته‌اید که آقای هاشمی تمایلی به ریاست خبرگان ندارد، الان می‌گویم که ایشان کاندیدا است ولی دوباره تاکید می‌کنم که علمای ما دنبال ریاست نیستند و آنها اینطور تربیت شده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی کنی با علاقه می‌گفتند که فرد دیگری را برای ریاست انتخاب کنید افزود: بنده همانند همین حرف را برای آقای هاشمی رفسنجانی نیز گفتم و به نظر خودم ایشان را مدح کردم اما به خاطر این جزع و فزع برخی افراد که دوست دارند ایشان کاندیدا باشد، می‌گویم آقای هاشمی هم کاندیدا باشد.

مطلقا کاندیدای ریاست خبرگان نیستم

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه‌های خارجی نام مرا هم در کنار این اسامی گذاشته‌اند یادآور شد: بنده مطلقاً کاندیدای ریاست خبرگان نیستم و دلیلش نیز این است که در روایات ما آمده کسی که خودش را جلو بیندازد در حالی که ببیند افضل از او وجود دارد درست نیست بنابراین من در بین این آقایان افضل از خود می‌بینم.

وی مجلس خبرگان رهبری را مجلس شیوخ دانست و تصریح کرد: مجلس ما مجلس جوانان نیست البته من هم جوان نیستم اما نسبت به ۸۰ ساله‌ها بنده جوان حساب می‌شوم و از این رو ریاست خبرگان جایگاه بنده نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در برخی محافل نام مرا به عنوان نایب رئیس مطرح کردند،‌ تصریح کرد: بنده در این باره هم گفتم در این عرصه افراد صالح‌تری هستند، بگذارید این را بگویم که اگر می‌خواهند علیه من مقاله بنویسند، این کار را انجام دهند، اینجانب نه برای ریاست و نه برای نایب رئیسی تمایلی ندارم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم ما خواهند دید که در اسفند ماه به هیچ عنوان بنده خود را در معرض ریاست قرار نمی‌دهم چراکه در عرصه ریاست خبرگان افضل از بنده هستند و من حریم ویژه‌ای برای بزرگان خبرگان در عرصه فقهی، خدمت به نظام و سوابق پیش از انقلاب قائلم.

مسئله اصلی کشور تا اسفند ماه ریاست مجلس خبرگان رهبری نیست

وی درباره اینکه دشمنان تلاش دارند مجلس خبرگان رهبری را آسیب‌پذیر کنند و مسئولیت ما در این زمینه چیست اظهار داشت: بنده مجددا تاکید می‌کنم که مسئله اصلی و مهم کشور نه امروز و نه تا اسفند ماه ریاست مجلس خبرگان رهبری نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه و انتخاب رئیس خاطرنشان کرد: بنده از این تریبون به صراحت اعلام می‌کنم که بنا ندارم در این مسائل واکنش داشته باشم البته واکنش حق بنده است اما برایم رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اصلی فرعی کردن مسائل مهم است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این نکته که از هم‌اکنون ورود به این موضوعات که مثلاً بگویند برخی آقای هاشمی را نمی‌خواهند یا می‌خواهند درست نیست افزود: در این ایام بسیار دروغ‌افکنی شد که سیداحمد خاتمی برای نیامدن آقای هاشمی زمینه سازی می‌کند، والله این امر دروغ است و هیچ اصلی ندارد.

وی با بیان اینکه مجری شبکه العالم از من پرسید آقای هاشمی برای ریاست خبرگان می‌آید یا خیر گفت: من دیدم که این سوال یک امر عادی است و چیز مهمی نیست اما واکنش‌های نادرست این مسئله را مهم کرد و اگر نه مسئله مهمی نبود و من به صراحت می‌گویم که همه علمای ما تمایلی به ریاست ندارند و بیش از این نیز تمایل ندارم که به این موضوع بپردازم.

جزئیات هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری برای انتخاب رئیس

آیت‌الله خاتمی درباره جزئیات اجلاس خبرگان رهبری در اسفند ماه اظهار داشت: اجلاس خبرگان با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می‌شود و نایب‌رئیس اول که به عنوان ریاست فعلی خبرگان رهبری است، نطق خواهد داشت و پس از نطق ایشان ناطقین قبل از دستور سخنرانی می‌کنند و سپس کمیته ۵ نفره تدوین بیانیه تشکیل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از این روند اعلام می‌شود که دستور مجلس خبرگان انتخاب رئیس مجلس خبرگان است و آقایانی که کاندیدا هستند، نام خود را بگویند اما من در این ۱۶ سالی که در خبرگان هستم ندیده‌ام که یک نفر از این بزرگان گفته باشد اسم مرا بنویسید اما اعضای مجلس اسامی را می‌برند و آن آقا یا می‌گوید آماده‌ام یا اظهار عدم آمادگی می‌کند.

وی درباره حد نصاب برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان گفت: نصف به علاوه یک از اعضا باید رای دهند تا شخص مذکور به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

برگزاری اجلاس خبرگان در نیمه اول اسفندماه

آیت‌الله خاتمی درباره زمان برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری این اجلاس در اوایل اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: حدس می‌زنم که نیمه اول اسفند ماه این اجلاس برگزار شود.

صحبتی درباره کمیته سیاسی در جامعه مدرسین نشده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعلام تشکیل کمیته سیاسی از سوی جامعه روحانیت برای همکاری با جامعه مدرسین درباره انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: آقای مصباحی مقدم که دوست عزیز و گرامی ماست در جامعه روحانیت آنطور که وی خبر داد کمیته سیاسی شکل گرفته است اما در جامعه مدرسین هنوز در رابطه با این کمیته صحبتی نشده است.

وی ادامه داد: مطلبی که باید تصریح کنم این است که ما وحدت را در هر صورت دوست داریم به خصوص وحدت ارزشی‌ها؛ اما هر نهاد به مقتضای اعضای خود نظراتی دارد و بنده نزدیک ۲۰ سال است که عضو جامعه مدرسین هستم به جد جامعه مدرسین را کاملا آزاد در رای دیده‌ام.

هیچ کس در جامعه مدرسین نظرش تعیین‌کننده نیست

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هیچ کس در جامعه مدرسین نظرش تعیین‌کننده نیست یادآور شد: در زمانی که آیت‌الله مشکینی رئیس جامعه مدرسین این ویژگی را داشت و بزرگی و عظمت آیت‌الله مشکینی سبب شده بود که نظر ایشان فصل‌الخطاب باشد حتی آنجا نیز به تعبیر ما طلبه‌ها، انقلت و قلت می‌شد.

عضو جامعه مدرسین افزود: در حال حاضر در جامعه مدرسین رای اعضا حرف اول را می‌زند و ما سخنگو نیز نداریم و هیچ کس به نام سخنگوی جامعه مدرسین نباید حرفی بزند و من نیز بارها تاکید کردم که سخنگوی جامعه نیستم.

وی با بیان اینکه سایت جامعه مدرسین و تعیین فردی ازسوی جامعه مدرسین برای اطلاع‌رسانی اخبار دو راه اطلاع‌رسانی این تشکل است تصریح کرد: ممکن است این فرد رئیس یا نایب‌رئیس یا فردی ثالث باشد که نظر جامعه را ابراز می‌کند. بنابراین کمیته‌ای که آقای مصباحی‌مقدم گفته در جامعه مدرسین هنوز تشکیل نشده است.

وحدت بین کل ارزشی‌ها و اصولگرایان شکل خواهد گرفت

آیت‌الله خاتمی در عین حال گفت: مردم عزیز ما مطمئن باشند که به فضل خداوند وحدت و صمیمت بین کل ارزشی‌ها و اصولگرایان شکل خواهد گرفت.

آیت‌الله خاتمی درباره اینکه جدا از بحث جامعه روحانیت، آیا بحث مجلس خبرگان در جامعه مدرسین آغاز شده است یا خیر خاطرنشان کرد: ما هنوز وارد مسئله خبرگان نشده‌ایم چراکه اسفند سال ۹۴ انتخابات آن برگزار می‌شود و تا آن زمان حدود ۱۶ ماه زمان داریم و برای تصمیم‌گیری دیر نشده است.

آیت‌الله یزدی درباره نشست سه‌جانبه نظر جامعه مدرسین را جویا خواهد شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره نشست سه جانبه آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح اظهار داشت: از این اخبار خوشحال می‌شویم که بدانیم بزرگان ما دور یکدیگر می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند، البته آیت‌الله یزدی به عنوان شخصیت حقیقی خود می‌توانند در هر جلسه‌ای شرکت کرده و نظر دهند اما به عنوان شخصیت حقوقیشان قطعا نظر جامعه را خواهند گرفت و در این عرصه تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه این گفت‌وگوی تفصیلی درباره موضوعات اخیری که مطرح کرده‌اند امام حسین (ع) در قیام کربلا با دشمنان مذاکره کرد و ارتباط این موضوع با مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: در رابطه با مذاکرات ۱+۵ موضع ما کاملا روشن است و همان خطی که ولایت ترسیم کرده باید دنبال شود و از این رو ما در این چارچوب بحثی نداریم و دعاگوی آنها نیز هستیم.

مذاکره‌ای با دشمن برای توقف جنگ در کربلا صورت نگرفت

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در حادثه عاشورا از روز دوم محرم که سیدالشهدا (ع) وارد کربلا شدند تا عصر روز عاشورا که روز شهادت حضرت بود، مذاکره‌ای با دشمن برسر توقف جنگ صورت نگرفت البته نصیحت بوده است و حضرت با عمر سعد صحبت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گفت‌‌وگوی امام حسین (ع) با عمر سعد و اقرار عمر سعد به جایگاه امام حسین (ع) گفت: او با این حال گفت که اگر به سمت شما بیایم یزید اموالم را مصادره خواهد کرد، سیدالشهدا فرمود من جبران خواهم کرد؛ او گفت که یزید خانه مرا خراب خواهد کرد و ابن‌زیاد ملک ری را از من خواهد گرفت و من گرسنه گندم ری هستم که سیدالشهدا فرمودند از این گندم یک دانه به دهان تو نمی‌رسد.

نهضت حسینی «مذاکره» نبوده است

وی با طرح این پرسش که آیا نام چنین گفت‌وگویی مذاکره است یا نصیحت؟ ادامه داد: سیدالشهدا روز عاشورا حداقل دو مرتبه سخنرانی داشتند و همین فرمایشات را مطرح کردند بنابراین در تحلیل نهضت حسینی اینکه بگوییم مذاکره‌ای بوده است تحلیل مناسبی نمی‌دانم البته صحبت‌ صورت گرفته که الزاما به معنای مذاکره نبوده است.

آیت‌الله خاتمی درباره نقل قولی از وی که گفته شده بود برای مبارزه با بدحجابی باید خون ریخته شود و پیرامون بحث‌های اسیدپاشی و اینکه به نظر می‌رسد صحبت‌های شما به صورت کامل منتشر نشده است خاطرنشان کرد: یکی از خیانت‌های رسانه‌ای و به خصوص خیانت‌های کسانی که خود را منتسب به اصلاح‌طلبی می‌دانند تحریف همین حرف بنده بود.

برای پاکسازی کشور از بی‌حجابی خون‌ شهدای امر به معروف ریخته خواهد شد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنده گفتم همانطوری که برای پاکسازی انقلاب از جریان نفاق خون‌های پاکی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر ریخته شد، برای پاکسازی کشور از جریان فزاینده بدحجابی و بی‌حجابی خون‌های پاکی همانند خون آن بزرگواران بر زمین ریخته خواهد شد لذا تفاوت این دو مسئله بسیار زیاد است.

«منظورم از خون‌های پاک همان شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند اما افراد بی‌آبرو، رسوا و ضد انقلاب اگر این را وارونه کنند می‌گوییم که نیش عقرب نه از ره کینه بلکه مقتضای طبیعتش این است، در حالی که افراد داخل نظام این حرف چَرت و نامربوط را نباید تکرار کنند.»

وی با بیان اینکه من ۱۸۰ درجه برعکس مطلب ادعایی رسانه‌های اصلاح‌طلب را مطرح کردم گفت: حدود ۱۵ سال قبل و در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان من گفتم کشور را حریم رهبری اداره می‌کند و این حریم نباید شکسته شود؛ اما یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشت که بنده گفته‌ام حریم رهبری حریم خطرناکی است.

آیت‌الله خاتمی ضمن انتقاد از این وارونه‌نمایی رسانه‌ها افزود: از زمانی که این دروغ را آن سایت دروغ‌پرداز گفت آن را تکذیب کردم اما تاکنون همچنان به این خبر دروغ از قول من پرداخته می‌شود که همانند همان قصه تمایل هاشمی این موضوع تکذیب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز پنج‌شنبه یک روزنامه دولتی بدون اینکه حرف مرا بزند تکذیب آن را منتشر کرد گفت: سوال من این است که این رسانه‌ها به کجا می‌روند در حالی که تقوا در رسانه یک اصل است.

روح نهضت حسینی استکبارستیزی است

آیت‌الله خاتمی در ادامه درباره همزمانی یوم‌الله سیزده آبان با عاشورای حسینی اظهار داشت: من معتقدم همزمانی سیزده آبان با عاشورای حسینی همزمانی بسیار مناسبی است و روح نهضت حسینی استکبارستیزی است، از آغاز که حضرت از مدینه حرکت کردند استکبارستیزی خود را اعلام کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ورود امام حسین و کاروان ایشان در روز دوم محرم به سرزمین کربلا یادآور شد: ایشان به صراحت فرمودند که این ناپاک فرزند ناپاک مرا بین دو راه مخیر کرده است یا تسلیم یا کشته شدن.

وی ادامه داد: روز عاشورا حضرت رجز می‌خواندند و فرمودند کشته می‌شویم اما ذلت نمی‌پذیریم بنابراین اینها مایه‌های استکبارستیزی است حتی اگر ما در این مذاکرات نیز به هدفمان برسیم، روحیه نفرت از استکبار یک روحیه قرآنی است.

آیت‌الله خاتمی خطاب به خطبای مجالس حسینی و مداحان توصیه کرد از فرصت عاشورا برای ترویج این فرهنگ استکبارستیزی به خصوص با توجه به همزمانی سیزده آبان با روز عاشورا کمال استفاده را کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکای مردم ما مساوی با شعار هیهات من‌ الذله است و ذره‌ای این شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که در راستای همان شعار است، کم‌رنگ نخواهد شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام
برچسب ها:
آیت الله خاتمی : اخباررفسنجان استکبارستیزی خانه خشتی رفسنجان روز عاشورا عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هاشمی رفسنجانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان