صبح امروز

بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 49260
بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی بزرگداشت دو شهید شاخص دانش آموزی به نامهای حسینعلی عالی و محبوبه دانش آشتیانی در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، سرهنگ میرشکاری مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان در مراسم بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی در رفسنجان با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی و ضمن تسلیت به مناسب ایام حزن شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) با جهاد در راه خدا و قربانی کردن جان و فرزندان خود مسیری را باز کرد تا در طول تاریخ راه گشای پیروانش باشد.

وی وقایع هشت سال دفاع مقدس را نمونه مشابه ای از وقایع روز عاشورا در کربلا دانست و افزود: قصه ی دفاع مقدس از عجیبت ترین قصه هاست و پیوند عجیبی با فرهنگ عاشورا دارد و تکرار این حادثه است.

سرهنگ میرشکاری خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا ما آنچه را که غیرقابل هضم بود ببینیم، دنیا در این جنگ از هیچ جنایتی، از کشتن طفل چهل روزه گرفته تا سوزاندن زن عرب در تنور کوتاهی نکرد .

وی با اشاره به تعابیر زیبا و پرمحتوی قرآن کریم راجع به شهدا تصریح کرد: شهدا زنده اند و حیات دارند و طبق تعبیر قران این ما هستیم که آن را درک نمی کنیم.

میرشکاری برپایی یادواره و بزرگداشت شهدا را نوعی ایجاد پیوند با فرهنگ شهادت برشمرد و گفت: امروز دنیا به ددنبال این است که تکنولوژی شهدای دفاع مقدس را از جوانان ما بگیرد، این تکنولوژی همان بصیرت ، ایمان محکم و توسل به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که شعور حسینی را از جوانان بگیرد و شور را برایشان بگذارد، باید ببینیم که شهداء چگونه در مکتب امام حسین(ع) درس آموختند و زمینه را برای حکومت جهانی آماده کرده اند.

گفتنی است بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی صبح امروز با حضور مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت، رئیس اداره اموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین رفسنجان در محل سالن شهدای دانش آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان بزرگداشت شهدای شاخص دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان