سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت در Barnes & Noble

  • شناسه خبر: 4845
سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت در Barnes & Noble

شنیده ها حاکی است که مایکروسافت قرار است با مشارکت Barnes & Noble شرکت جدیدی برای فعالیت در دنیای کتاب های دیجیتال و کارهای دانشگاهی راه اندازی کنند. در این شرکت که فعلا Newco نام دارد، مایکروسافت با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار ۱۷‪.‬۶ درصد سهام را از آن خود کرده و بقیه ۸۲‪.‬۴ درصد سهم […]

خانه » آخرین اخبار » سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت در Barnes & Noble

شنیده ها حاکی است که مایکروسافت قرار است با مشارکت Barnes & Noble شرکت جدیدی برای فعالیت در دنیای کتاب های دیجیتال و کارهای دانشگاهی راه اندازی کنند. در این شرکت که فعلا Newco نام دارد، مایکروسافت با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار ۱۷‪.‬۶ درصد سهام را از آن خود کرده و بقیه ۸۲‪.‬۴ درصد سهم آن متعلق به Barnes & Noble خواهد بود. قرار است تمرکز این مشارکت مایکروسافت با یک کتاب فروش، بر روی Nook digital شرکت بارنز اند نوبل باشد.

نکته جالب اینجا است که تنها اعلام شروع این همکاری، باعث شده است که ارزش سهام Barnes & Noble با رشد جهشی، به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند. این شرکت هفته کاری گذشته را در حالی به پایان برد که ارزش هر سهم آن ۱۳‪.‬۶۸ دلار بود. اما امروز با شروع هفته جدید، به یکباره ارزش هر سهم آن به ۲۶ دلار رسید و در نهایت با افزایش ۶۳ درصدی نسبت به هفته قبل، روی ۲۲‪.‬۲۹ دلار به ازای هر سهم تثبیت شد. این در حالی است که سهام مایکروسافت تنها ۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده و به ۳۲ دلار به ازای هر سهم رسید.

البته Barnes & Noble برای چرب کردن این لقمه برای تطمیع مایکروسافت سنگ تمام گذاشته است و قرار است که بعد از عرضه ویندوز ۸ مایکروسافت، فروشگاه Nook digital با این سیستم عامل سازگار شده و به صورت یکی از مجموعه های داخلی آن قابل دسترسی باشد. علاوه بر این دو شرکت توافق کردند که در قبال این مشارکت، مایکروسافت از ادعای خود نسبت به نقض پتنت هایش در کتاب خوان الکترونیک نوک و تبلت Barnes & Noble دست بردارد.

به نظر می رسد که با این خیز بلند مایکروسافت و Barnes & Noble، کم کم کار برای کتابفروش هایی مانند آمازون و فروشگاه اپل سخت تر خواهد شد و رقیبی مهم و قابل اعتنا ظهور خواهد کرد. شما چه فکر می کنید؟

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان