امام جمعه موقت رفسنجان

سعادت جامعه منوط به سعادت خانواده هاست

  • شناسه خبر: 48353
سعادت جامعه منوط به سعادت خانواده هاست

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: در قران آمده است زیانکاران کسانی هستند که خود و خانواده های خود را به تباهی می کشانند لذا سعادت جامعه منوط به سعادت خانواده هاست.

خانه » آخرین اخبار » سعادت جامعه منوط به سعادت خانواده هاست

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه رفسنجان اظهار داشت: ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی است، این روز به روز خانوده نامگذاری شده است و این کانون خانواده هاست که اجتماع را می سازد.

وی افزود: فرهنگ و اخلاق خانواده هاست که جامعه را شکل می دهد، اگر خانواده سرشار از صمیمیت، صفا و سلامتی باشد جامعه نیز سالم خواهد بود و درغیر اینصورت اگر خانواده دچار آسیب و تزلزل گردد جامعه نیز گرفتار آفتها خواهد شد.

محی الدینی ادامه داد: خداوند در قرآن به مردم سفارش کرده است که خود و خانوده هایتان را از آتش جهنم حفظ کنید، لذا توجه به امر خانواده و رعایت ارکان اساسی آن از جمله ایمان، تفاهم، روحیه گذشت و صداقت، برای جلوگیری از بروز مشکلات موثر است.

وی به رواج معضل طلاق در جامعه کنونی بویژه در استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: هیچ مذهبی به زیبایی اسلام و قرآن در مورد حقوق خانوده ها یافت نمی شود، در قرآن مبغوض ترین حلال ها طلاق است و لی نباید این امر رواج پیدا کند در حالیکه امروز بصورت مدگرایی درآمده است در گذشته موجب افسردگی در خانواده ها می شده است.

امام جمعه موقت رفسنجان خاطر نشان کرد: در سوره هل اتی ۱۸ آیه در شان اهل بیت عصمت و طهارت آمده است، باید به خود ببالیم که که پیرو کسانی هستیم که یک خانواده ی نمونه هستند.

محی الدینی تصریح کرد: به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب سبک زندگی باید اسلامی شود، سبک ازدواج ها باید تغییر یابد، چشم و هم چشمی ها براندازی شود، نوع پوشش و حجاب اسلامی گردد در این صورت است که نهاد خانواده با ارزش خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز بشقاب های سمی در قالب ماهواره ها غذای روح فرزندان ما را تامین می کنند که در آینده می تواند آنها را مسموم کند، به طوری که ۱۱۳ شبکه فارسی زبان دائر شده و برنامه ها و فیلم های مستهجن و غیر اخلاقی با هزینه های هنگفت را برای نسل های اسلامی تدارک دیده و در معرض دید قرار می دهند.

حجت الاسلام محی الدینی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و آمریکا دلسوز نیستند بلکه با این کار برای رسیدن به هدف خود در تخریب دین اسلام و فروپاشی خانواده ها سعی و تلاش می کنند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امام جمعه رفسنجان انتخابات92 خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مختار

    قرآن انسان رابه قله رفیع سعادت می رساند.چه خوب است خانواده هابا آیات کلام وحی انس گرفته وخانواده راازبی بند وباری های فرهنگ منحط غربی برهانندوزندگی سالم ومفیدی راتحویل جامعه اسلامی دهند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان